O agentie SEO recomanda sa folosesti hashtaguri

Influenteaza hashtagurile din punct de vedere SEO?

Am inceput sa vedem hashtaguri din ce in ce mai des. Dar ce este un hashtag? Un hashtag este un cuvant cheie sau o fraza cheie precedata de simbolul hash (#), scrisa intr-o postare sau intr-un comentariu pentru a evidentia si pentru a facilita o cautare pentru el. Pe scurt, in includerea acestui simbol in postarea ta, aceasta poate fi indexata de reteaua sociala, astfel incat sa poate fi descoperit de toata lumea, chiar daca nu sunt urmaritorii sau fanii tai.

Unii doar pun niste cuvinte in urma acestui simbol, in joaca, pe cand altii chiar stiu cum sa jongleze cu ele si sa profite la maxim de aceasta minune sociala. In orice caz, hashtagul a atins un punct in care nu mai trece neobservat.

Exista destul de putine locuri de unde te poti informa cu privire la aceste hasgtaguri si sa te educi, pentru a afla cum sa profiti de ele.

Intrebarea pe care si-o pun cu totii probabil este: Este SEO influentat de hashtaguri?

Inainte sa raspundem la aceasta intrebare, hai sa vedem cum au luat nastere aceste hashtaguri!

Cum s-au nascut hashtagurile

IRC (Internal Relay Chats) au fost primii care au folosit hashtagurile devenind precursori ai platformelor sociale actuale. IRC esteun protocol de la nivelul unei aplicatii care faciliteaza comunicarea sub forma de text. Procesul de chat functioneaza pe un model de retea client/server. Se asemanau destul de mult ca forma si stil cu site-urile sociale de astazi. Adoptate initial de Twitter, hashtagurile erau folosite pentru chat-uri tweet, care ruleaza ca grupuri deschise unde oamenii pot vorbi despre un anumit subiect. Chris Messina a fost creierul din spatele integrarii hashtag pe Twitter. Ideea lui a fost sa includa un instrument de urmarire pe platforma, unul care ar putea fi accesat cu usurinta de persoane din Twitter, dar si din afara.

Desi Twitter a respins initial ideea, adeptilor lui Messina si utilizatorilor Twitter le-a placut ideea si au implentat-o chiar la fata locului. De atunci, persoanele care au interese similare au putut sa se conecteze intre intr-un grup care le ofera mereu postari noi si informatii actuale.

Marketingul a fost atras de aceasta inventie social media. Treaba cu hashtagurile este ca ori de cate ori doresti sa optimizezi conversatiile, titlurile, continutul si orice alt tip de continut text, activitatea ta va deveni mai vizibila pentru public atat in social media cat si in motoarele de cautare. Pentru marketeri, hashtagurile reprezinta o modalitate de a-si promova brandurile pe piata. De obicei, exista trei tipuri de strategii marketing:

1. Hashtag pentru marca – Creezi o eticheta pentru marca/compania ta, de exemplu: #Unicweb.
2. Hashtaguri in tendinte – Adica ceea ce ar putea cauta oamenii mai des intr-o anumita perioada. De exemplu: #MerryChristmas
3. Hashtag de continut – Cu alte cuvinte, hashtaguri aleatorii in continutul tau.

Hashtagul pentru marca functioneaza. Comerciantii din intreaga lume se folosesc de ele pentru a aduna si analiza ce vorbesc ceilalti despre brandurile lor. Hashtagurile urmaresc conversatiile si le pastreaza in siguranta pe pagini. Hashtagurile functioneaza precum cuvintele de tip long tail.

Majoritatea celor din domeniu, respectiv markereti si specialisti SEO, au observat ca hashtagurile au o alternativa inteligenta la reclamele sponsorizate.

Cum sa cresti in social media prin intermediul hashtagurilor?

Este un obicei bun sa eliminam toate lucrurile de care nu avem nevoie din vietile noastre, iar acest fapt se aplica si in cazul hashtagurilor. Trebuie sa incercam sa evitam spam-urile care folosesc hashtaguri populare si nu au nimic de a face cu tema afacerii lor. Inutil sa mai spunem ca trebuie sa actionam rapid, deoarece hashtagurile au o durata de implicare destul de scurta, contrar modurilor in care acestea afecteaza SEO.

Cum poate un cuvant sau un grup de cuvinte precedate de un simbol sa aiba impact asupra unui site atat incat sa-i poate influenta pozitia in rezultatele Google? Care este aloritmul din spatele hashtagurilor care face ca unele postari sa iasa in evidenta in Top Stories (Instagram), iar altele in Most Recent?

In drumul nostru catre gasirea raspunsurilor la aceste intrebari, am realizat ca nu putem spune mai mult de o banuiala informata despre modul in care retelele de socializare clasifica postarile postarile hashtag din punct de vedere cronologic si ce ar trebui sa faci pentru a reusi intr-o strategie ce vizeaza cresterea prin intermediul hashtag. Totusi, acestea sunt sfaturi si banuieli, deoarece nimeni nu cunoaste intru totul algoritmii social media sau ai motoarelor de cautare. Cu totii incercam sa le studiem comportamentul si schimbarile si sa invatam din propria experienta. Asadar, principalul nostru sfat, cel de baza, este sa faci teste pana gasesti ceea ce ti se potriveste.

Instagram si Hashtag – O poveste cu farmec si de impact

Paginile in care se separa hashtag-urile pot fi separate in doua categorii: “Top Posts” si “Most Recent”.

Din numele sectiunilor, ne putem da seama cum functioneaza. In prima, Top Posts, vor aparea imaginile cele mai apreciate, ce contin in descriere hashtagul de care esti interesat, iar in cealalta categorie, vor aparea ultimele imagini adaugate care au in descriere hashtagul in cauza.

Totusi, in cazul unui hashtag foarte in trend, exista sansa ca postarea ta sa nici nu apuce sa apara prima din cauza urmatoarelor postari care vor aparea la interval de doar cateva secunde. De aceea am mentionat mai sus ca hashtag-urile au un impact de scurta durata.

In zilele acestea, Instagram este cea mai buna retea de socializare in care poti folosi Hashtagurile. Este un paradis al hashtagurilor. Conform unor teste si studii, reteta de succes este folosirea a 9 hashtaguri. Acestea aduc cel mai bun angajament – Studiile arata o crestere 28 548 interactiuni pe postare. Chiar story-urile in care s-au integrat hashtaguri ar putea aparea in paginile dedicate hashtagurilor.

Cel mai bun lucru este ca nu exista nici un caracter sau limita hashtag, prin urmare, poti adauga pana la 30 hashtaguri pe postare. Ai sansa de a-ti extinde rapid audienta, cu conditia sa ai continut atractiv. Stii deja, continutul primeaza.

7 factori cheie pentru o postare Instagram, conform https://blog.bufferapp.com:
1. Angajamentul – Cat de populara este o postare
2. Relevanta – Tipul contentului cu care interactionezi
3. Relatiile de pe Instagram – Conturile de Instagram cu care interactionezi in mod normal
4. Intervalul de timp – Cat de des postezi
5. Cautarile de profil – Conturile de Instagram pe care obisnuiesti sa le cauti
6. Distribuirea postarilor – Daca distribui postari, ale cui, ce fel de postari
7. Timpul petrecut – Ei bine, timpul petrecut vizualizand o postare

Hashtagurile mai lungi au un impact mai mare. De obicei, cele mai generale dintre ele genereaza un trafic mai mare.

Hashtagurile pe Facebook ofera expunere?

Cand vine vorba de Facebook, exista foarte putine lucruri pe care le putem spune cu privire la abordarea lor de tip hashtag. Dintre toate retelele de socializare, ei au fost ultimii care au adoptat aceasta inventie sociala si nu par foarte interesati de ea.

In ceea ce priveste modul in care hashtagurile functioneaza pe Instagram, ei bine, va putem da un sfat general. Ca si pentru Instagram, pe Facebook utilizatorii pot vedea postarile cu un anumit hashtag, de care sunt interesati, doar de la prietenii lor sau de la alti oameni si pagini care au postarile publice. Asadar, ca pagina, trebuie sa ai o vizbilitate cat mai mare, adica sa te promovezi. Daca apelezi la serviciile oferite de o agentie SEO, in pachetele cu servicii vei putea observa servicii de promovare SEO. In aceste servicii pot fi integrate si serviciile de promovare in social media.

Nu exista nici o limitare in privinta numarului de hashtaguri pe care ar trebui sa le aiba o postare. Prin urmare, interactiunea corecta depinde numai de alegerea corecta a numerelor.

Sursa: searchchenginewatch.com

Cand vine vorba de algoritmul de ordine in spatele felului in care Facebook afiseaza rezultatele hashtag, cel mai probabil ar fi un amestec de urmatoarele:

– Postari cu multe like-uri, comentarii si share-uri;
– Postari care au obtinut intr-un timp scurt multe like-uri, comentarii si numar de share-uri;
– Postari care contin link-uri;
– Postari similare celor pe care userii le apreciaza in mod obisnuit;
– Postari de tip video care au obtinut un numar mare de vizualizari;
– Postari care sunt in trend intr-o anumita perioada;
– Postari de la pagini care au informatii complete despre ele;
– Postari de la pagini care au deja o comunitate stransa si continut de calitate.

Google+ iti arata doar postari din propria agenda

La o cautare rapida, se pare ca Google nu mai arata rezultatele Google+ hashtag in SERP-urile lor. Nu exista niciun comunicat de presa oficial al Google care sa anunte faptul ca acum poti vedea postari de tip hashtag numai atunci cand se afla pe platforma Google+.

Google+ functioneaza similar ca Instagram si Facebook – poti vedea numai postari din agenda si alte postari publice. Adevarul este ca, in prezent, Facebook si Google+ sunt mai putin vizate din punct de vedere hashtag decat Instagram.

Hashtagurile pe LinkedIn

LinkedIn nu a sprijinit intotdeauna utlizarea hashtagurilor, dar in prezent, te injurajeaza sa o faci. Pot fi folosite ca pe oricare dintre celelalte platforme. Oamenii pot cauta hashtaguri pe LinkedIn in acelasi mod in care pot cauta si pe celelalte platforme, iar LinkedIn foloseste hashtagurile pentru a monitoriza ceea ce este important pentru utilizatori astfel incat sa le poata afisa continut cat mai relevant.

Conform www.linkedin.com

Modul in care noi recomandam sa utilizezi hashtagurile pe LinkedIn:

1. Adauga hashtagurile in profilul firmei tale – Acest lucru iti poate oferi mai multa vizibilitate pe intregul site.
2. Utilizeaza hashtagsurile in mesajele editorului LinkedIn – Daca scrii continut in format lung pe LinkedIn, adauga cateva elemente hashtag relevante in corpul articolului, pentru a te ajuta sa iti categorizezi continutul si sa-l aratati utilizatorilor interesati.
3. Nu exista un numar optim – Deoarece hashtagurile sunt o caracteristica relativ recenta pe LinekedIn, nu exista prea multe cercetari sau recomandari pentru un numar optim de hashtaguri pe care sa le folosesti. Asadar, este mai bine sa respecti regula de 1-2. Acest lucru ar trebui sa iti ofere o expunere mai mare fara sa para ca faci spam.

De ce ar trebui sa folosesti mai multe hashtaguri?

Hashtag inseamna retea, descoperire, oportunitati de construire a comunitatii, popularitate, publicitate si trafic intens. Ele functioneaza cumva ca o biblioteca in care poti gasi tot ce are legatura cu un anumit subiect

Intr-o viitoare strategie SEO pe care o vei aborda sau in cea pe care o abordezi in prezent ar trebui sa incluzi si hashtagurile. Opteaza sa utilizezi hashtagurile in strategia social media si vei asigua afacerii tale mai multe oportunitati de a plasa numele brandului, continutul si activitatea din social media in rezultatele motoarelor de cautare.

Mai multe sfaturi pentru utilizarea hashtagurilor

Cum se intampla in cazul tuturor aspectelor marketing, ar trebui sa faci o mica cercetare in privinta hashtagurilor inainte de a le arunca in fiecare postare pe care o publici pentru afacerea ta.

Analizeaza ce hashtaguri folosesc concurenti tai, cate, in ce fel. Verifica daca strategia lor conduce la angajamentul clientilor. Inspira-te din munca lor si creeaza-ti propria strategie seo si strategie de marketing.

Utilizeaza instrumente de cautare pentru a vedea cat de populare sunt anumite hashtaguri. Un bun exemplu este hashtagify.me. Este un instrument gratuit care poate fi folosit pentru a vizualiza popularitatea unui hashtag si anumite hashtaguri asociate.

Inainte de te folosi de hashtaguri noi asigura-te ca intelegi semnificatiile si utilizarile acestora, pentru a evita anumite penalizari.

Pentru cei care activeaza in domeniul SEO:

Din punct de vedere al cresterii numarului de like-uri stim cu totii ca hashtagurile in engleza au mai mare impact – cele in romana, foarte rar. Desi nu-ti poti creste numarul de clienti locali prin intermediul unor astfel de hastaguri, sunt totusi utile pentru cresterea numarului de like-uri, chiar si pentru cresterea numarului de comentarii.

Astfel, am facut un mic studiu in ceea ce priveste hashtagurile relevante pe care le-ai putea folosi in cazul in care ai o agentie SEO si doresti sa iti expui mai mult afacerea.

10 dintre cele mai relevante hashtaguri, cu cele mai multe cautari sunt:

#seo – 25%
#digitalmarketing – 14%
#marketing – 12%
#socialmedia – 9%
#webdesign – 7%
#socialmediamarketing – 6%
#branding – 6%
#contentmarketing – 6%
#business – 5%
#onlinemarketing – 5%

Conform: http://best-hashtags.com
De asemenea, ei mai sugereaza cateva hashtaguri, din aceeasi categorie, pe care le-ai putea utiliza. Totusi, tine cont de faptul ca acestea ar trebui sa fie relevante afacerii tale. Nu incerca sa pacalesti pe nimeni, caci oamenii vor intra si exista riscul sa iasa si sa fii taxat din aceasta cauza.

Asadar, hashtaguri din aceeasi categorie, care ar putea avea impact, sunt:

#sem
#website
#ecommerce
#marketingdigital
#emailmarketing
#webdevelopment
#advertising
#wordpress