Cum sa-ti cresti traficul din site prin intermediul Facebook-ului

Cum sa-ti optimizezi pagina de Facebook

Te intrebi daca Facebook iti afecteaza pozitia in motoarele de cautare? Ei bine, da, o face. Si, cu siguranta are un impact mai mare decat crezi.

Facebook joaca un rol important in SEO prin:
– construirea link-urilor prin intermediul share-urilor;
– creste traficul de pe site-ul tau;
– atrage un o audienta relevanta si dedicata;
– imbunatateste vizibilitatea prin optimizarea cuvintelor cheie.

Toate acestea iti influenteaza pozitia in motoarele de cautare, ceea ce inseamna ca marketingul pentru pagina ta de Facebook trebuie inclus in strategia ta SEO.

Cat de important este marketingul pentru Facebook in SEO?

Exista o mare neintelegere atunci cand vine vorba de promovarea pe Facebook si efectele pe care le poate avea asupra pozitie tale din Google.

Unii spun ca actiunile Facebook si performanta nu fac nici o diferenta din punct de vedere SEO, iar altii zic exact contrariul.

Intr-unul dintre cele mai recente rapoarte referitoare la factorii de clasificare in motoarele de cautare, Moz a chestionat mai mult de 150 de marketeri si le-a cerut opinia cu privire la topul factorilor care au influentat pozitia lor in Google.

Din studiu s-a concluzionat ca retelele sociale au fost considerate unul dintre primii 10 factori care influenteaza clasamentul Google.

Retelele sociale nu au un impact direct asupra algoritmului de cautare Google. Exista totusi o multime de corelatii intre semnalele sociale si rank.

De exemplu, daca o anumita postare de pe Facebook va primi un numar mare de share-uri, atunci continutul tau va ajunge la un public mult mai larg.

Un numar mare de share-uri inseamna un numar mai mare de oameni care ar putea sau are vor da click pe acele link-uri. O rata de click mai mare reprezinta o crestere a traficului, ceea ce reprezinta un factor important in pozitia din motoarele de cautare.

Raportul Moz a inclus, de asemenea, o lista de semnale sociale care au avut un impact pozitiv asupra clasamentului motoarelor de cautare.

Numarul total de actiuni de pe pagina de Faceook (numarul de like-uri, comentarii, share-uri) a avut cel mai mare impact. Acest element a fost urmat de share-urile pe Google+.

Cum ar functiona cresterea traficului si implicit a rank-ului prin intermediul Facebook?

Ei bine:
Pasul 1: Oamenii dau share pe Facebook la continutul pe care il pui la dispozitie (se creeaza astfel noi link-uri)
Pasul 2: Prietenii lor vor observa continutul (un boost de vizibilitate pentru tine).
Pasul 3: Toti acei prieteni vor da click pe link (creste astfel rata de click)
Pasul 4: Iti viziteaza site-ul (creste traficul)
Pasul 5: Ei rezoneaza cu continutul tau (rata de respingere mai mica)

In acest exemplu poti vedea cum retelele sociale te pot ajuta sa creezi noi link-uri si sa ai un boost de vizibilitate. Aceste lucruri influenteaza rata de click, traficul de pe site si rata de respingere. Este foarte important sa tinem cont de acesti factori.

Prin urmare, marketingul paginii de Facebook poate avea un impact enorm asupra pozitiei tale din motoarele de cautare.

Cum folosim cuvinte cheie pentru un impact pozitiv pe Facebook

Un alt factor important de analizat este utilizarea cuvintelor cheie.

Probabil stii deja de folosirea de cuvinte cheie relevante in meta descriere si in titlu pentru a-ti creste pozitia. Dar ce impact are utilizarea cuvintelor cheie pe retelele sociale?

Cum am mai mentionat, este posibil ca impactul sa nu fie direct. Acest lucru se intampla fiindca in momentul in care cauti un anumit cuvant cheie, este foarte posibil sa nu obtii rezultate din social media decat daca mentionezi numele retelei care te-ar interesa.

De exemplu, daca vei cauta “rochii de seara”, vei obtine rezultate din website-uri care comercializeaza aceste produse.

Cu toate acestea, optimizarea continutului social media pe cuvinte cheie poate imbunatati vizibilitatea site-ului in cadrul fiecarei retele sociale.

Cu alte cuvinte, utilizatorilor retelelor sociale le va fi mai usor sa ajunga la continutul tau. Daca cineva va cauta direct pe facebook “rochii de seara”, rezultatele cautarii pe care le va primi vor contine link-uri si postari publice de pe Facebook care contine respectivul cuvant cheie.

O crestere a vizibilitatii conturilor tale de socializare poate ca nu vor influenta in mod direct pozitia ta din motoarele de cautare. Totusi, te va ajuta sa atragi mai multi utilizatori relevanti si interesati de afacerea ta. Si exista mult mai multe sanse ca utilizatorii relevanti sa dea click si sa rezoneze cu continutul tau.

Trebuie sa tii cont ca:
– Continutul este relevant pentru ei, fiindca acestia cauta in mod special utilizarea cuvintelor cheie;
– Din moment ce continutul este relevant pentru ei, vor petrece mai mult timp citindu-l, pentru a-l parcurge pe tot;
– Acest lucru inseamna ca de asemenea ei vor petrece mai mult timp pe site-ul tau, contribuind la scaderea ratei de respingere.

Folosirea cuvintelor cheie pentru optimizarea contului de Facebook

Cand creezi o pagina oficiala pentru compania ta ai optiunea de a adauga o descriere. Utilizarea cuvintelor cheie in descriere este esentiala daca doresti ca un public relevant sa te gaseasca. Cu cat este mai optimizata pagina de facebook, cu atat este mai vizibila.

Cum sa-ti optimizezi pagina de Facebook pentru SEO

Acum ca am conturat mai bine aceasta corelatie dintre Facebook si SEO, sa vedem ce ai putea face pentru a optimiza din punct de vedere SEO pagina afacerii tale.

1. Optimizeaza URL-ul paginii

O adresa URL personalizata, care sa se potriveasca cu numele companiei este o necesitate in momentul in care iti optimizezi pagina de Facebook. Desi acest lucru pare evident, este trecut cu vederea deseori. Adaugarea numelui companiei in URL face ca marca sau firma ta sa fie recunoscuta. In plus, vei fi mai usor de gasit pe Facebook in motoarele de cautare. Daca nu-ti alegi singur URL-ul paginii, Facebook va genera unul pentru tine, iar acesta va fi de cele mai multe ori lung si greu de retinut.

Pentru a crea o adresa URL personalizata pentru pagina ta de Facebook, acceseaza sectiunea “Despre” (About) a paginii Aceasta va afisa “Page info”, unde poi vedea si edita informatiile despre pagina ta. De acolo trebuie sa dai click pe “Unsername”. Ulterior vei primi o fereastra pop-up, unde iti vei scrie numele de utilizator pentru pagina. Ca nume de utilizator, introdu numele companiei, iar acesta va deveni apoi adresa URL.

2. Prioritizeaza sectiunea “Despre” (About)

Sectiunea ”About” este locul din care oamenii pot afla mai multe lucruri despre afacerea ta, despre tine si despre ce faci. Este, de asemenea, sectiunea pe care trebuie s-o optimizezi cu cuvinte cheie relevante.

Cateva tipsuri pentru optimizarea sectiunii “Despre”, din punct de vedere SEO:
– Realizeaza o cercetare aprofundata a cuvintelor cheie pentru a gasi cele mai relevante cuvinte cheie pentru afacerea ta;
– Alege unul sau doua dintre cele mai relevante si cautate cuvinte cheie;
– Scrie o descriere informativa a afacerii tale, utilizand cat mai frecvent acele cuvinte cheie;
– Sa nu intreci masura! Descrierea ar trebui sa sune natural si sa nu se repete.

In plus, in afara sectiunii “Despre”, incearca sa utilizezi cuvinte cheie strategic si in alte parti ale paginii. De exemplu, poti adauga un cuvant cheie la titlul paginii impreuna cu numele companiei. Trebuie evitata folosirea excesiva a cuvintelor cheie, insa ele pot fi adaugate in descriere, URL, numele paginii.

3. Completeaza informatiile despre companie

Facebook afiseaza locatia, programul de lucru si informatiile de contact pentru afacerea ta pe pagina principala a profilului de Facebook. In acest mod, potentialii clienti vor sti unde sa gaseasca si contacteze. Insa, aceasta nu este singurul motiv pentru care sa-ti incluzi locatia si alte informatii despre business-ul tau pe pagina de Facebook. Adaugarea adresei va ajuta de asemenea ca Facebook-ul sa indexeze afacerea ta pentru Google Local Search.

Cum sa-ti optimizezi postarile de pe facebook pentru SEO

Dupa ce-ti optimizezi pagina de Facebook va trebuie sa te ocupi in continuare de postarile tale pentru Facebook. Acest lucru inseamna sa te folosesti de cuvinte cheie pentru a-ti face postarile mai vizibile si pentru a atrage utilizatori relevanti. De asemenea, inseamna optimizarea postarilor pentru a obtine mai multe click-uri.

Utilizeaza cuvinte cheie pentru vizibilitatea postarii

Dupa cum am mentionat anterior, folosirea cuvintelor cheie relevante in postarile tale poate facilita gasirea postarilor mai repede de catre utilizatorii relevanti. Scrie o descriere interesanta pentru continutul pe care il distribui si include cuvinte cheie potrivite. De asemenea, trebuie incluse cuvinte cheie relevante in descrierile meta. Descrierile meta sunt fragmente care dezvaluie oamenilor putin despre continutul paginii pe care urmeaza sa o acceseze. Meta descrierea se va afisa in pagina cu rezultatele cautarii atunci cand efectuezi o cautare folosind un cuvant cheie relevant.

Include Call-to-Action

Este posibil ca simpla distribuire pe Facebook a continutului tau sa nu starneasca interesul utilizatorilor cat sa dea click. Cand distribui link-uri de pe blog sau produse pe Facebook include un Call-to-Action(CTA) care cere utilizatorilor sa faca ceva specific. De exemplu, le poti cere sa dea click pe link, sa dea share sau sa comenteze la postare. Oricare ar fi postarea dorita, incheie descrierea cu un CTA convingator, care sa spuna clar oamenilor ce doresti sa faca.

Concluzie

Am analizat in profunzime corelatia dintre Facebook si SEO. Acum ar trebui sa intelegi mai bine cum marketingul paginii de Facebook ajuta la imbunatatirea pozitiei in motoarele de cautare.

De asemenea, am incercat sa iti oferim si cateva sfaturi care sa te ajute sa incepi.