Promovare online prin intermediul campaniilor de facebook

10 sfaturi utile pentru o campanie Facebook

Anul 2019 promite multe, in special din punct de vedere al campaniilor pe Facebook, care se arata din ce in ce mai rodnice in ultima vreme.

Noi consideram ca ar trebui sa profitam cu totii de acest lucru si sa ne fructificam cat mai bine afacerea prin intermediul acestor campanii. Tocmai de aceea dorim sa impartasim cu voi 10 sfaturi utile care va vor ajuta in construirea campaniei pentru afacerea ta.

1. Video

Reclamele video pe Facebook depasesc reclamele obisnuite cu imagini. Exista si exceptii in care campania cu imagine/imagini ar putea fi peste cea video, insa de cele mai multe ori video se pozitioneaza mai sus decat imaginile. De asemenea, cred ca toti preferam videoclipurile demonstrative despre produse noi sau inovatoare.

Campaniile video sunt mai eficiente pentru ca pot atrage mai repede atentia publicului tinta.

2. Personalizeaza publicul tinta

Cei mai multi agenti de publictate petrec ore intregi cercetand diferite comportamente, interese si situatia demografica pe care ar putea-o avea publicul sau tinta.

Nu acesta este intotdeauna modul in care majoritatea afacerilor isi gasesc nisa de clienti pe care sa-i fidelizeze.

Persoanele hiper-reactive sunte cel mai adesea persoane care cunosc deja afacerea cu pricina.

Acestia ar putea fi clienti anteriori sau clienti deja existenti, vizitatori ai site-ului, utilizatorii de aplicatii etc. Si, in general, publicitatea la acest tip de audienta, proaspata, ofera intotdeauna mai bune rezultate decat publicitatea servita unei audiente care inca nu cunoaste afacerea, un fel de audienta “la rece”.

Reclama ta de pe Facebook ar trebui facuta prin crearea de segment de piata personalizat. Exista o serie de optiuni cand vine vorba de segment de public personalizat, cum ar fi “Custome File”, “Website Traffic”, “App Activity”.

Un punct de plecare pentru orice afacere ar fi clientii deja existenti si vizitatorii site-ului.

3. Ofera ceva ce oamenii chiar isi doresc

Acesta ar trebui sa fie unul dintre primele sfaturi de care sa tii cont in momentul in care iei decizia de a-ti promova produsele sau serviciile prin intermediul unei reclame pe Facebook.

Probabil ca deja pare destul de evident si consideri ca nu mai trebuia mentionat, dar nu este deloc un sfat inutil.

In multe situatii, proprietarii de afaceri se ingrijoreaza in momentul in care reclama facuta de ei pe Facebook nu au conversii. Primul intrebare pe care ar trebui sa si-o puna este daca ceea ce ofera ei este ceea ce publicul isi doreste sa primeasca. Este important ca produsul pe care il alegi spre a-i fi facuta reclama, sa fie un produs pe care l-ai putut vinde pe alte cai anterior.

Daca reclama ta Facebook nu are conversii si stii ca ai ales un produs care nu a avut notorietate pe site-ul tau nci inainte de reclama Facebook, schimba-l!

Este usor sa te pierzi prin tool-ul Facebook Ads Manager, incercand sa inveti ce face fiecare functie, si sa uiti ca daca nu oferi ceva cu adevarat dorit de public, campaniile nu vor functiona.

4. Utilizeaza Facebook pentru a-ti construi o lista cu adrese de email

Acest sfat poate parea unul ciudat, tinand cont ca este vorba despre publicitatea realizata prin intermediul Facebook-ului.

Totusi, de fiecare data cand lansezi o reclama pe aceasta retea de socializare, trebuie platit acest privilegiu.

Daca poti converti o parte din publicul tau tinta in abonati prin email, atunci poti furniza informatii si-ti poti face publicitate in mod continuu gratuit.

5. Utilizeaza obiectivul corect al reclamei

In prezent, Facebook are 13 obiective diferite de reclame si cea pe care o alegi va determina modul in care Facebook iti ruleaza campania.

Algortimul reclamelor Facebook este foarte sofitsticat.

Daca vei alege traficul ca obiectiv, atunci Facebook se va stradui sa-ti obtina cat mai multe click-uri.

Daca vei opta pentru conversii, atunci asta va incerca Facebook sa iti ofere.

Aceste optiuni trebuie tratate ca un meniu. Trebuie sa stabilesti in prealabil care e obiectivul reclamei tale si doare selectezi ceea ce ti-ai dori ca oamenii sa faca.

Daca esti in cautarea unor potentiali clienti si doresti sa-ti cresti vanzarile, asigura-te ca aleg obiectivul conversii.

6. Pune-ti intrebari referitoare la viitoarea reclama

Ce inseamna acest lucru? Ei bine, pune-ti diverse intrebari din care sa reiasa cat mai multe informatii ce te vor ajuta sa-ti construiesti campania.

De exemplu: Produsul pe care il oferi va face viata mai usoara clientilor?

Le va salva timpul sau banii?

Schimba in vreun fel modul in care se simt in pielea lor?

Exista multe astfel de intrebari pe care le poti utiliza in momentul in care iti creezi reclama Facebook. Multi oameni se blocheaza la unul singur si doar pe acela il folosesc.

Te gandesti ca poate oamenii nu cumpara produsul sau serviciul tau din vreun motiv special, iar acest lucru este posibil – pentru o parte din clientii tai, genul de achizitie impulsiva – pe de alta parte exista foarte multi oameni care cumpara produsul sau serviciul in cauza fiindca le este util.

Acesta este unul dintre cele mai dificile de aplicat sfaturi de publicitate pe Facebook, dar poate face diferenta si este important de avut in vedere.

Noi iti recomandam sa incerci mai multe tipuri de reclame, pentru diverse intrebuintari ale produsului si sa vezi care are un randament mai mare.

7. Monitorizeaza scorul de relevanta al reclamei

Scorul de relevanta pentru reclamele Facebook este un numar de la 1 la 10, care arata cat de bine este primita reclama ta de catre publicul vizat de tine.

Exista o serie de factori care determina scorul de relevanta al reclamei tale si iti inclusiv un feedback pozitiv sau negativ.

Acest scor este foarte important.

Nu numai ca arata performanta reclamei tale si, in plus, determina si cat de mult vei investi in ea.

Facebook doreste sa incurajeze angetii de publicitate sa creeze anunturi cat mai interesante. In acest mod utilizatorii vor avea o experienta mai buna pe platforma.

Reclamele care au un scor mare de relevanta (8+) cu un CPM mai mic (cost mai mic pe afisari) si fac opusul cu reclamele care au un scor de relevanta mic.

8. Include emoji in textul reclamei

Agentii de publicitate pe Facebook incep incet-incet sa foloseasca emoji, dar acestea sunt inca subapreciate. Facebook este o retea sociala, nu o retea profesionala, asa ca nu ar trebui tratata ca una. Chiar daca esti un agent de publicitate B2B, nu privi Facebook-ul ca pe ceva atat de serios, cum ar fi o intalnire de afaceri.

Includerea de emoji in textul reclamei nu va face ca reclama ta sa para mai putin profesionala, ba chiar o poate face mai atractiva si poate imbunatati performanta reclamei.

O pata de culoarea pe text ar trebui sa existe in orice reclama. Emoji chiar te pot ajuta sa-ti plasezi reclama in News Feed-ul Facebook-ului si s-o pastrezi acolo.

Versiunile cu emoji ale reclamelor sunt, de asemenea, mult mai distractive si mai interesante, ceea ce este foarte important. Utilizatorii Facebook isi vor indrepta imediat atentia catre altceva daca reclama ta este plictisitoare.

Poti include cu usurinta emoji in textul reclamei tale. Doar intri pe https://emojipedia.org/ sa gasesti emoji-ul pe care ai dori sa-l utilizezi, apoi copiezi si inserezi codul in textul tau.

Te averizam, insa, ca e usor de exagagerat cu emoji-urile. Daca folosesti mai multe decat este cazul (in functie de marimea textului poate fi suficient si un singur emoji) s-ar putea ca textul tau sa fie dificil de inteles. Daca acest lucru se intampla, performanta reclamei tale va scadea, ceea ce este un fapt nedorit.

9. Nu distribui bugetul reclamei in mod egal in fiecare luna

Este simplu sa anulezi bugetul lunar pentru reclamele Facebook. Din acest motiv majoritatea companiilor care fac publicitate pe Facebook cheltuiesc aproximativ aceeasi suma in fiecare luna.

Acest lucru nu este bine gandit de majoritata, pentru ca unele companii au sezoane in care produsele lor au vanzari si sezoane in care produsele nu au vanzari.

Din punctul nostru de vedere cea mai aglomerata perioada pentru atragerea noilor clienti si pentru achzitii este la inceputul anului, in primele trei luni. In timp ce lunile verii si luna decembrie tind sa fie foarte linistite.

Este foarte important ca in perioada in care lucrurile sunt linistite, pentru ca ai deja niste clienti fidelizati si se intampla ca cei noi sa vina singuri la tine, fara prea multe implicari din partea ta, sa economisesti bani pe care sa ii folosesti ulterior in perioadele aglomerate ale anului. In acest mod randamentul investitiilor pe termen lung ar putea fi cu mult imbunatatit.

10. Nu renunta prea devreme

Publicitatea pe Facebook este o abilitate. Si ca la orice alta abilitate, este nevoie de timp si de practica pentru a se dezvolta.

Multi oameni cred ca Facebook va lucra pentru afacerea lor sau nu. Este putin probabil sa se intample asa.

Este nevoie de implicarea ta si de munca pe care o depui sa iti cresti cat mai mult reclama pe Facebook si sa inveti ce este in regula si ce nu, ce ar trebui sa faci si ce nu.

In plus, este foarte important ce servicii sau produse oferi si ce servicii sau produse alegi sa promovezi in reclama.

Asigura-te ca nu iei decizia de a renuntat, caci consideri campaniile Facebook inutile si consideri ca nu dau randament dupa o singura campanie.