Cum te poate ajuta instagram in optimizarea seo

Cum sa te folosesti de Instagram pentru a-ti promova afacerea

Reteaua de socializare Instagram este excelenta pentru incarcarea, editarea si filtrarea imaginilor din viata ta personala (cat de uimitoare sunt drumetiile in care pleci, cat de delicioasa este mancarea pe care o consumi) sau la locul de munca (un nou design de bijuterii, daca sa zicem, locul de munca este unul care se ocupa de bijuterii). Totusi, cat de mult te ajuta Instagram in afacerea ta? Pai, hai sa aruncam o privire la modul in care ar putea aceasta retea de socializare sa influenteze optimizarea SEO a site-ului si implicit, sa creasca traficul de pe site.

SEO si Instagram

Instagram are o functie de cautare bine construita: Poti cauta in functie de numele persoanelor, de username-ul pe care persoana respectiva il are pe Instagram, marca, companie, locatie si hashtags. Daca cineva te cauta dupa numele companiei tale sau dupa hashtag-ul pe care il folosesti in mod frecvent, ai vrea sa stii ce se intampla, la fel ca in cazul Google.

Asadar, afecteaza Instagram clasamentele SERP? Conform ultimelor cercetari si analize, Google a declarat oficial ca nu utilizeaza social media pentru clasament. Acestea fiind spuse, angajamentul social este un produs secundar de continut de calitate ce genereaza backlink-uri. Acestea sunt chestiuni ce tin de SEO.

Daca vei cauta pe Google numele unei persoane cunoscute la nivel international, printre primele rezultate, daca nu chiar primul) va aparea Twitter, iar putin mai jos va fi redat Instagram. Motoarele de cautare directioneaza tot timpul traficul spre site-uri de socializare precum Instragam, Facebook si Twitter. Asadar, profita de acest lucru si asigura-te ca ai un username cat mai relevant marcii tale, ca ai un profil complet detaliat si cu informatii cat mai relevante pentru publicul tau.

Gandeste-te la cautarea nativa in interfata Instagram. Utilizatorii pot cauta:
– persoane (dupa nume sau numele de utilizator);
– hashtag-uri;
– locatie.

Potrivit “Instagram help”, rezultatele cautarii se bazeaza pe diversi factori, inclusiv persoanele pe care le urmaresti, cu cine esti conectat si ce fel de poze sau video apreciezi.

Alatura-te comunitatii #instagram si fii in trend

Daca vrei sa incerci sa obtii mai multe aprecieri pozelor pe care le ai, ar trebui sa incerci instrumente precum Websta. Websta te ajua sa vezi ce hashtag-uri primesc cel mai mare trafic. Functioneaza la fel ca un instrument care iti spune ce cuvinte cheie sunt mai adesea intalnite in cautarile Google. Astfel, poti vedea ce este in trending in zona ta de activare, ce hashtag-uri folosesc concurentii si apoi sa fructifici informatiile pentru a-ti creste notorietatea pe Instagram.

Un alt mod de a contribui la cresterea contului tau de Instagram este prin distribuirea fotografiilor de catre alti utilizatori. Daca un utilizator a facut o fotografie produsului sau serviciului tau, incearca sa te asiguri ca foloseste un hashtag reprezentativ marcii tale atunci cand o distribuie. Astfel, va fi mai usor de gasit inclusiv de catre tine. Dupa aceea, reposteaza poza lor pe propriul profil. In Instagram sunt foarte importante hashtag-urile, asa ca, ar trebui sa le monitorizezi pe cele pe care utilizatorii le-ar putea folosi pentru a se referi la compania ta.

Cum sa faci fata

Asa este, 5 sau 6 platforme nu sunt intotdeauna usor sau placut de gestionat. Poate fi distractiv, insa poate fi si neplacut. Fiecare ecosistem social – inclusiv propriul website – necesita o atentie deosebita. Noi sugeram sa creezi un profil simplu si bine configurat. Acesta ar trebui sa includa link-uri catre toate partile pe care tu le consideri relevante de la nivelul site-ului tau. E important sa-ti setezi un memento, daca nu esti sigur ca retii, pentru a-ti examina profilurile sociale frecvent.

Dupa parerea noastra, indiferent de domeniul in care activezi, contul de Instagram e important si trebuie actualizat. Bineinteles, unii ar trebui sa o faca mai des decat altii. O agentie SEO isi updateaza mai rar pozele decat un magazin de bijuterii de exemplu. Fa acest lucru atata timp cat ai continu relevant si poti impartasi ceva ce urmaritorilor tai le-ar putea placea sau de care ar fi interesati. Conturile Instagram active primesc mai multa “dragoste” din partea Instagram.

In cele din urma, daca Google va adauga in viitor retelele sociale pentru clasamentele organice, afacerea ta va fi bine pozitionata. Cu Google care se deplaseaza din ce in ce mai mult catre o lume mobila, aplicatiile precum Instagram pot avea un impact mai mare asupra a ceea ce se arata organic pe micile ecrane.

Cum ne folosim de Instagram in SEO?

Nu stii daca Instagram este potrivit pentru afacerea ta sau pentru nivelul la care se afla in acest moment?

Noi iti oferim o analiza SEO gratuita si, pe langa problemele pe care le-ar putea avea site-ul tau, iti putem spune daca o pagina de Instagram este potrivita afacerii tale in momentul acesta sau daca are nevoie de mai multe actualizari. Tot ce trebuie sa faci tu este sa completezi campurile aferente cererii de audit SEO, iar de restul ne ocupam noi.