Stabilirea strategiei de backlink

Anul trecut au fost analizate 1 milion de rezultate Google. S-a constatat ca link-urile au influentat clasamentele mai mult decat orice alt factor.
De fapt, Google a iesit recent si a spus ca backlink-urile sunt unul dintre primele 3 semnale in clasament.

Pentru a intelege de ce sunt link-urile atat de importante va trebui sa mergi la Delorean si sa te intorci la zilele de dinainte de Google Internet.
Inapoi in momentul in care Yahoo! si Alta Vista erau jucatorii dominanti. Acestia au clasat rezultatele cautarii 100% pe baza continutului de pe o pagina web.

Introdu: Google.
Actualul si faimosul lor algoritm de PageRank a schimbat jocul. In loc sa analizeze, pur si simplu continutul unei pagini, Google a analizat cate persoane au fost conectate la ace pagina.

Acum, ca stii care-i rolul backlink-urilor, trebuie sa stii de ce e important. Se pot intampla doua lucruri:
1. Construiesti legaturi de inalta calitate
Ia loc si priveste cum site-ul tau ajunge in prima pagina de cautare Google.
2. Contruiesti legaturi slab calitative
Priveste cum Google iti penalizeaza site-ul mai repede decat ai putea spune “ce s-a intamplat?”

Iata, deci, cum sa identifici legaturile ce merita sa fie construite.

Este pagina care te uneste un PageRank important? Daca da, aceasta legatura va avea un mare impact asupra clasamentelor tale.
Din anii de testare s-a descoperit ca autoritatea paginii care se leaga de pagina ta conteaza mai mult decat orice alt factor.
Aceasta fiindca legaturile din paginile autoritare transmit mai multa autoritate (cunoscuta si sub numele de PageRank) site-ului tau.

Nota: desi Google nu impartaseste in mod public informatii de pe PageRank, le foloseste ca baza a algoritmului lor.

Poti verifica cu usurinta un indicator proxy al PageRank (“PageRating”) folosind Ahrefs.
Doar introduci o adresa URL in Ahrefs si verifici “URLRating”:
Calitatea unei legaturi este, de asemenea, determinata de autoritatea de domeniu a unui domeniu.
In general, un link de pe un site ca NYTimes.com va avea un impact mult mai mare decat un link de la un blogger fara nume.
Desi aceste link-uri sunt greu de obtinut, merita efortul.
Din nou, Ahrefs iti vine in ajutor. Introdu orice URL de pe site in instrument si verifica site-ul “DomainRating”.
De asemenea, poti utiliza valorile metrice respectate de Moz “Domain Authority”.

Cand vine vorba de legaturi, este importanta autoritatea unui site, dar relevanta site-ului respectiv conteaza si ea. De exemplu, sa presupunem ca rulezi un site despre Dieta Paleo. Si ai un link de pe un site autoritar despre acrobati. Va mai conta acest link? Potrivit unui interviu acordat unui fost agent Google, nu chiar.
Trebuie sa ai grija ca site-urile de autoritate sa aiba legatura cu continutul site-ului tau.

Este foarte importanta si pozitia link-ului tau pe o pagina.
Legaturile pozitionate in subsolul paginii sau in barele laterale nu primesc la fel de multa atentie ca cele aflate in mijlocul continutului de pe o pagina.

Google pune mult mai multa greutate pe link-urile plasate in editorial. Aceste link-uri inseamna ca cineva a fost legat de tine pentru ca a crezut ca site-ul tau este foarte bun.

Textul ancorat este sectiunea de text a unui link.
Dupa cum se dovedeste, Google foloseste un text de ancorare ca semnal de clasare. De exemplu, sa presupunem ca ai un link catre site-ul tau cu un text ancora: “deserturi paleo”.
Google vede acel text ancorat si spune: “Hmmm. Acest site a folosit textul de ancorare: “deserturi paleo”. Pagina cu care se leaga trebuie sa fie despre “deserturile paleo”.
Desigur, ca orice in SEO, textul ancora bogat in cuvinte cheie a fost abuzat. Astazi, construirea unei multimi de legaturi de text ancora este considerata spam.
Co-citarile sunt cuvintele si frazele care apar in jurul link-ului tau. Textul din jurul legaturii tale ofera indicii despre tema paginii tale. Deci, de ce nu l-ar folosi Google?

Pachete servicii Search Engine Optimization

Esti la inceput cu afacerea ta si vrei sa cresti? Sau ai deja o afacere, insa clientii nu vin dupa asteptarile tale? Cu unul dintre pachetele noastre SEO iti poti creste afacerea, poti creste in cautarile Google si implicit, poti atrage mai multi clienti.
Pachet SEO Starter

Pachet SEO Starter

Esti la inceput cu afacerea ta si nu prea ai clienti? Prin pachetul starer de SEO noi te putem ajuta sa atragi mai multi oameni si sa-ti cresti afacerea. Primii clienti te pot ajuta sa urci in top.

PACHET SEO STARTER
Pachet SEO Avansat

Pachet SEO Avansat

Ai avut deja clienti, insa nu atat de multi pe cat te-ai fi asteptat? Ai nevoie de un pachet avansat de SEO. Prin acest pachet poti atrage mai multi clienti si chiar sa-i fidelizezi afacerii tale.

PACHET SEO AVANSAT
Pachet SEO Premium

Pachet SEO Premium

Iti va ajuta afacerea sa se extinda, sa mentina loialitatea clientilor actuali si sa castige unii noi. Afacerea ta a ajuns deja la un nivel de maturizare, dar necesita aplicarea unor metode avansate de SEO.

PACHET SEO PREMIUM