De ce sunt serviciile SEO importante in 2019

Multi oameni de afaceri apeleaza la servicii SEO pentru a se promova, pe cand altii prefera sa mearga pe principiul ca SEO nu le este de trebuinta. Tocmai de aceea, SEO poate fi de multe ori subevaluat.

Acest fapt este foarte nefericit, deoarece prin intermediul SEO afacerile pot atrage mai mult trafic pe site si implicit mai multi clienti – Nu acesta este unul dintre principalele obiective ale afacerii?

SEO sau optimizarea pentru motoarele de cautare functioneaza aproape ca orice alta metoda de marketing. Rezultatele nu se vad imediat, ci este nevoie de timp pentru a le obtine.

De ce sa incepi chiar acum construirea campaniei SEO pentru afacerea ta?

1. O mai buna experienta pentru vizitatorii site-ului tau

SEO nu este doar despre a avea o pozitie mai buna in clasamentul Google. Cu alte cuvinte, de avantajele oferite de serviciile SEO nu te bucuri doar tu, ci si vizitatorii site-ului tau. In momentul in care acestia intra pe site-ul tau si au parte de o experienta placuta, cu siguranta vor reveni. Un site bine optimizat din punct de vedere SEO va fi cu siguranta accesat mai des. Asa ca, daca intampini probleme cu vizitele de pe site-ul tau, ar trebui sa iei in considerare optiunea de a apela la o agentie SEO care ofera servicii de optimizare site.

Un mic pont intru acest demers, pe langa viteza de incarca foarte buna (care este obligatorie in 2019 pentru a-ti asigura o buna pozitie in clasamentul Google) redacteaza continut de calitate. Continutul e o modalitate excelenta de a exploata cuvinte cheie, de a raspunde unor intrebari frecvente puse de publicul pe care tu il vizezi. In general, acest tip de continut da randament, pentru ca este posibil ca nu multi dintre competitorii tai sa fi oferit raspunsuri la intrebarile lor.

In momentul in care iti construiesti campania SEO si te gandesti la aspectele experientei vizitatorilor, ar trebui sa stii ca in 2019 s-au produs cateva modificari in ceea ce priveste

Experienta utilizatorilor este cruciala din punct de vedere SEO

2. Creste vizibilitatea brandului

Fie ca afacerea ta este la inceput, fie ca se afla de ceva vreme pe piata, unul dintre principalele tale obiectiv este sa-ti cresti vizibilitatea brandului. Pentru a creste vizibilitatea sau pentru a o mentine, ai nevoie de clienti. Cum poti atrage mai multi clienti? Cum altcumva daca nu prin intermediul site-ului? Cu o strategie SEO corecta si un site bine pus la punct, ai toate sansele sa cresti numarul accesarilor de pe site si implicit si numarul clientilor.

Un mod foarte bun a creste vizibilitatea site-ului este prin intermediul linkurilor de calitate. Trebuie sa obtii backlink-uri relevante de la site-uri bine vazute. Google ia foarte in serios aceste legaturi.  Cum crezi ca poti obtne astfel de backlink-uri? Revenim la redactarea de continut. Cumva, in 2019, majoritatea actiunilor SEO se invart in jurul acestui pas. De asemenea, este foarte important sa incluzi si continut vizual in textele tale – continutul vizual poate fi preluat de alte site-uri si ti-ar putea oferi backlink. Sau, daca nu, cel putin pentru utilizatori merita sa incluzi imagini in articolele tale.

Urmatorul pas ar trebui sa constea in realizarea unei strategii de link building. Mai multe informatii despre obtinerea de backlink-uri si link building poti afla din articolul nostru: Afla cum poti obtine backlink-uri.

Pe langa realizarea de continut, mai este important sa ai si niste meta descrieri si titluri bine puse la punct. De multe ori, in ceea ce priveste motorul de cautare, titlurile si meta descrierile sunt primul pas in interactionarea cu potentialii clienti. Ei cauta ceva pe Google, vad titlul si meta descrierea, vad despre ce este vorba in site si aleg vor sa intre sau nu. Continutul este urmatorul pas, caci prin calitatea continutului si prrin informatiile pe care le furnizezi pentru ei ii faci sa decida daca raman sau parasesc site-ul.

Pentru cresterea brandului poti apela la servicii SEO

3. Social Media

Retelele sociale capata din ce in ce mai multa popularitate si incredere din partea utilizatorilor. SEO si Social Media merg mana in mana. Prin intermediul retelelor de socializare iti cresti in primul rand vizibilitatea, iar apoi traficul de pe site. Nu cred ca ne poate contrazice nimeni in privinta faptului ca brandurile recomandate intre prieteni sau rude, prin intermediul butonului share pe Facebook sau Instagram, au de cele mai multe ori un trafic mai bun. Acest lucru se datoreaza simplului fapt ca oamenii au incredere in recomandarile celorlalti.

Totusi, Instagram ti-ar putea fi un prieten bun pentru promovare SEO in 2019. Facebook-ul este si el un prieten bun, l-am mentionat anterior, insa Instagram a luat mai multa amploare in ultimul an.

Partea de Social Media Marketing a devenit foarte importanta in ultimii ani in ceea ce priveste promovarea SEO.

Promovarea SEO si promovarea pe retelele sociale merg mana in mana

4. SEO este una dintre cele mai bune strategii de PR

S-ar putea sa crezi ca SEO si PR vin din doua lumi diferite, dar in mediul online, SEO devine o forma a relatiilor publice. Stim cu totii ca PR este practica de a raspandi informatii despre ceva anume (brand, produs) sau despre cineva in ochii publicului. SEO poate face exact acelasi lucru pentru afacerea ta in mediul online. Iti aduce brandul in atentia publicului tau tinta. Totusi, tine cont ca este foarte important sa oferi ceva de calitate publicului, altfel oamenii isi vor pierde repede interesul. Cu toate eforturile si stradaniile unei agentii SEO, este greu sa ajungi si sa ramai in primele pozitii daca nu oferi publicului produse de calitate si informatii relevante.

Este important sa iti faci periodic cate un audit SEO pentru a observa cum evolueaza strategiile tale si tehnicile SEO pe care le aplici. Este extraordinar de important sa vezi daca lucrurile decurg conform asteptarilor tale, iar daca nu, sa vezi ce este de facut. Cand vine vorba de SEO, nu prea ai cum sa dai gres – atata timp cat gasesti o abordare potrivita conform afacerii tale si cat iti concentrezi toate fortele.

Fa PR prin SEO

5. SEO construieste incredere si credibilitate

Google are o multime de factori pe baza carora isi creeaza clasamentul. Ceea ce demonstreaza ca Google are un interes deosebit pentru a afisa vizitatorului un continut relevant, de incredere. Exact in aceasta nota, SEO iti ajuta site-ul sa capete incredere si credibilitate din partea vizitatorilor. Acesti indicatori (credibilitatea si increderea) au un impact foarte mare asupra vizitatorilor site-ului tau. Si, de asemenea, o data castigata increderea vizitatorilor, vei dobandi si increderea Google. De asemenea, SEO te ajuta sa iti dezvolti o reputatie online. Este foarte imporant sa ai un site optimizat SEO in 2019, mai ales pentru clienti, dar si pentru motoarele de cautare.

Site-urile care trimit un semnal puternic de incredere au unul sau mai multe dintre urmatoarele elemente:

– Protocolul HTTPS;
– Blog, cu posibilitatea de a lasa comentarii;
– Butoane catre retelele sociale;
– Informatii de contact;
– Poze de calitate;
– Activitate pe social media;
– Activitate frecventa pe blog.

O mica noutate: In afara tarii noastre, Google a inceput sa puna mult accent pe cautarile vocale. Ceea ce ne face sa credem ca in curand cautarile vocale vor deveni si pentru noi un trend. 20% din toate cautarile pe mobil sunt cautarile vocale.

Mai multe despre ceea ce presupune SEO anul acesta, poti afla din articolul nostru – Ghid SEO 2019. Pe langa acesta, ar fi bine sa urmaresti cateva studii de caz ale celor care au afaceri similare cu a ta. Este extraordinar de util sa vezi ce a functionat pentru altii din domeniul tau. Poti descoperi lucruri la care nu te-ai fi gandit inainte.

 

Previous Post
Next Post