Cativa pasi simpli pentru a-ti face singur un audit SEO rapid

Suntem in 2019. Trebuie sa-ti maximizezi eforturile depuse in SEO daca vrei ca afacerea ta sa ia amploare si in mediul online. Concurentii tai probabil ca deja s-au interesat si sunt la curent cu noutatile in ceea ce priveste SEO in 2019.

Tu si afacerea ta aveti nevoie ca tu sa te concentrezi mai mult pe SEO. Trebuie sa recunoastem, caci altfel afacerea ta va ramane in urma.

SEO este o prioritate in ceea ce priveste munca de marketing pentru afaceri.

O multime de companii se ocupa deja de SEO sau au o agentie profesionala care se concentreaza pe munca de promovare.

Audit SEO

Daca ignori sau amani, risti ca ceilalti sa ti-o ia inainte. Pe plan online fara promovare sunt slabe sansele.

Nu stii de unde sa incepi? Ei bine, pentru asta suntem noi aici.

Incepi prin a face un audit SEO site-ului tau. Un audit SEO este procesul de a analiza cat de bine se raportează website-ul vostru la cele mai bune practici. Este primul pas pentru crearea unui plan de implementare a unei strategii SEO, care va avea rezultate masurabile. Scopul auditului este de a identifica cat mai multe probleme fundamentale care afecteaza pozitia website-ului in motoarele de cautare.

Acest audit iti arata unde se situeaza site-ul tau in prezent si, prin gasirea neregulilor, te ajuta sa iei niste decizii cu privire la ceea ce ar trebui sa faci pentru a-ti imbunatati evolutia in online.

Poate ca suna intens sau greu si putin infricosator daca nu ai mai facut acest lucru pana acum, dar noi suntem aici pentru a te ajuta si indruma.

Intr-o ora, prin intermediul catorva tool-uri iti poti analiza site-ul, din punct de vedere SEO, foarte usor. Timpul necesar este minim, dar impactul acestei actiuni poate fi urias.

Ce este un audit SEO?

Doresti sa ai continut relevant pentru persoanele care iti acceseaza site-ul?

Vechile tactici SEO nu mai fac fata. Au disparut zilele de crearea a paginilor multiple pentru diferite variante de cuvinte cheie si incercarea de a utiliza mai multe microsite-uri pentru a mari traficul.
In ultimul deceniu criteriile de clasificare Google s-au schimbat dramatic.

In zilele noastre, site-urile care au avut parte de optimizare mobile SEO si de optimizare pentru intentiile de cautare ale utilizatorilor sunt favorizate.

Motoarele de cautare au un algoritm care acceseaza cu crawlere site-ul tau si care iti compara site-ul cu diferiti factori de clasificare care indica utilitatea si relevanta.

Factori pe care Google ii ia in considerare
Sursa: spyserp.com

Fiecare pagina accesibila din site-ul tau este accesata de crawlere pentru a afla daca site-ul tau ofera continut util si relevant.

In timp ce site-ul tau este accesat cu crawlere, motoarele de cautare verifica, de asemenea, sa ca sa vada daca site-ul tau este rapid si usor de folosit. Motoarele de cautare sunt interesate ca oamenii sa aiba o experienta placuta intrand pe site-ul tau.

Apoi, fiecare pagina primeste cate un rang, care determina cat se sus in rezultatele cautarilor apare pagina in cauza, pentru persoanele care cauta cuvintele cheie pe care se pun accentul.

Fiecare motor de cautare are propriul sau algoritm, iar algoritmii se imbunatatesc sau sunt actualizati in mod constant.

Algoritmii nu sunt totusi singurul lucru de care trebuie sa iti faci griji.

Continutul tau vechi trebuie actualizat. Tot continutul de la nivelul site-ului tau trebuie sa fie relevant.

Cand efectuezi un audit, verifica starea site-ului tau, printre care, si continutul.

Cat de des este recomanadat sa faci un audit SEO
Sursa: neilpatel.com

Ce trebuie sa ai in vedere in momentul in care realizezi un audit SEO?

Exista trei elemente importante care trebuie analizate in momentul realizarii unui audit SEO:

– Factori back-end, spre exemplu: gazduire, indexare.
– Factori front-end, cum ar fi: continut, cuvinte cheie, meta descrieri, meta titlu.
– Calitatea backlink-urilor.

Cateodata poate ca nu ai timp ca in cadrul fiecarui audit sa analizezi toti acesti factori. Desi par putini, in momentul in care ii iei la puricat, cum s-ar spune, va dura ceva mai mult timp.

Cea mai importanta parte din site-ul tau este partea pe care o vad vizitatorii.

Cel mai important lucru pe care trebuie sa il ai in vedere in acest moment este daca versiunea mobila a site-ului tau este actualizata.

O data cu introducerea Mobile-First Indexing, trebuie sa te asiguri ca site-ul tau de pe mobil ofera vizitatorilor o experienta placuta.

 

Despre cautarile de pe mobil
Sursa: moz.com

 

Mai multe despre optimizarea SEO afli de pe articolul nostru: Sfaturi pentru optimizare mobile SEO.

Bun, acum ca am stabilit aceste lucruri, haide sa vedem care ar fi pasii pe care ar trebui sa-i parcurgi pentru un audit SEO reusit.

1. Incepe auditul cu un crawl

Aceasta este cea mai importanta parte din audit. Ideal ar fi sa-ti incepi auditul cu accesarea cu crawlere a site-ului.

Exista mai multe tool-uri care sa te ajute in acest demers, printre care SEMrush si Ahrefs.

Acestea sunt doar doua dintre cele mai cunoscute si care iti vor oferi o baza in construirea auditului.

Nu numai ca crawlerele gasesc diferite erori, cum ar fi cuvinte cheie gresite, imagini prea mari, probleme legate de meta titluri si meta descrieri, dar identifica si continutul duplicat si excese de redirectionari. Si nu numai.

Introdu site-ul in Ahrefs

Meniul ahrefs arata cam asa:

Cum arata o parte din meniul ahref

De aici iti poti studia problemele legate de structura site-ului, probleme cu tag-urile meta.

Cauta-ti site-ul manual!

Facand cateva cautari Google, poti aproxima rapid cat de bine este clasat site-ul tau pe Google.

Cate pagini apar in rezultatele cautarii?

Site-ul tau apare primul cand il cauti dupa nume?

In general, pe ce pozitie se situeaza site-ul tau in rezultatele motoarelor de cautare?

Pentru a afla care pagini sunt de fapt accesate cu crawlere, poti utiliza o cautare „site: rootdomain” pentru a vedea care este rezultatul.

Afla cate pagini sunt accesate cu crawlere

Site-ul tau nu trebuie sa se afle neaparat in partea de sus. De regula, se va afla undeva in partea de mijloc a primei pagini sau in partea de sus.

Obtine scorul tau estimat pentru SEO

Prin SEO Site Chechkup poti afla scorul SEO al site-ului tau.

seositechechup iti arata care este scorul tau seo si ce poti ce pentru a-l imbunatati

In partea de jos a paginii iti vor fi afisate mai pe larg detalii despre meta titluri, meta descrieri, imagini etc.

Afla detalii despre meta descrieri, meta titluri, despre scorul seo

Acest scor te poate ajuta sa:
– Identifici cele mai utilizate cuvinte cheie;
– Verifici sitemap-ul si robots.txt sunt disponibile pentru site-ul tau;
– Vezi orice link-uri cu probleme de la nivelul site-ului tau;
– Descoperi erori de codificare (JavaScript, CSS, HTML etc.).

Daca site-ul tau se conecteaza la profilurile social media. Iar, daca nu ai un smartphone la indemana, pentru a vizualiza modul in care site-ul tau apare pe mobil, tool-ul SEO Site Checkup iti ofera acces la o vizualizare mobila a site-ului tau.

Desi in acest moment par multe de facut, dupa ce vei vedea cum stau de fapt lucrurile, iti vei da seama ca pentru acest pas nu ai nevoie de mai mult de 5 minute.

2. Asigura-te ca numai o versiune a site-ului tau este navigabila

Daca site-ul tau web are mai multe versiuni, crawlerele nu vor sti care este cea potrivita.

Si, daca motoarele de cautare nu vor sti care este varianta buna a site-ului pentru a fi redata vizitatorilor, acest lucru te poate trage in jos in pozitiile din clasamentul Google.

Aceasta discrepanta intre URL-uri poate fi in ceea ce priveste versiunea mobila a site-ului si versiunea desktop a acestuia.

Sau ar putea fi incongruenta intre versiunea https si versiunea http a site-ului.

Google a facut miscari pentru a face mai cunoscute site-urile https, marcandu-le pe cele http ca fiind nesigure.

Pagina ta ar trebui sa fie de forma https, adica sa detii certificat SSL, pentru ca pagina ta sa fie considerata de Google sigura

Cu aceasta schimbare de la Google, ar trebui sa te asiguri ca site-ul tau utilizeaza numai versiunea https a site-ului.

3. Efectueaza controale SEO On-Page

Atunci cand iti evaluezi site-ul si rezultatele din crawlere, exista multe lucruri pe care trebuie sa le verifici pentru a te asigura ca site-ul tau este optimizat corect.

Incepi prin a cauta pagini duplicat, antete si etichete de titlu.

Daca ai continut irelevant pentru subiectul site-ului, paginile in care acest continut se afla vor aparea in crawl.

Pentru a verifica daca ai continut duplicat cu alte site-uri, poti folosi tool-ul Copyscape.

Foloseste Copyscape pentru afla daca ai continut duplicat cu alte site-uri

Iar pentru a analiza daca ai continut intern duplicat, poti folosi Siteliner.

Titlurile si etichetele de titlu

O eticheta de titlu este un cod HTML care transmite motoarelor de cautare titlul paginii . Aceste informatii vor fi afisate pe SERP.

Cum arata Google un meta titlu

Asa arata un titlu in rezultatele Google.
Trebuie sa te asiguri ca titlurile sunt relevante pentru continutul care va fi regasit de utilizator in cadrul acelei pagini.

Lungimea optima pentru un titlu este intre 50 si 65 de caractere.

Pentru a verifica daca lungimea unui titlu este optima, poti utiliza tool-ul searchwilderness.com.

Meta descrierile

Cu toate ca meta descrierile nu au o influenta asupra pozitiei tale in clasamentele Google, este foarte importanta.

In momentul in care scrii meta descrierea, trebuie sa te asiguri ca atragi oamenii pe site-ul tau. Meta descrierile trebuie sa fie convingatoare si sa dea utilizatorului senzatia ca vrea sa acceseze acea pagina.

Cum arata Google o meta descriere

Anterior, limita pentru meta descrieri era de 160 de caractere, dar in prezent este dubla.

Unde se pozitioneaza cuvinte cheie in continut

Poate ca stii, dar fiecare pagina din site ar trebui sa fie focusata pe un anumit cheie. Acest cuvant cheie ar trebui sa se fie inclus undeva la inceputul continutului, printre primele 100 de cuvinte.

De exemplu, in articolul despre influenta hashtagurilor pe care l-am scris

Cuvantul cheie pe care se focuseaza pagina ta ar trebui sa se regaseasca in primul paragraf

am inclus cuvantul cheie inca din prima fraza a articolului.

Nu degeaba mentionam aceasta includere in primele 100 de cuvinte. Este foarte importanta. De ce? Ei bine, ajuta Google sa isi dea seama pe ce se concentreaza

De asemenea, cuvantul cheie trebuie sa se mai regaseasca si in alte parti ale continutului pentru a influenta pozitia paginii in rezultatele Google.

Totusi, trebuie sa tii cont de faptul ca nu este in regula nici sa faci exces de cuvinte cheie, pentru ca risti sa fii penalizat. Excesul de cuvinte cheie poate fi considerat spam.

Afla unde ar trebui sa se regaseasca cuvantul cheie si ate detalii SEO On-page

In ceea ce priveste cuvintele cheie, trebuie sa te concentrezi pe a le pozitiona strategic.

Analiza SEO On-Page este foarte importanta. Totusi, nu ar trebui sa iti ia foarte mult. Poate la inceput da, pana iti dai seama exact unde sa te uiti, ce ar trebui sa verifici. Cu timpul, nu ar trebui sa iti ia mai mult de 10 minute.

4. Gestioneaza legaturile interne si legaturile externe

Deseori, anumite site-uri ar putea fi sterse sau mutate. Acest lucru pe tine te poate trage in jos.

Daca ai link-ul spre un site care dispare, Google va vedea. In cazul mai multor site-uri, este si mai grav.

Exista tool-uri precum Integritatea si Xenu Sluth pe care le poti descarca si care te vor ajuta sa afli daca ai legaturi rupte.

Google abordeza diferit legaturile interne si externe, desi scopul amandurora este de a imbuntati SEO.

Google a declarat ca trateaza diferit legaturile interne de cele externe

Cu timpul, acest pas se va reduce la 10 minute. Doar 10 minute din timpul tau pentru a-ti verifica legaturile interne si externe.

5. Verifica-ti viteza de incarcare a site-ului

Oamenii sunt nerabadatori. Google stie acest lucru.

Vizitatorii site-ului nu vor astepta pana ce site-ul se va incarca, daca acesta se incarca greu. Cu cat dureaza mai mult incarcarea site-ului cu atat creste sansa ca vizitatorul sa paraseasca site-ul.

Viteza de incarcare a site-ului trebuie sa fie cat mai mica

Viteza de incarcare a site-ului e unul dintre principalii factori pe care Google ii va lua in considerare in 2019.

Cum sa verifici daca ai probleme cu viteza de incarcare?

Pentru a evalua aceasta viteza, te poti folosi de PageSpeed Insights sau Pingdom.

Ce iti ofera aceste tool-uri?

– Iti arata care este viteza de incarcare a site-ului;
– Cum functioneaza in comparatie cu alte site-uri;
– Iti ofera recomandari pentru imbunatirea vitezei.

Pingdom este un tool pentru viteza de incarcare

Dupa ce introduci URL-ul si pornesti testul de viteza, ti se va oferi ratingul de viteza si sugestiile de optimizare site pentru versiunea desktop si pentru cea mobila.

Daca folosesti Pingdom, acesta iti va oferi viteza doar pentru desktop, asa ca va fi nevoie sa folosesti un tool si pentru mobil. Noi recomandam https://www.thinkwithgoogle.com/intl/en-gb/feature/testmysite.

Fa-ti un raport complet pentru viteza de incarcare

Dar ce sa faci cu toate aceste noi informatii?

Daca ai o viteza de incarcare foarte mare, nu te ingrijora. Google vrea ca vizitatorii sa aiba o experienta placuta, asa ca, ofera sfaturi.

Google ofera sfaturi pentru reducerea timpului de incarcare a site-ului

Este posibil sa fie nevoie sa comprimi imaginile de pe site sau sa micsorezi JavaScript.

Google iti va da cateva sfaturi care sa te ajute sa-ti optimizezi viteza de incarcare. Tot ce trebuie sa faci este sa le urmezi.

Verificarea vitezei de incarcare a site-ului nu ar trebui sa dureze mai mult de 10 minute.

6. Fa o analiza a backlink-urilor

Acest pas se incadreaza la analiza SEO off-site, iar backlink-urile sunt esentiale pentru succesul SEO.

Obtinand legaturi pe alte site-uri, Google va sti ca site-ul tau este relevant, mai ales pentru experienta utilizatorului si iti va ajuta site-ul as ajunga mai sus in clasamente.

Aminteste-ti ca hyperlink-urile nu sunt singurul lucru pe care crawlerele il cauta in SEO off-site.

Site-ul tau este de asemenea accesat cu crawlere pentru mentionarea brandurilor. Drept urmare, este esential pentru tine sa acorzi atentie si la ce se intampla in afara site-ului.

Efectueaza un audit al backlink-urilor

Ahrefs iti pune la dispozitie atat o analiza a site-ului cat si o analiza a backlink-urilor. Poti vedea backlink-urile pierdute, pe cele rupte si pe cele noi.

Ai baklink-uri noi, backlink-uri pierdute sau backlink-uri rupte? Ahrefs te ajuta sa afli.

Analiza backlink-urilor este utila pentru ca:

– Te ajuta sa iti evaluezi profilul de backlink curent si sa vezi cum iti afecteaza site-ul;
– Poti identifica segmente pe care sa te concentrezi si sa te ajute la obtinerea mai multor link-uri de mare valoare;
– Poti afla care este numarul de backlink-uri al concurentilor si-l poti depasi. De asemenea, te poti folosi de site-urile care le ofera lor link-uri mai puternice.

Nu trebuie sa te opresti aici cu analiza backlink-urilor din site-ul tau.

Concurentii tai au fost foarte ocupati ridicand stacheta din punct de vedere SEO. Acum ca ei se situeaza acum mai bin decat tine pe cuvintele cheie pe care tu ranchezi.

Acum ai nevoie de un tool precum SEMrush.

SEMrush este un tool care iti permite sa vezi pe ce cuvinte cheie sunt clasate alte site-uri. De asemenea, tot in SEMrush poti vedea pe ce site-uri au obtinut backlink-uri.

Idei pentru cuvinte cheie - pe ce se axeaza concurentii tai, ce backlink-uri au ei?

Practic, SEMrush te ajuta sa explorezi backlink-urile concurentilor tai si sa vezi ce fac ei mai bine decat tine. Asadar, in realizarea unui audit SEO ar trebui sa incluzi si analiza competitiei.

Aceasta procedura de audit SEO este utila pentru gasirea informatiilor strategice despre modul in care concurentul tau se pozitioneaza mai sus decat tine in rezultatele motoarelor de cautare.

 

Asigura-te ca implici si social media

Social media este un mediu foarte bun pentru backlink-uri si pentru atragerea vizitatorilor site-ului.

Social media influenteaza intr-adevar din punct de vedere SEO?
Sursa: bssqatar.com

Trebuie sa analizezi retelele sociale pe care te promovezi tu si sa vezi pe ce alte retele sociale se promoveaza competitorii tai.

Iti dam un pont: Instagram e mai popular actualmente decat Facebook.

Social media iti sporeste optimizarea SEO prin:

– Cresterea numarului de backlink-uri – De ce? Pentru ca cei care descopera continutul tau pe retelele sociale pot avea mai multe sanse sa iti acceseze site-ul.
– Prin intermediul retelelor sociale creste gradul de constientizare a marcii, care poate ajuta la cresterea numarului de interogari inclusiv pe numele marcii tale.

Saturarea social media este mai simpla decat crearea unei strategii de backlink.

Utilizeaza tool-ul developers.facebook.com pentru a vedea cum arata cotinutul tau web atunci cand este trimis pe Facebook.

De asemenea, daca ai campanii adwords, ar trebui sa verifici cum functioneaza.

Acest pas nu ar trebui sa iti ia mai mult de 10-15 minute.

Concluzie

Profesionistii SEO sugereaza multe instrumente diferite pe care le-ai putea folosi pentru a efectua un audit SEO.

Dar este un lucru cu care toti putem fi de acord: Trebuie sa iti verifci constant performanta SEO pentru a putea tine pasul.

Algoritmii motoarelor de cautare, cele mai bune practici, tendintele pietei si concurentii sunt intotdeauna in miscare.

Actulizeaza-ti site-ul si continutul vechi!

Elimina continutul duplicat!

Monitorizeaza Google Analytics sau descarca MozBar. De asemenea, profita cat de mult poti de Google Search Console

Analizeaza partea off-site a site-ului tau. Analizeaza-ti competitia. Asigura-te ca te folosesti cat mai mult de retelele de socializare.

Cand ai terminat, stabileste-ti o strategie SEO cat mai elaborata. Daca faci acest lucru de indata ce vezi care sunt problemele, te va ajuta sa iti dai seama care sunt lucrurile ce trebuie facute si care te vor ajuta in optimizarea SEO.

Daca nu te apuci de indata de treaba, nu vei urca in clasament.

Daca si dupa citirea acestui articol consideri ca ar putea fi putin greu sa realizezi un audit, poti opta pentru un audit SEO gratuit oferit de o agentie SEO profesionala. Poti vedea pentru inceput cum ar trebui sa arate o analiza SEO completa si pe ce ar trebui sa te concentrezi in momentul actual.

Deci, ce mai astepti? Incepe-ti promovarea online cu o analiza SEO!

Previous Post
Next Post