In zilele noastre, exista o concurenta intensa in mediul online, pentru a ajunge la potentiali clienti, indiferent de domeniu. Daca ai un magazin online, cu siguranta incerci sa-ti depasesti concurentii prin diverse strategii de marketing online. Pentru a te asigura ca ai un avantaj competitiv, o strategie de SEO avansata iti poate aduce mii de utilizatori pe website, prin trafic organic.
Cu siguranta ai dori sa poti implementa o strategie de SEO cat mai eficienta si rapida. Pentru a te ajuta sa obtii rezultatele dorite, am strans o lista de tool-uri gratuite eficiente pentru SEO.
Click aici pentru cuprins
1. Google Analytics
Google Analytics este unul dintre cele mai importante instrumente pentru SEO gratuite disponibile. Niciun alt instrument nu iti poate oferi informatii atat de detaliate si de inalta calitate.
Cu ajutorul lui, vei intelege mai bine utilizatorii care vin pe site-ul tau si modul in care interactioneaza cu acesta. Chiar daca nu stii momentan cum se utileaza, Google iti ofera numeroase resurse gratuite pentru a invata cum sa utilizezi instrumentul.
2. GTMetrix
Viteza de încărcare a paginilor are un impact deosebit asupra SEO. Astfel, trebuie sa te asiguri ca website-ul tau se incarca rapid. Pentru a face aceasta sarcina mai simpla, exista o unealta numita GTMetrix care va examina viteza de incarcare a unei pagini.
De asemenea, va diagnostica problemele si va sugera unele solutii pentru imbunatatire. Toate acestea sunt foarte benefice, deoarece acestea iti vor face site-ul sa fie eficient.
3. Google Trends
Este foarte important sa stii sa prezici tendintele care se vor petrecere in industria in care activezi. Trebuie sa stii unde se indreapta piata, pentru a avea un avantaj competitiv, mai ales daca ai un magazin online. Google Trends va juca un rol important in a intelege mai bine piata in care activezi.
Dupa cum sugereaza si numele, acest instrument va afisa modificarile volumelor de cautare pentru diferite elemente de cautare, subiecte si termeni. Prin utilizarea acestui instrument, vei putea sa-ti mentii continutul actualizat si sa ramai mereu in fata competitorilor.
4. SERP Robot
Cu ajutorul SERP Robot poti vedea cum te clasezi pe anumite cuvinte cheie. Introduci orice website sau pagina web si pana la 5 cuvinte, pentru a vedea locul pe care te clasezi pentru fiecare dintre acestea. Este util pentru o verificare rapida a clasarii website-ului tau, dar si pentru a analiza concurentii.
5. MozBar
MozBar este o extensie Chrome de Moz, care iti permite sa accesezi instantaneu statisticile SEO de pe site-urile web si paginile de rezultate ale motorului de cautare (SERP), fara a parasi pagina web.
Impreuna cu cateva date pentru backlinks, vei putea vedea autoritatea domeniului si a paginii prin aceasta extensie. MozBar este un instrument esential pentru implementarea si urmarirea strategiei de SEO.
6.Mobile-Friendly Test
Algoritmul Google pune un accent deosebit pe modul in care un website este “prietenos” cu dispozitivele mobile. In acest scop, Mobile-Friendly Test de la Google este proiectat pentru a te ajuta sa verifici daca site-ul tau este optimizat corect pentru smartphone-uri si tablete.
Instrumentul ofera, de asemenea, sugestii cu privire la modul in care iti poti imbunatati optimizarea website-ului pentru dispozitivele mobile.
7. Check my Links
Check my Links este o extensie pentru Chrome care va scana paginile website-ului tau si va identifica codul de stare pentru fiecare legătură din pagină – inclusiv link-urile rupte.
Fiecare cod de stare este afisat în culori, codul 200 de stare returneaza verde închis, codul 300 de stare verde deschis și codul 400 de stare returneaza roșu.
8. UberSuggest
Neil Patel adauga in mod regulat noi caracteristici la UberSuggest si le lasa gratuite pentru utilizatori. Ai putea compara acest instrument cu unul premium, precum SEMrush. Acesta este util pentru a obtine sugestii de cuvinte cheie, volumul de cautare si estimare CPC.
UberSuggest are optiunea avansata de a analiza traficul organic, pe care il primesc website-urile, pentru un anumit cuvant cheie. Poti analiza concurentii si sa vezi de cate backlink-uri ai nevoie pentru a ajunge in top 10 pe Google, pentru un anumit cuvant cheie.
9. SEOquake
SEOquake este unul dintre cele mai populare instrumente pentru SEO. Este o extensie care afiseaza o imagine de ansamblu SEO a oricarei pagini printr-o bara de instrumente sau o bara de informatii pentru fiecare link din SERP.
Trebuie sa instalezi extensia SEOquake pe browser. Extensia poate fi utilizata pe Chrome, Mozilla, Safari si Opera. Dupa instalarea extensiei, vei vedea o bara de instrumente in browserul tau. Poti rula rapid un audit SEO al oricarui site web folosind acest instrument.
Afiseaza numarul total de pagini indexate, varsta domeniului, share-uri sociale si link-uri externe. Calitatea acestui instrument sta in fluiditatea sa. In loc sa verifici individual site-urile printr-un instrument autonom, potii vizualiza statistici in timp real in timp ce navighezi.
10.BeamUsUP
BeamUsUp este unul dintre instrumentele tehnice complete pentru un audit SEO. Poti analiza rapid un website din perspectiva SEO. Acest instrument este util in special pentru analizarea site-urilor mari, greu de verificat manual.
Aceast program iti scaneaza site-ul, iti ofera un rezultat al diferitelor adrese URL insotite de diverse date, cu informatii relevante, cum ar fi titluri, meta-descrieri, redirectari si chiar factori care iti pot afecta performanta.
11. Google PageSpeed Insights
Google PageSpeed Insights te ajuta sa verifici viteza de incarcare a site-ului tau de pe mai multe device-uri.
Introdu o adresa URL si acest tool va testa timpul de incarcare si performanta pentru desktop si pentru mobil, plus identificarea oportunitatilor de imbunatatire. De asemenea, rezultatele mobile vin cu un scor de experienta pentru utilizatori.
12. Ahrefs’ Backlink Checker
Acest tool ajuta la analiza completa a backlink-urilor.
Versiunea gratuita Ahrefs Backlink Checker arata primele 100 de backlink-uri catre orice websit sau URL, impreuna cu numarul total de backlink-uri si domenii de referinta (link-uri de pe site-uri unice), Rating de domeniu (DR) si URLl Rating (UR), daca este cazul.
Sfat: Incearca acest tool pe site-ul concurentilor, pentru a depista in mod rapid opurtunitati de backlink.
13. Planificatorul de cuvinte cheie Google
Google KeywordPlanner te ajuta sa afli ce cauta oamenii.
Introduce in tool un cuvant cheie sau un grup de cuvinte cheie, iar Google va returna tot felul de statistici utile pentru a te ajuta sa-ti construiesti o strategie de cuvinte cheie: volumul lunar de cautare, concurenta si chiar si termenii sugerati pe care poate nu i-ai luat in considerare.
14. Google Search Console
Acest tool contribuie la analiza constanta a site-ului, la alerte si ofera rapoarte de eroare.
Acest instrument pentru webmaster te ajuta sa iti faci o idee despre ceea ce crede Google desre site-ul tau. De asemenea, iti ofera posibilitatea de a vedea eventuale erori, alerte si probleme de indexare.
Sfat: Google Search Console necesita un pic de munca in plus fata de tool-ul anterior. Aceasta munca presupune introducerea unui cod pentru fiecare pagina in parte. Totusi, daca ai un site WordPress, poti adauga automat codul pentru webmaster printr- un plugin precum Jetpack sau Yoast.
Ofera, de asemenea, recomandari pentru a rezolva problemele care afecteaza site-ul.
Cu ajutorul acestor instrumente vei putea implementa cu usurinta o strategie de SEO. Pe langa faptul ca sunt gratuite, sunt usor de utilizat si te vor ajuta sa-ti atingi obiectivele de promovare.