Click aici pentru cuprins

SEO – Search Engine Optimization pe intelesul tuturor

SEO este pentru tine un concept nou, cu care esti nefamiliarizat? Suna ca o limba straina, nu-i asa? De fapt, chiar asta este. Provine de la englezescul Search Engine Optimization. Acum poate incepe sa sune ceva mai bine, dar probabil ca tot nu iti este clar cu ce se mananca.  

Tocmai de aceea ne aflam noi aici. Vrem sa lamurim o data pentru totdeauna ce inseamna SEO, ce presupune, de ce are afacerea ta nevoie de SEO si cum ai putea face si tu.  

Ce este SEO?

Ce este SEO

SEO este acronimul de la “Search Engine Optimization” – optimizarea pentru motorul de cautare.  SEO este o disciplina de marketing ce vizeaza cresterea vizibilitatii site-urilor in motoarele de cautare in mod organic, adica neplatit.  

Toate motoarele de cautare, cum este Google, au rezultate de cautare primare, unde paginile web si alte tipuri de continut, cum ar fi videoclipuri sau inregistrari locale, sunt afisate si clasificate in functie de ceea ce motorul de cautare considera cel mai relevant pentru utilizatori.  

Ce se intampla in SEO? 

Pentru a intelege ce se intampla in SEO, haide sa ne concentram putin pe afirmatiile de mai sus. Asadar, ce se intampla in optimizarea pentru motorul sau motoarele de cautare?  

Creste calitatea traficului. Poti avea extrem de multi vizitatori, insa daca Google ofera site-ul tau drept rezultat utilizatorilor care cauta articole marca Apple, cand tu esti de fapt un fermier care-si vinde produsele online, nu ai trafic de calitate. In schimb, doresti sa atragi vizitatori care sunt cu adevarat interesati de produsele pe care le oferi.  

Volumul de trafic va creste. Odata ce oamenii potriviti ajung sa dea click pe diversele rezultate oferite de Google, printre care te numeri si tu, vei dori sa ai un volum de trafic mai mare.   

Rezultate organic – Traficul organic este orice trafic pentru care nu trebuie sa platesti.  

Cum functioneaza SEO?  

S-ar putea sa iti imaginezi ca motorul de cautare este precum un site pe care il vizitezi pentru a face o interogare – a cauta un anumit lucru – si acesta iti furnizeaza o lista lunga cu link-uri catre website-uri care ar putea raspunde intrebarii tale.  

Intr-un fel, este adevarat. Totusi, te-ai intrebat vreodata ce se afla in spatele acestor liste magice de link-uri si rezultate Google?  

Iata cum functioneaza: Google (sau orice alt motor de cautare) are un crawler care culege informatii despre continutul pe care oamenii il pot gasi pe internet. Crawlerele aduc toate informatiile inapoi la motorul de cautare pentru a forma un index.  

Acest index este alimentat apoi printr-un algoritm care incearca sa iti dea rezultatele care se potrivesc cat mai bine interogarii tale.  

Exista o multime de factori care intra intr-un algoritm al unui motor de cautare. Modul in care expertii ar clasa importanta acestor factori il poti regasi in imaginea de mai jos. 

factorii pentru cresterea in motoarele de cautare

Aceasta este partea SE – search engine (motorul de cautare) – din SEO. 

Partea O, din finalul acronimului, adica optimizarea, este partea in care oamenii realizeaza continut cat mai relevant pentru website, astfel incat atat motorul de cautare cat si utilizatorii care vin pe website sa inteleaga ce citesc si sa considere informatiile relevante si utile. 

Optimizarea poate lua mai multe forme. Optimizarea consta de fapt in aproape tot ce faci tu pentru website. Incepe de la etichetele pentru titlu si meta descriere care trebuie sa fie informative si sa aiba lungimea potrivita si ajunge pana la creare link-urilor interne care pagini de care esti mandru. 

Acum ca am stabilit aceste informatii de baza pe care trebuie sa le ai, haide sa vedem in ce consta SEO in ceea ce priveste munca practica. 

1.Analiza cuvintelor cheie

Acum ca ai invatat deja cate ceva despre SEO si cam cum ar trebui sa te prezinti “in fata” motoarelor de cautare, ar trebui sa determinam ce cuvinte cheie strategice ar trebui sa vizezi in continutul tau si realizezi acest continut pentru a satisface atat nevoile si dorintele utilizatorilor cat si pe ale motorului de cautare.

Puterea analizei de cuvinte cheie consta intr-o mai buna intelegere a publicului tinta si modului in care acesta executa interogarile.

Analiza de cuvinte cheie iti ofera date de cautare specifice care te pot ajuta sa raspunzi la intrebari precum:

  • Ce cauta oamenii?
  • Cati oameni cauta acest lucru?
  • In ce forma doresc oamenii informatii despre acest lucru?

1.1 Inainte de a incepe analiza de cuvinte cheie, pune-ti intrebari

Inainte de a putea ajuta o afacere sa creasca prin SEO, trebuie mai intai sa intelegi cine sunt clientii si care sunt obiectivele lor.

Foarte multi oameni ocolesc acest pas esential, deoarece analiza de cuvinte cheie necesita timp si multi nu doresc sa investeasca prea mult timp cand ei stiu deja pe ce cuvinte cheie vor sa se claseze.

Cum facem analiza cuvintelor cheie

Totusi, cuvintele cheie pe care vrei tu sa te clasezi si cuvintele cheie pe care publicul tau tinta le foloseste in interogari sunt doua lucruri, adesea, diferite.

Concentrarea asupra publicului tau si apoi utilizarea datelor de la un cuvant cheie pentru a imbunatati aceste informatii te va ajuta mai mult decat crezi.

Pentru a face acest lucru, trebuie mai intai sa faci niste cercetari despre publicul tau tinta. In SEO ajungi cumva sa faci intotdeauna cercetari despre publicul tinta. Trebuie sa intelegi cine sunt clientii tai sau cine vrei tu sa fie clientii tai.

Sa luam un exemplu: Ai o afacere cu inghetata si vrei sa o promovezi. Incepi analiza cuvintelor cheie. Trebuie sa incepi prin a-ti pune intrebari, cum ar fi:

– Ce tip de inghetata prefera oamenii care executa interogari?

– Cine cauta termenii pe care tu ii folosesti?

– Cand cauta oamenii produsele pe care tu le oferi?

– Exista tendinte sezoniere? Cauta oamenii produsele tale doar intr-o anumita perioada a anului?

– Cum cauta oamenii produsele tale? Ce cuvinte folosesc? Ce intrebari folosesc cand executa o interogare? De unde sunt efectuate cele mai multe cautari (de pe desktop sau de pe dispozitivele mobile)?

– De ce oamenii iti cauta produsele?

– Unde sunt localizati potentialii clienti – la nivel local, national sau international?

In aceste intrebari consta totul. Cum poti oferi oamenilor cel mai bun continut despre produsele tale, in cazul exemplului de mai sus, despre inghetata pentru a-ti forma o comunitate. Si, bineinteles, pentru a satisface curiozitatile oamenilor.

Momentul in care incepi sa-ti pui aceste intrebari reprezinta un pas esential de planificare care va ghida cercetarea cuvintelor cheie si te va ajuta sa realizezi un continut mai bun.

1.2 Descoperirea cuvintelor cheie

Probabil ca ai deja cateva cuvinte cheie in minte pe care doresti sa te clasezi. Acestea vor fi lucruri cum ar fi produsele, serviciile sau alte subiecte abordate pe site-ul tau si sunt cuvinte cheie extraordinare pentru cercetarea ta, deci incepe de acolo!

Poti introduce acele cuvinte cheie intr-un instrument de cautare de cuvinte cheie pentru a descoperi volumul mediu lunar de cautare si cuvinte cheie similare. Ahrefs sau Moz sunt tool-uri care te pot ajuta in acest demers.

Dupa ce introduci cuvintele cheie importante pentru site-ul tau intr-un tool de cautare a cuvintelor cheie vei incepe sa descoperi alte cuvinte cheie relevante, intrebari frecvente si subiecte pentru continutul tau – lucruri la care poate tu singur nu te-ai fi putut gandi.

Sa luam ca exemplu site-ul unei florarii specializate in aranjamente florale pentru nunti.

Daca introduci cuvintele “nunta” si “florar” intr-un tool de cercetare a cuvintelor cheie, poti descoperi alti termeni foarte relevanti, asemanatori, cum ar fi:

– Buchete de nunta

– Flori de nunta

– Magazin cu flori de nunta

In procesul de descoperire a cuvintelor cheie relevante pentru continutul tau vei observa probabil ca volumul de cautare al acestor cuvinte cheie variaza foarte mult.

In timp ce cu siguranta doresti sa directionezi termeni pe care publicul tau ii cauta, in unele cazuri, ar putea fi mai avantajos sa vizezi termeni cu un volum mai mic de cautare, deoarece acestea sunt mult mai putin competitive.

1.3 Diversifica!

Este important sa retii ca nu intreg site-ul te se claseaza pe un anumit cuvant cheie, ci o anumita pagina. Probabil ca ai vazut ca anumite branduri influente se claseaza pe prima pagina cu mai multe cuvinte cheie, insa pentru website-urile mai mici nu este cazul.

Multe site-uri au mai mult trafic organic pe alte pagini decat pagina de pornire, motiv pentru care este atat de important sa diversifici paginile site-ului tau optimizand-o pe fiecare in parte si axand-o pe un anumit cuvant cheie relevant si diferit de cele de pe celelalte pagini.

1.4 Descoperirea volumului de cautare

Cu cat este mai mare volumul de cautare pentru un anumit cuvant cheie cu atat mai mult este nevoie de lucru pentru a obtine o pozitie mai buna. Acest lucru este denumit adesea “dificultatea cuvantului cheie” si include uneori caracteristici SERP.

De exemplu, daca multe functii SERP (cum ar fi fragmente recomandate, info grafice, carusel-uri etc.) blocheaza pagina de rezultate a unui cuvant cheie, dificultatea va creste.

Descoperirea cuvintelor cheie

Marcile mari detin adesea cele mai bune 10 rezultate pentru cuvintele cheie cu volum mare, asa ca daca esti la inceput cu site-ul si vizezi aceleasi cuvinte cheie, batalia pentru clasament poate dura ani de munca.

In mod obisnuit, cu cat este mai mare volumul de cautare, cu atat este mai mare concurenta si efortul necesar pentru a obtine succes in mod organic.

In multe cazuri, poate fi mai avantajos sa tii cont de termeni de cautare extrem de specifici, de concurenta mai redusa. In SEO, numim aceste cuvinte “cuvinte cheie long tail”.

Ce sunt cuvintele cheie long tail? Ei bine, imagineaza-ti ca ai un magazin online cu rochii. In mod normal, iti doresti sa ocupi pozitia 1 pe cuvantul “rochii”, nu-i asa?

Este minunat sa abordezi cuvintele cheie care au 5000 cautari pe luna sau chiar 50.000 de cautari pe luna, insa, in realitate, acesti termeni populari de cautare reprezinta doar o parte din toate cautarile efectuate pe web.

De fapt, cuvintele cheie cu volume de cautare foarte mari pot veni din intentii ambigue, care, redirectionate catre site-ul tau ti-ar putea face mai mult rau decat bine.

Daca este executata o interogare ”rochie” pe Google, interogatoriul ar putea fi interesat de mai multe lucruri, spre exemplu: locul de unde poate achizitiona una, pretul, tipuri de rochii etc. Daca te concentrezi pe acest cuvant cheie, ar putea fi prea mult.

Daca te bazezi pe cuvinte cheie long tail, de exemplu “rochie lunga de seara eleganta” sau ceva similar, ti-ar putea fi mult mai util. Desi cuvintele cheie long tail au un volum de cautare mai scazut convertesc adesea mai bine, deoarece persoanele care cauta sunt mai specifice cu privire la ceea ce isi doresc sa gaseasca in urma cautarii lor.

Daca o persoana cauta, spre exemplu, doar “pizza”, foarte posibil sa fie doar in cautare de informatii. Daca interogatoriul va cauta “comanda pizza margherita sector X”, probabil ca este deja gata sa plateasca. Nu subestima cuvintele cheie long tail.

Cuvinte cheie

Un cuvant cheie, in contextul optimizarii SEO, este un anumit cuvant sau o expresie care descrie continutul unei pagini web. Cuvintele cheie sunt destinate sa actioneze ca niste comenzi rapide care insumeaza o pagina intreaga.
Studiu cuvinte cheie

Studiu cuvinte cheie

Cercetarea cuvintelor cheie este una dintre cele mai importante si valoroase activitati in domeniul marketingului online. Clasarea pentru cuvintele cheie potrivite poate construi popularitatea site-ului tau.

STUDIU CUVINTE CHEIE
Analiza intentie cautari

Analiza intentie cautari

Uneori poti identifica un cuvant cheie deosebit de atragator cand efectuezi o cercetare. Dar tocmai pentru ca un cuvant cheie are un volum mare, nu inseamna neaparat ca va fi unul bun pentru pozitia site-ului tau.

ANALIZA INTENTIE CAUTARI
Pagini tintire corecta

Pagini tintire corecta

Un exercitiu bun pentru alegerea cuvantului cheie potrivit este pur si simplu sa iti analizezi pagina si sa te intrebi despre ce este vorba in aceasta pagina? Raspunsul iti va oferi intotdeauna cele mai bune idei de cuvinte cheie.

PAGINI TINTIRE CORECTA

2. Optimizarea pe site

Acum ca esti informat cu privire la publicul tinta, este timpul sa aprofundam putin optimizarea site-ului si anumite, practica de a crea pagini web care raspund la intrebarile celor care interogheaza.

Optimizarea SEO a site-ului este destul de complexa si se extinde intre continut si alte elemente, cum ar fi etichetele meta, insa acestea fac parte din optimizarea SEO, despre care vom discuta mai pe larg intr-un alt capitol.

2.1 Aplica analiza de cuvinte cheie

Optimizarea eficienta a unui website

In ultimul capitol, am invatat metode pentru a descoperi ce cauta si cum cauta publicul tinta pentru a ajunge la continutul tau. Acum, este timpul sa punem aceasta cercetare in practica.

Schita de mai jos are rolul de a te ajuta sa exploatezi cercetarea de cuvinte cheie.

1. Analizeaza cuvintele cheie si grupeaza-le pe acelea care au subiecte si intentii similare. Aceste grupuri vor fi paginile tale, in loc sa creezi pagini individuale pentru fiecare varianta de cuvinte cheie.

2. Daca nu ai facut deja acest lucru, evalueaza SERP pentru fiecare cuvant cheie sau grup de cuvinte cheie pentru a determina ce tip si format sa aiba continutul tau. Unele caracteristici ale paginilor clasate pentru a lua nota de:

Continutul este lung sau scurt si concis?

Este continutul formatat in liste, bullets sau paragrafe?

Au continut video si imagini?

3. Pune-ti intrebarea: “Ce as putea face eu unic si diferit pentru a face pagina mai buna decat paginile care sunt in prezent clasate pe cuvantul meu cheie?”.

Optimizarea On-Site iti permite sa transformi analiza de cuvinte cheie in continut pe care publicul tau il va iubi. Doar asigura-te ca faci research si ca oferi publicului tau ceva de valoare, pentru a nu pica in capcana low-value.

2.2 Strategiile low-value sunt de evitat

Continutul tau web ar trebui sa existe pentru a raspunde la intrebarile utilizatorilor, pe care le pun in motorul de cautare, pentru a-i indruma catre site-ul tau si pentru a-i ajuta sa inteleaga scopul site-ului tau.

Continutul nu ar trebui sa fie creat doar pentru a se clasifica foarte bine in cautari. Buna clasare ar trebui sa te preocupe mai spre sfarsi, scopul principal fiind acela de a fi util pentru cei care cauta un anumit lucru pe care site-ul tau il vizeaza.

Daca in prima faza ne preocupa mai mult ideea de continut care se claseaza pe prima pagina decat sa ii ajutam pe vizitatorii site-ului, riscam sa cadem in capcana continutului low-value.

2.3 Continut slab

Desi este comun ca un site web sa aiba pagini unice pe teme diferite, o strategie de continut mai veche a fost aceea de a crea o pagina pentru fiecare cuvant cheie similar cu cuvintele cheie pe care deja vizezi pentru a putea fi clasificata pe prima pagina pentru acele interogari extrem de specifice.

De exemplu, daca ai fi vandut rochii de mireasa, ai fi creat pagini individuale pentru rochie de mireasa, rochii de mireasa, rochite de mireasa etc., chiar daca fiecare pagina spune in mod esential acelasi lucru.

Astfel de tactici ca acestea nu au fost utile pentru utilizatori, asadar, de ce au facut-o editorii? Google nu a fost intotdeauna la fel de bun ca in prezent la intelegerea relatiilor dintre cuvinte si fraze (sau semantica). Deci, daca ai fi vrut sa ajungi pe prima pozitie cu “rochita pentru mireasa”, dar ai fi avut doar o pagina care se axa pe cuvantul cheie “rochie de mireasa”, aceasta ar fi putut sa nu fie utila.

Aceasta practica a creat tone de continut slab, de calitate scazuta pe web, pe care Google l-a vizat in mod special cu actualizarea din 2011, cunoscuta sub numele de Panda. Aceasta actualizare a algoritmului a penalizat pagini de calitate scazuta, ceea ce a dus la cresterea unor pagini de calitate superioara, care sa ia locurile de top ale SERP-urilor.

Google continua sa reproduca acest proces de reducere a continutului de calitate scazuta si de promovare a continutului de inalta calitate astazi.

In prezent, pentru Google este important sa ai o pagina completa pe un subiect in loc de mai multe pagini, mai slabe, pentru fiecare varianta a unui cuvant cheie.

2.4 Continut duplicat

Dupa cum spune si numele, continutul duplicat se refera la acelasi continut care poate fi gasit pe mai multe pagini ale unui singur domeniu de site.

Continutul de tip “scraped” merge un pas mai departe si implica utilizarea clara si neautorizata a continutului de pe alte site-uri.

Aceasta poate include luarea de continut si republicarea lui asa cum este, sau modificarea acestuia putin inainte de republicare, fara a adauga alt continut sau valoare originala.

Exista o multime de motive legitime pentru continutul duplicat intern sau pe mai multe domenii, prin urmare Google incurajeaza utilizarea unei etichete rel = canonice pentru a indica versiunea originala a continutului web.

2.5 Daramarea mitului referitor le penalizarea continutului duplicat

Nu exista nici o penalizare Google pentru continutul duplicat. Adica, de exemplu, daca iei un articol de la o sursa si-l publici pe blog-ul tau, nu vei fi penalizat.

Google, totusi, filtreaza versiuni duplicate ale continutului din rezultatele cautarii. Daca doua sau mai multe parti de continut sunt substantial similare, Google va alege o adresa URL canonica (sursa) pentru afisarea in rezultatele cautarii si ascunderea versiunilor duplicat.

Nu este o pedeapsa. Google filtreaza pentru a afisa o singura versiune a unei parti de continut pentru a imbunatati experienta utilizatorilor.

2.6 Cuvinte cheie din continut

Daca ti s-a spus vreodata: “Trebuie sa incluzi {cuvant cheie important} pe aceasta pagina de X de ori”, ai vazut confuzia privind utilizarea cuvintelor cheie in actiune. Multi oameni cred in mod eronat ca, daca includem doar un cuvant cheie in continutul paginii de un anumit numar de ori, atunci ne crestem automat rank-ul pentru cuvantul cheie respectiv.

Realizarea continutului pentru website seo

Adevarul este ca, desi Google cauta mentiuni despre cuvinte cheie si concepte inrudite pe paginile site-ului tau, pagina in sine trebuie sa adauge valoare in afara utilizarii pure a cuvintelor cheie.

Daca o pagina va fi folositoare pentru utilizatori, nu va parea ca a fost scrisa de un robot, incorporand astfel cuvintele cheie si expresiile in mod natural intr-un mod usor de inteles pentru cititorii tai.

2.7 Continut generat automat

Este posibil ca una dintre cele mai ofensatoare forme de continut de calitate scazuta sa fie generata automat sau creata prin diverse programe cu intentia de a manipula clasamentele de cautare si de a nu ajuta utilizatorii.

Este posibil sa recunosti un continut generat automat dupa lipsa de sens pe care o are atunci cand este citit – este un fel de insiruire de cuvinte realizata mai mult de un robot decat de o persoana.

Este demn de remarcat faptul ca progresele inregistrate in procesul de invatare a masinilor au contribuit la un continut mai sofisticat, generat automat, care va deveni mai bun in timp.

Acesta este probabil motivul pentru care in ghidurile Google privind calitatea continutului generat automat, Google solicita in mod expres marca de continut generat automat care incearca sa manipuleze clasamentele de cautare, mai degraba decat orice continut generat automat.

2.8 Realizarea de continut

Nu exista nici o reteta secreta care sa te aduca in primele rezultate ale cautarii. Google trece paginile prin niste filtre si reda printre primele rezultate paginile care raspund cel mai bine cautarilor utilizatorilor.

Pentru motoarele de cautare de astazi, nu este suficient ca pagina ta sa nu fie duplicat, spam sau sa aiba un broken link.

Pagina ta trebuie sa ofere valoare celor care o acceseaza si sa fie mai buna decat orice alta pagina pe care Google o ofera in prezent drept raspuns la o anumita interogare.

Iata o formula simpla pentru crearea continutului:

  • Cauta cuvintele cheie pe care doresti sa le incluzi in pagina;
  • Identifica paginile care se claseaza foarte bine pe acele cuvinte cheie;
  • Determina calitatile acestor pagini;
  • Creeaza continut mai bun decat al lor.

Continut pentru seo

Daca te concentrezi pe realizarea unui continut de 10 ori mai bun decat continutul care poate fi gasit in momentul de fata pentru cuvintele cheie pe care tu mizezi, Google va observa acest lucru si te va recompensa.

Stim ca este o munca grea, insa vei fi rasplatit.

Tine cont de faptul ca nu exista nici o cifra magica in ceea ce priveste numarul de cuvinte pe pagina. Ceea ce ar trebui sa urmarim este ceea ce satisface suficient intentia utilizatorului.

Unele interogari pot fi preluate cu atentie si cu precizie in 300 de cuvinte, in timp ce altele pot necesita 10.000 de cuvinte!

Totusi, recomandarea Google pentru 2019 este ca paginile sa contina minim 2000 de cuvinte.

2.9 Dincolo de continut, ce alte optimizari necesita paginile tale

Pot schimba dimensiunea fontului pentru a crea titluri de paragrafe?

Cum pot controla titlul si descrierea care apar in rezultatele Google?

Cautare cuvinte cheie seo

Dupa ce citesti aceasta sectiune vei intelege alte elemente importante pe site care ajuta motoarele de cautare sa inteleaga continutul pe care tocmai l-ai creat.

1. Etichete antet

O eticheta pentru antet reprezinta un element HTML folosit pentru a desemna titluri pe pagina ta. Eticheta principala a antetului, numita H1, este de obicei rezervata titlului paginii. Arata astfel:

Cod titlul pagina

Exista, de asemenea, subtitluri de la H2 la H6, desi utilizarea tuturor acestor pe o pagina nu este necesara. Ierarhia etichetelor antetului trece de la H1 la H6 in ordinea descrescatoare a importantei.

Fiecare pagina trebuie sa aiba un H1 unic care descrie subiectul principal al paginii, adesea acesta este creat automat de titlul unei pagini. Ca titlu principal descriptiv al paginii, H1 ar trebui sa contina cuvantul cheie sau fraza principala a acestei pagini.

Ar trebui sa eviti sa utilizezi etichete antet pentru a marca elemente non-heading, cum ar fi butoanele de navigare si numerele de telefon. Utilizeaza etichetele antet drept o foarte, foarte scurta introducere pentru subiectul ce urmeaza sa fie abordat in continut.

2. Link-uri interne

O parte din crawlabilitatea site-ului se afla in structura link-urilor interne. Atunci cand faci link catre o alta pagina din cadrul site-ului tau, asigura-te ca crawlerele motoarelor de cautare pot gasi toate paginile site-ului, cresti calitatea link-urilor si ca ajuti vizitatorii site-ului sa navigheze mai usor pe site, intre pagini.

Importanta legaturii interne poate parea bine stabilita, dar poate exista o confuzie cu privire la modul in care aceasta arata in practica.

3. Accesabilitatea link-ului

Legaturile care necesita un click (de exemplu, un meniu de navigare pentru vizualizare) sunt adesea ascunse de crawlerele motoarelor de cautare. Astfel ca, daca legaturile tale interne sunt doar intre aceste pagini, este posibil sa existe probleme in a le indexa. Alege, in schimb, link-uri care pot fi deschise direct din pagina.

4. Text ancora

Textul ancora este textul cu care te poti conecta la pagini. Codul pentru un astfel de text ancora, este urmatorul:

< a  href =”http://www.exemplu.ro/” title = “Text ancora”> Text ancora/a>

Daca nu am avea text ancora, codul ar fi de forma:

<  a href = “http://www.exemplu.ro/”>

Textul ancora trimite semnale catre motoarele de cautare in ceea ce priveste continutul paginii de destinatie.

De exemplu, daca ma conectez la o pagina de pe site-ul meu folosind textul de ancorare “despre optimizarea SEO”, acesta este un bun indicator pentru motoarele de cautare ca pagina vizata este una in care vei afla despre optimizarea SEO.

Ai grija sa nu exagerezi insa. Prea multe link-uri interne care utilizeaza acelasi text de ancorare ar putea parea spam si ar putea parea drept o incercare a manipula motoarele de cautare. Cel mai bine este sa creezi un text ancorat natural.

5. Volumul link-urilor

Volumul linkurilor pentru un website

In regulile generale ale Google pentru web masteri, acestia spun ca “limiteaza numarul de linkuri de pe o pagina la un numar rezonabil”. Legaturile interne nu sunt ceva care pe cont propriu sa atraga penalizari, dar afecteaza modul in care Google gaseste si evalueaza paginile tale.

Cu cat exista mai multe linkuri pe o pagina, cu atat mai putina valoare a fiecarui link poate trece la pagina de destinatie.

In afara de acordarea autoritatii intre pagini, un link este, de asemenea, o modalitate de a ajuta utilizatorii sa navigheze catre alte pagini de pe site-ul tau. Acesta este unul dintre cazurile in care putem spune ca a face ceea ce este mai bun pentru motoarele de cautare reprezinta si a face ceea ce este mai bun pentru vizitatorii site-ului.

Prea multe legaturi intr-o singura pagina nu numai ca dilueaza autoritatea fiecarui link, dar pot fi, de asemenea, nefolositoare si coplesitoare.

6. Redirectari

Eliminarea si redenumirea paginilor este o practica obisnuita, dar in cazul in care muti o pagina, asigura-te ca actualizezi legaturile din site care duc catre vechea adresa URL.

In primul rand, trebuie sa te asiguri ca adresa URL a link-ului duce catre noua pagina, insa, daca este posibil, actualizeaza toate link-urile interne catre respectiva adresa URL la sursa, astfel incat utilizatorii si crawlerele sa nu treaca prin redirectionari pentru a ajunge la pagina destinata.

7. Optimizarea imaginilor

Optimizarea imaginilor SEO

Imaginile sunt principalii vinovati in incarcarea prea lenta a paginilor. Cea mai buna solutie pentru imagini si pentru a preveni incarcarea prea lenta este comprimarea imaginilor. Desi nu exista o dimensiune pentru recomandata pentru toate imaginile, poti testa diverse optiuni.

Pentru comprimarea imaginilor poti folosi tool-uri precum Optimizilla sau ImageOptim. De asemenea, in demersul comprimarii imaginilor, trebuie sa evaluezi toate variantele pentru a vedea ce functioneaza cel mai bine pentru site-ul tau.

O alta modalitate de a optimiza imaginile cat mai bine (si de a imbunatati viteza paginii) este prin alegerea formatului corect al imaginii.

Cum sa alegi formatul corect al imaginii?

  • Daca imaginea ta este animata, opteaza pentru GIF;
  • Daca nu ai nevoie sa pastrezi rezolutia mare a imaginii, utilizeaza JPEG (si testeaza diferite setari de compresie);
  • Daca ai nevoie sa pastrezi o rezolutie mare a imaginii, utilizeaza PNG;
  • Pentru o imagine cu o multime de culori, utilizeaza PNG-24;
  • Pentru o imagine care nu are o multime de culori, utilizeaza PNG-8.

Exista mai multe moduri de a pastra vizitatorii pe o pagina cu incarcare lenta. Spre exemplu, pentru imaginile care se incarca mai greu, se poate utiliza o versiune blurata a imaginii pana ce aceasta se incarca in mod complet.

8. Textul alt

Textul alt (textul alternativ) din cadrul imaginilor este un principiu al accesibilitatii web si este utilizat pentru a descrie imaginile persoanelor cu deficiente de vedere prin intermediul cititoarelor de ecran.

Este important sa ai alte descrieri de text, astfel incat orice persoana cu deficiente de vedere sa poata intelege ce este in imaginile de pe site-ul tau.

Motoarele de cautare acceseaza, de asemenea, cu crawlere textul alt al imaginilor de pe site-ul tau, pentru a le intelege mai bine. Acest lucru iti ofera avantajul suplimentar de a oferi un context de imagine mai bun motoarelor de cautare.

Asigura-te ca descrierile alt pot fi citite in mod natural de catre oameni si evita umplerea cu cuvinte cheie pentru motoarele de cautare.

Cum sa nu arate:

< img src =”cainejucaus.gif” alt = “caine jucaus, catelul este jucaus, catel jucaus gif” >

Cum sa arate:

< img src =”cainejucaus.gif” alt =”Un catel Akita alearga dupa un pui de pisica ce vaneaza o pasare” >

9. Etichete de titlu

Eticheta de titlu a unei pagini este un element HTML descriptiv care specifica titlul unei anumite pagini web. Ele se insereaza in partea de header a fiecarei pagini si arata cam asa:

Exemplu de titlu

Fiecare pagina de pe site-ul tau ar trebui sa aiba o eticheta de titlu unica, descriptiva. Ceea ce introduceti in campul de etichetare a titlului va aparea in rezultatele cautarii, desi in unele cazuri Google poate modifica modul in care eticheta de titlu apare in rezultatele cautarii.

Eticheta de titlu are un rol important in prima impresie pe care utilizatorul si-o face despre site-ul tau. De asemenea, etichetele de titlu sunt un mod extrem de eficient de a atrage utilizatorii Google spre pagina ta in detrimentul oricarui alt site.

Cu cat eticheta de titlu este mai atragatoare, combinata cu pozitia ridicata in rezultatele cautarii, cu atat mai multi vizitatori veti atrage pe website-ul tau.

Acest lucru subliniaza faptul ca SEO nu este doar despre motoarele de cautare, ci mai degraba intreaga experienta a utilizatorilor.

SEO Onpage

Optimizarea SEO Onpage se refera la toate masurile si modificarile care pot fi facute direct pe site pentru a imbunatati pozitia in clasamentul de cautare Google.
Analiza pagina si recomandari

Analiza pagina si recomandari

Un continut grozav nu inseamna chiar totul pentru a ajunge in top. Trebuie, de asemenea, optimizat atat pentru oameni cat si pentru Google. Ai nevoie de o analiza corespunzatoare a paginii.

ANALIZA PAGINA SI RECOMANDARI
Analiza link-uri duplicat

Analiza link-uri duplicat

Eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi architecto beatae vitae dicta sunt explicabo. Nemo enim ipsam voultan luptatem quia voluptas sit aspernatur aut odit aut fugit, sed quia consequuntur.

ANALIZA LINK-URI DUPLICAT
Analiza si creare de link-uri interne

Analiza si creare de link-uri interne

Crearea de link-uri interne este un factor important pentru pozitionarea în motoarele de cutare si oferindu-i motorului Google o harta bine definita pe care sa o urmeze in indexarea site-ului tau, iti va aduce beneficii.

ANALIZA SI CREARE DE LINK-URI INTERNE
Analiza link-uri moarte competitori

Analiza link-uri moarte competitori

Ideea analizei link-urilor moarte urmareste gasirea unui site care are o legatura catre un concurent “mort” sau o pagina indisponibila si apoi notificarea detinatorului site-ului despre aceste aspecte.

ANALIZA LINK-URI MOARTE COMPETITORI
Google Search Console

Google Search Console

Google Search Console este un serviciu gratuit oferit de Google, care te ajuta sa monitorizezi si sa mentii prezenta site-ului tau in rezultatele motoarelor de cautare.

GOOGLE SEARCH CONSOLE
Google Analytics

Google Analytics

Google Analytics este un instrument gratuit de analiza web oferit de Google pentru analiza traficului site-urilor. Te va ajuta sa profiti din plin de informatiile de analiza si sa le utilizezi pentru a imbunatati experienta utilizatorilor.

GOOGLE ANALYTICS
Google Places

Google Places

Google Places este o inregistrare locala pe care nu ai vrea sa o pierzi. Avand o listare solida pe Google Places este o modalitate excelenta de a-ti directiona vizitatorii catre locatia fizica a afacerii, oferindu-le detalii despre adresa, program de lucru.

GOOGLE PLACES
Date structurate (rich snippets)

Date structurate (rich snippets)

Datele structurate reprezinta un cod intr-un format specific, astfel incat motoarele de cautare sa il inteleaga. Motoarele de cautare citesc codul si il folosesc pentru a afisa rezultatele cautarii intr-un mod specific si mult mai clar.

DATE STRUCTURATE (RICH SNIPPETS)
Optimizare titluri si metadescrieri

Optimizare titluri si metadescrieri

Titlurile si meta descrierile sunt elemente importante ale continutului site-ului tau web. Titlul si descrierea trebuie sa includa cuvinte cheie relevante pentru continutul paginii web pe care o descriu.

OPTIMIZARE TITLURI SI METADESCRIERI
Optimizare titluri continut text

Optimizare titluri continut text

-Fiecare pagina ar trebui sa aiba un titlu unic;-Includerea cuvintelor cheie relevante in fiecare titlu al fiecarei pagini;-Daca trebuie inclus numele companiei, se va pune la sfarsitul titlului.

OPTIMIZARE TITLURI CONTINUT TEXT
Scriere de titluri irezistibile

Scriere de titluri irezistibile

Titlurile paginilor tale web ar trebui sa fie suficient de clare incat oamenii sa stie ce vor obtine atunci cand dau click, dar, de asemenea, sa lase un element de curiozitate.

SCRIERE DE TITLURI IREZISTIBILE
Analiza relevanta continut

Analiza relevanta continut

Pentru a diagnostica continutul problematic, ar trebui analizat periodic (cel puțin o data la sase luni) si masurat in functie de calitatile continutului specific. Avem 6 calitati principale.

ANALIZA RELEVANTA CONTINUT
Optimizare lungimi texte

Optimizare lungimi texte

Cand un site web urmeaza sa fie optimizat pentru Google si alte motoare de cautare, pasajele textului pe paginile individuale sunt deosebit de importante. Textele trebuie sa demonstreze valoarea pe care o ofera utilizatorilor.

OPTIMIZARE LUNGIMI TEXTE
Gasire cuvinte cheie negative

Gasire cuvinte cheie negative

Cuvintele cheie negative au rolul de a impiedica afisarea anunturilor in interogari irelevante, dar pot bloca in mod accidental cuvinte cheie normale din interogarile relevante, facand campaniile mai putin eficiente.

GASIRE CUVINTE CHEIE NEGATIVE
Redirectari si pagini negasite

Redirectari si pagini negasite

Eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi architecto beatae vitae dicta sunt explicabo. Nemo enim ipsam voultan luptatem quia voluptas sit aspernatur aut odit aut fugit, sed quia consequuntur.

REDIRECTARI SI PAGINI NEGASITE
Optimizare dimensiuni imagini

Optimizare dimensiuni imagini

Unul dintre cei mai importanți pasi care trebuie facuti in SEO este optimizarea imaginilor. Google in sine recunoaste importanta imaginilor si impartaseste cateva sfaturi utile cu privire la optimizarea imaginilor.

OPTIMIZARE DIMENSIUNI IMAGINI
Cat de repede se incarca pagina

Cat de repede se incarca pagina

In medie, incarcarea unei pagini pentru site-ul de comert electronic dureaza 7 secunde, in timp ce timpul de încarcare ideal este de aproximativ 3 secunde sau mai putin.

CAT DE REPEDE SE INCARCA PAGINA
Analiza structura site

Analiza structura site

Un site trebuie sa aiba o structura definita, deoarece, fara ea, va fi doar o colectie aleatorie de pagini si postari pe blog. Utilizatorii au nevoie de aceasta structura pentru a naviga in jurul site-ului si pentru a face click de la o pagina la alta.

ANALIZA STRUCTURA SITE
Analiza website pe device-uri

Analiza website pe device-uri

Optimizarea device-urilor multiple este procesul de asigurare a faptului ca vizitatorii care acceseaza site-ul tau de pe dispozitivele mobile au o experiența optimizata pentru dispozitivul pe care il folosesc.

ANALIZA WEBSITE PE DEVICE-URI
Local SEO

Local SEO

Local SEO este o modalitate eficienta de a-ti promova afacerea online. Ajuta companiile sa-si promoveze produsele si serviciile, clientilor locali la momentul exact in care acestia sunt in cautarea serviciilor din industria in care activezi.

LOCAL SEO
Suport pentru AMP

Suport pentru AMP

Accelerate Mobile Pages este un standard de codare open-source pentru editori. Scopul pentru AMP este ca editorii să fie capabili să-și încarce rapid site-urile pe telefonul mobil.

SUPORT PENTRU AMP
Update regulat de continut

Update regulat de continut

Evident, utilizatorii apreciaza continutul nou si prefera site-uri care ofera actualizari constante despre ceea ce conteaza cel mai mult pentru fiecare utilizator în parte. Exista o multime de date care sa sustina aceasta notiune.

UPDATE REGULAT DE CONTINUT
Linkbaiting

Linkbaiting

Link bait este o tehnica de a realiza un continut de calitate pentru a atrage link-uri de pe alte pagini web. Linkbaiting-ul este una din cele mai bune metode de a obtine backlink-uri.

LINKBAITING
Reutilizare continut

Reutilizare continut

In loc sa petreci mult timp in crearea unui nou continut, cu noi idei, poti folosi ceva existent si sa il transformi intr-un continut diferit relativ rapid. Aceasta implica gasirea de noi modalitati de reutilizare a continutului existent.

REUTILIZARE CONTINUT
Redirectari continut expirat (301)

Redirectari continut expirat (301)

O redirectionare este o modalitate de a trimite atat utilizatorii, cat si motoarele de cautare la o adresa URL diferita de cea pe care au solicitat-o initial. Trei dintre cele mai frecvent utilizate redirectionari sunt 301, 302 si Meta Refresh.

REDIRECTARI CONTINUT EXPIRAT (301)
Suport instalare CDN

Suport instalare CDN

Content delivery network reprezinta un sistem de servere distribuite in intreaga lume furnizand pagini web si alte tipuri de continut web bazate pe locatia geografica a utilizatorilor.

SUPORT INSTALARE CDN
Suport instalare Plugin Cache

Suport instalare Plugin Cache

Plugin-urile Cache sunt folosite pentru a ajuta WordPress sa functioneze mai eficient, in loc sa incarce dinamic pagini de fiecare data cand sunt accesate de un vizitator pe care il directioneaza catre o versiune statica a continutului site-ului.

SUPORT INSTALARE PLUGIN CACHE
Suport instalare certificat SSL

Suport instalare certificat SSL

Cand un certificat SSL este instalat pe un server web, acesta functioneaza ca un lacat si actioneaza ca o conexiune securizata intre serverul web si browser. Un certificat SSL leaga numele de domeniu numele companiei si locatia.

SUPORT INSTALARE CERTIFICAT SSL
Verificare stare indexare

Verificare stare indexare

Pentru un site web in care administratorul adauga in mod constant pagini noi, o crestere constanta si graduala a paginilor indexate inseamna ca acestea sunt accesate cu crawlere si indexate corect.

VERIFICARE STARE INDEXARE
Verificare și trimitere sitemap

Verificare și trimitere sitemap

Un sitemap este definit ca un simplu director sau ghid care contine informatii si alte detalii pe paginile web din interiorul unui site, pe langa continutul deja existent al acestor pagini.

VERIFICARE șI TRIMITERE SITEMAP
Verificare site pentru hacking

Verificare site pentru hacking

In ceea ce priveste pozitionarea SEO si organica, un site hackuit si folosit de un spammer pentru a-si clasifica propriile site-uri poate avea consecinte dramatice pentru site-ul spart.

VERIFICARE SITE PENTRU HACKING
Verificare caderi bruste in rankings

Verificare caderi bruste in rankings

O scadere brusca a traficului de cautare ar putea fi un prim semn ca ai fost penalizat. Scaderea traficului care se aliniaza la actualizarile Google reprezinta un semn timpuriu al unor penalizari algoritmice.

VERIFICARE CADERI BRUSTE IN RANKINGS
Remediere penalizari Google

Remediere penalizari Google

O penalizare manuala este totusi mai grava decat o scadere a traficului de cautare. Penalizarea manuala reprezinta faptul ca cineva de la Google a revizuit site-ul sau link-ul profilului tau si a gasit ceva suspect.

REMEDIERE PENALIZARI GOOGLE
Suport filtrare SPAM

Suport filtrare SPAM

Spamul de trimitere apare cand persoanele care spameaza triseaza Google Analytics cu rapoartele unor referinte ce nu s-au intamplat niciodata. Este deranjant si iti insala datele Google Analytics.

SUPORT FILTRARE SPAM

3. SEO Tehnic

Acum ca ai realizat un continut valoros pe baza unei cercetari de cuvinte cheie importante, este esential sa te asiguri ca nu este relevant si de inteles doar pentru utilizatori, ci si pentru motoarele de cautare.

 Nu trebuie sa intelegi in profunzime aceste concepte tehnice, ci doar la un nivel de baza. Totusi, este important sa intelegi ce fac, pentru a le aborda intr-un mod inteligent.

SEO tehnic 

3.1 Cum functioneaza website-urile 

Daca SEO consta in procesul de optimizare a unui site pentru cautarile web, SEO are nevoie de o intelegere de baza cu privire la ceea ce trebuie optimizat. 

Mai jos, prezentam calatoria site-ului web de la procurarea unui nume de domeniu pana la starea sa complet redata intr-un browser. O componenta importanta a calatoriei site-ului este calea de redare critica, care este procesul in care un browser transforma codul unui site intr-o pagina care poate fi vizionata.

Ce trebuie sa intelegi in momentul in care te apuci de SEO: 

Cum te apuci de SEO

– Pasii din acest proces de asamblare a paginilor web pot afecta timpul de incarcare a paginilor si viteza nu este importanta doar pentru pastrarea utilizatorilor pe site-ul tau, ci si pentru factorii de clasificare Google. In 2019, viteza de incarcare a site-ului este unul dintre cei mai importanti factori de clasificare

– Google creeaza anumite resurse, cum ar fi JavaScript, pe o “a doua trecere”. Google va examina prima pagina fara JavaScript, apoi cateva zile pana la cateva saptamani mai tarziu, va reda JavaScript, ceea ce inseamna ca elementele critice SEO care sunt adaugate in pagina utilizand JavaScript ar putea sa nu fie indexate.

Imagineaza-ti ca procesul de incarcare a site-ului este drumul strabatut de tine de acasa pana la birou. Esti acasa, pregatit, iti aduni lucrurile pentru a le duce la birou, apoi strabati cea mai rapida ruta de acasa pana la tine la birou. 

Ar fi neplacut sa uiti un pantof acasa, apoi sa strabati drumul fara un pantof si dupa aceea sa te intorci dupa celalalt pantof, nu?

Acest lucru este ceea ce face site-urile ineficiente – ideea de a nu-ti asigura de la bun inceput toate mijloacele pentru ca totul sa mearga bine. 

3.2 Inainte ca un website sa fie accesat, trebuie sa fie configurat

1. Numele de domeniu este achizitionat. Numele de domeniu cum ar fi unicweb.ro sunt achizitionate de la un registrator de nume de domeniu, cum ar fi GoDaddy sau HostGator. Acesti registratori sunt doar organizatii care administreaza rezervarile de nume de domenii.

2. Numele de domeniu este legat de adresa IP. Internetul nu intelege nume ca “unicweb.ro” ca adrese de site fara ajutorul serverelor de nume de domeniu (DNS). Internetul utilizeaza o serie de numere numite adrese IP (ex. 127.0.0.1), dar dorim sa folosim nume precum unicweb.ro, deoarece acestea sunt mai usor de retinut de oameni. Trebuie sa folosim un DNS pentru a lega numerele care pot fi citite de oameni cu numere care pot fi citite de roboti.

3.3 Cum ajunge un site de pe server la browser

1. Utilizatorul solicita domeniul. Acum, ca numele este legat de o adresa IP prin DNS, utilizatorii pot solicita un site web introducand numele de domeniu direct in browser sau dand click pe un link catre website.

2. Browserul face cereri. Cererea pentru o pagina web solicita browserului sa faca o cerere de cautare DNS pentru a converti numele de domeniu la adresa sa IP. Browserul solicita apoi serverului codul pe care pagina ta. web a fost construit, cum ar fi HTML, CSS si JavaScript.

3. Serverul trimite resurse. Odata ce serverul primeste cererea pentru website, acesta trimite fisierele de site care vor fi asamblate in browser.

Cum merge un website

4. Browserul asambleaza pagina web. Browserul a primit resursele de pe server, dar trebuie sa le punem impreuna si sa afisam pagina web astfel incat utilizatorul sa o poata vedea in browser. Pe masura ce browserul analizeaza si organizeaza toate resursele paginii web, acesta creeaza un model de obiect document (DOM). Domeniul DOM este ceea ce poti vedea cand dai click dreapta si alegi “Inspect” pe o pagina web din browserul Chrome.

5. Browserul face cereri finale. Browserul va afisa o pagina web numai dupa ce codul necesar al paginii este descarcat, analizat si executat, astfel ca in acest moment, in cazul in care browserul are nevoie de un cod suplimentar pentru a afisa website-ul, acesta va face o cerere suplimentara de la serverul tau.

6. Website-ul apare in browser. Uau! Dupa toate acestea, site-ul tau a fost acum transformat (randat) de la cod la ceea ce vezi in browserul tau.

7. Acum, cand stii cum apare un site web intr-un browser, ne vom concentra asupra a ceea ce face un site web – cu alte cuvinte, codul (limbajele de programare) folosit pentru a construi aceste pagini web.

Trei dintre cele mai frecvente:

  • HTML – Ce spune un site (titluri, body etc.)
  • CSS – Cum arata un website (culoare, fonturi etc.)
  • JavaScript – Cum se comporta (interactiv, dinamic etc.)

3.4 HTML: Ce spune un site

HTML este un fel de coloana vertebrala a unui website. Elemente precum titlurile, paragrafele, listele si continutul sunt toate definite in codul HTML.

HMTL este foarte important pentru SEO, pentru ca acest limbaj de marcare sta la baza fiecarei pagini din site.

Webdesign responsive pentru seo

In timp de CMS-ul tau probabil ca nu necesita sa scrii paginile in HTML – spre exemplu, optiunea hyperlink iti permite sa creezi un link intern fara a fi nevoie sa introduci “a href =”  – este ceea ce modifici de fiecare data cand faci ceva la o pagina web, cum ar fi adaugarea de continut, modificarea textului de ancorare a legaturilor interne si asa mai departe. 

3.5 CSS: Cum arata un website

CSS vine de la “cascading style sheets”. CSS este un limbaj de stilizare care determina ce fonturi, culori, layouts sa foloseasca paginile tale web. 

HTML a fost creat pentru a descrie continutul, mai degraba decat pentru al modela, astfel incat atunci cand CSS a intrat in scena, a fost un schimbat jocul. 

Cu ajutorul CSS, paginile web ar putea fi infrumusetate fara a necesita codarea manuala a stilurilor in codul HTML al fiecarei pagini – un proces greoi, in special pentru site-urile mai mari, care au multe pagini. 

Pana in 2014, sistemul de indexare Google a inceput sa faca paginile web mai mult ca un browser real, spre deosebire de un browser numai pentru text. 

O practica SEO de tip black-hat, care a incercat sa valorifice sistemul de indexare mai vechi al Google, ascundea textul si link-urile prin intermediul CSS, in scopul manipularii clasamentului motorului de cautare. 

Aceasta practica de ascundere a textului si link-urilor reprezinta o incalcare a regulilor de calitate Google.

Responsive webdesign seo

In momentul in care iti stilizezi paginile in CSS, ar trebui sa ai grija la urmatoarele lucruri: 

– Directivele de stil pot avea fisiere CSS externe in loc de codul HTML al paginii,astfel ca pagina va fi mai putin codata, reducand dimensiunea transferului de fisiere si facand mai incarcarea mai rapida. 

– Browserele trebuie sa descarce resurse precum fisierul tau CSS, prin urmare comprimarea acestora poate face ca paginile web sa se incarce mai repede, iar viteza de incarcare a paginilor este unul dintre cei mai importanti factori de clasificare Google. 

– A avea paginile mai pline de continut decat de cod poate duce la o mai buna indexare a continutului site-ului tau

– Folosirea CSS pentru a ascunde link-urile si continutul poate conduce la penalizarea manuala a site-ului tau si chiar la eliminarea acestuia din index-ul Google. 

3.6 JavaScript: Cum se comporta un site 

La inceputurile erei Internetului, paginile web au fost construite cu HTML. Cand a aparut CSS, continutul paginilor web a avut capacitatea de a prelua un anumit stil. Cand limbajul de programare JavaScript a intrat in joc, website-urile nu doar ca au inceput sa capete o forma si un stil, dar au inceput sa devina dinamice. 

JavaScript a deschis o multime de oportunitati pentru crearea de pagini web non-statice. Atunci cand cineva incearca sa acceseze o pagina imbunatatita cu acest limbaj de programare, browser-ul utilizatorului va executa JavaScript in raport cu codul static HTML pe care serverul l-a returnat, astfel rezultand o pagina web, dinamica si plina de viata, care atrage atentia utilizatorului prin fel de fel de elemente interactive. 

Optimizare javascript pentru website

Ai vazut, cu siguranta, o multime de JavaScript-uri in actiune. Poate ca nu le-ai recunoscut, insa JavaScript-urile pot face aproape orice unei pagini. 

Ar putea crea un pop-up, de exemplu, sau ar putea solicita afisarea unor anunturi ale unora dintre partenerii tai (sub forma de bannere, de exemplu). 

3.7 Modul in care utilizatorii interactioneaza cu site-urile web

La inceputul ghidului am pomenit faptul ca optimizarea SEO este la fel de importanta atat pentru motoarele de cautare cat si pentru utilizatori. Tocmai pentru acest lucru sunt motoarele de cautare – pentru a servi utilizatorii. 

Acest obiectiv explica de ce algoritmul Google recompenseaza site-urile care ofera cele mai bune experiente posibile pentru utilizatori si de ce unele website-uri, in ciuda faptului ca au un numar impresionant de backlink-uri, nu au performante bune in cautari.

Cand intelegem ce inseamna o experienta optima de navigare pentru vizitatorii site-ului nostru, putem aplica acest lucru asupra site-ului si astfel il putem face sa creasca in clasamentul Google.

3.8 Asigura o experienta pozitiva pentru utilizatorii smartphone

Avand in vedere ca peste jumatate din traficul web vine astazi de pe mobil, este sigur ca site-ul tau ar trebui sa fie accesibil si usor de navigat de catre utilizatorii de smartphone. 

Analiza seo websiteIn ghidul SEO pentru 2019, am scris despre cum incepand de anul acesta, Google va considera de anul acesta versiunea mobila a site-ului versiunea reala. Ceea ce inseamna ca Google va reda versiunea mobila a site-ului pentru orice device. 

Deci, cum poti sa te asiguri ca site-ul tau este prietenos cu dispozitivele mobile ? Desi exista trei modalitati principale de a-ti configura site-ul pentru mobil, Google recomanda sa folosesti metoda designului receptiv. 

3.9 Despre designul receptiv

Site-urile receptive sunt proiectate sa se potriveasca oricarui tip de ecran si dispozitiv utilizat de vizitatorii site-ului tau.

Seo web design responsive SEO

 Poti utiliza CSS pentru a face ca pagina web sa “raspunda” dimensiunii dispozitivului. Acest lucru este ideal pentru ca impiedica vizitatorii sa fie nevoiti sa apese de doua ori pentru a vizualiza continutul paginilor. 

Nu esti sigur daca paginile tale sunt prietenoase cu dispozitivele mobile? Poti utiliza un test de la Google care sa raspunda acestor intrebari – https://search.google.com/test/mobile-friendly. 

3.10 Cum imbunatatim viteza de incarcare a paginilor

Google doreste sa furnizeze utilizatorilor sai site-uri care au o viteza de incarcare cat mai mica. Am ajuns sa ne asteptam la rezultate de incarcare rapida, iar cand nu le obtinem, vom reveni repede la SERP in cautarea unei pagini mai bune si mai rapide.

Acesta este motivul pentru care viteza paginii este un aspect crucial din punct de vedere SEO. Putem imbunatati viteza paginilor noastre web, profitand de mai multe instrumente. 

Spre exemplu: 

– Google’s PageSpeed Insights tool 

Link: https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/

– GTMetrix

Link: https://gtmetrix.com/ 

– Google’s Mobile Website Speed & Performance Tester

Link: https://www.thinkwithgoogle.com/intl/en-gb/feature/testmysite

3.11 Imaginile si viteza de incarcare 

Imaginile sunt unul dintre motivele numarul unu pentru paginile web cu incarcare lenta. In plus fata de compresia imaginilor, optimizarea textului alt al imaginii, alegerea formatului corect al imaginii si realizare de sitemap-uri pentru imagini, exista si alte modalitati tehnice de optimizare a vitezei si a modului in care imaginile sunt afisate utilizatorilor tai. 

Spre exemplu: 

  1. SRCSET: Cum se obtine cea mai buna dimensiune a imaginii pentru fiecare dispozitiv

Atributul SRCSET permite sa ai mai multe versiuni ale imaginilor si apoi sa specificati ce versiune sa fie utilizata in situatii diferite. 

Aceasta bucata de cod este adaugata la eticheta (in codul HTML) pentru a furniza imagini unice pentru dispozitive de dimensiuni specifice.

Acesta este ca si conceptul de design receptiv pe care l-am discutat mai devreme, doar ca acolo vorbeam de intregul aspect al paginilor, iar de data aceasta vorbim doar despre imagini. 

Acest lucru nu doar ca ajuta la incarcarea mai rapida a imaginilor, dar imbunatateste si experienta utilizatorilor prin furnizarea unor imagini diferite si optime pentru diferite tipuri de dispozitive.

  1. Arata vizitatorilor tai daca imaginile sunt in curs de incarcare

Uneori, cand accesam website-uri mai vechi, in momentul in care o imagine se incarca mai greu, ne apare un spatiu gol, alb. Noi nu ne dorim acest lucru. 

Utilizatorii trebuie sa stie ca acolo exista o imagine care se incarca mai greu si pe care o vor putea vedea. 

De aceea, in locul spatiului alb trebuie sa apara o versiune neclara a imaginii sau o caseta colorata in locul acesteia, in timp ce se incarca textul inconjurator. 

Dupa cateva secunde, imaginea se incarca clar, la rezolutie maxima. 

Deci, in timp ce toate celelalte resurse ale paginii tale sunt descarcate, afiseaza o imagine de teaser cu rezolutie mica, care ii ajuta pe utilizatori sa isi dea seama ca nu vor ramane cu “ochii in soare”. 

Google are un ghid care sa te ajute sa afli mai multe informatii despre acest tip de imagini. – https://developers.google.com/web/fundamentals/performance/lazy-loading-guidance/images-and-video/. 

Competitori

In domeniul SEO competitorii sunt reprezentati de toate site-urile care pot fi gasite folosind aceiasi termeni de cautare ca ai site-ului tau. Analiza competitorilor, a punctelor lor forte si plusurile pe care le au este o etapa foarte importanta a SEO.
Studiu competitori

Studiu competitori

Analiza competitivitatii SEO este esentiala deoarece ofera date despre ce tactici se aplica in industria in care activezi si ce va trebui sa faci pentru a incepe sa imbunatatesti clasamentul cuvintelor cheie.

STUDIU COMPETITORI
Decalaje de continut intre competitori

Decalaje de continut intre competitori

Este recomandata documentarea fiecarui tip de continut pe care concurentul il utilizeaza. Acest lucru devine important mai tarziu cand va fi construita propria strategie de continut si vor trebui alese propriile tipuri de continut.

DECALAJE DE CONTINUT INTRE COMPETITORI
Keyword-urile competitorilor

Keyword-urile competitorilor

Analiza concurentei pe cuvinte cheie este procesul de evaluare a modului in care se prezinta pozitiile paginilor web in clasament atunci cand vine vorba despre cei mai importanti factori SEO, inclusiv utilizarea unor cuvinte cheie specifice.

KEYWORD-URILE COMPETITORILOR

4 .Link Building si cresterea autoritatii site-ului

Linkbuilding si cresterea autoritatii websiteului

Ai realizat continut pe care oamenii il cauta, care raspunde la intrebarile lor si pe care motoarele de cautare il pot intelege. Toate aceste aspecte sunt importante, insa, facand toate acestea, nu este garantat ca vei reusi sa-ti cresti pozitia in clasamentul Google.

Pentru a depasi restul site-urilor cu aceste calitati trebuie sa stabilesti autoritatea site-ului tau. Acest lucru poate fi realizat prin castigarea de legaturi de la site-uri cu autoritate mare, construirea unei marci si atragerea unei comunitati care te-ar putea ajuta sa-ti amplifici continutul. 

Google a confirmat ca link-urile si continutul de calitate sunt doi dintre cei mai importanti  factori de clasificare pentru SEO. Site-urile de incredere tind sa se lege de alte site-uri de incredere, iar site-urile de tip spam tind sa se lege de alte site-uri de tip spam. 

Ce sunt legaturile? 

crearea unui continut pentru seo

Linkurile inbound, cunoscute si sub numele de backlink sau link-uri externe, sunt hyperlink-uri HTML care trimit de la un site la altul. 

Acestea reprezinta un fel de recomandare. Adica, ce ar reprezenta in viata reala reputatia, reprezinta in mediul virtual backlink-urile

Daca pleci intr-un oras strain si intrebi localnicii care este cel mai bun restaurant din oras, iar majoritatea iti numesc acelasi restaurant, capeti incredere ca acel restaurant este intr-adevar cel mai bun restaurant din oras. Acest lucru il fac backlink-urile pentru site-uri. 

De la sfarsitul anilor 1990, motoarele de cautare au tratat legaturile drept voturi pentru popularitate si importanta pe web.

Link-urile interne sau linkurile care conecteaza paginile interne ale aceluiasi domeniu functioneaza foarte asemanator website-ul tau. 

O cantitate mare de link-uri interne care indica o anumita pagina de pe site-ul tau, va oferi un semnal catre Google ca pagina este importanta, atat timp cat este realizata in mod natural si nu intr-un mod spam. 

Motoarele in sine au imbunatatit modul in care vizualizeaza link-urile, folosind acum algoritmi pentru a evalua site-urile si paginile bazate pe legaturile pe care le gasesc

Dar ce se intampla cu acei algoritmi? 

4.1 Conceptul EAT

Regulile Google privind calitatea cautarii au acordat o importanta deosebita conceptului EAT – un acronim pentru Expert, Authoritative and Trustworthy (expert, autoritar si demn de incredere).

Site-urile care nu prezinta aceste caracteristici tind sa fie vazute ca fiind de calitate inferioara de catre motoarele de cautare, in timp ce cele care care le prezinta sunt ulterior recompensate. 

EAT devine din ce in ce mai importanta pe masura ce cautarea evolueaza si creste importanta gasirii unui rezultat pentru intentia utilizatorului.

Crearea unui site considerat expert, autoritar si demn de incredere ar trebui sa fie obiectivul tau principal in momentul in care te ocupi de SEO. Nu numai ca va rezulta un site mai bun si mai optimizat, dar va fi si mai sigur pentru viitor.

La urma urmei, oferirea unei valori excelente utilizatorilor este ceea ce Google incearca sa faca.

Ce este intentia utilizatorului?

Intentia utilizatorului se refera la motivul care sta la baza unei interogari. De exemplu, daca un utilizator executa cautarea “pisica”, putem considera ca intentia nu este una puternica sau importanta. Utilizatorul ar putea cauta imagini sau ar putea cauta mai mult informatii despre rase. 

Pe de alta parte, cautarea “cum sa-ti dresezi pisica” are o intentie foarte puternica: utilizatorul doreste sa-si dreseze pisica si are nevoie de mai multe informatii despre cum poate acest lucru. Astfel ca, utilizatorul va cauta un blog care ii poate furniza aceste informatii

4.2 EAT si link-uri catre site-ul tau

Cu cat este mai popular si mai important un site, cu atat mai multa valoare prezinta link-urile din acel site. Un site ca Wikipedia, de exemplu, are mii de site-uri diferite care leaga de el. 

Acest lucru indica faptul ca a dobandit autoritate si incredere printre celelalte site-uri. De aceea, daca, de exemplu, te legi de un site precum Wikipedia, ajungi sa dobandesti si tu mai multa autoritate si incredere. 

Pentru a castiga incredere si autoritate in fata motoarelor de cautare, vei avea nevoie de backlink-uri pe site-uri web care prezinta calitatile EAT. Site-urile despre care vorbim nu trebuie sa se ridice la nivelul Wikipedia (ceea ce este extrem de greu), dar ar trebui sa ofere continut relevant si credibil pentru utilizatori. 

4.3 Link-uri de tip follow si nofollow

Iti amintesti cand ti-am spus ca legaturile functioneaza precum voturile? Atributul rel = nofollow (no follow = nu urmareste) iti permite sa te conectezi la o resursa in timp ce elimini “votul” pe care l-ar lua in considerare motoarele de cautare. 

Realizarea unei strategii de linkbuilding

Dupa cum spune si numele, “nofollow” spune motoarelor de cautare sa nu urmeze link-ul in cauza. Unele motoare le urmaresc pur si simplu pentru a descoperi pagini noi, dar aceste link-uri nu trec de filtrele motoarelor de cautare (pentru a deveni voturi de popularitate, cum am stabilit mai sus) astfel incat acestea pot fi utile in situatiile in care o pagina este legata de o sursa care nu este de incredere sau in cazul in care legatura ar putea parea nenaturala pentru motoarele de cautare.

De exemplu, sa spunem ca vrei sa precizezi o sursa pe site-ul tau, dar fara a forma o legatura directa. Sau ca vrei sa dai un site drept exemplu negativ, dar nu vrei ca ei sa afle, caci s-ar putea simti ofensati. 

Ce faci in aceasta situatie? Ei bine, o astfel de legatura creata pe site-ul tau, ar avea urmatoarea forma: 

legatura

Pentru ca acesta sa devina nofolow, tot ce trebuie sa faci este: 

I love Moz

4.4 Profilul tau de link-uri

Profilul tau de link-uri este o evaluare globala a tuturor legaturilor de intrare pe care le-a castigat site-ul tau: numarul total de link-uri, calitatea, diversitatea acestora (este un site pe care ai backlink de 100 de ori sau ai 100 de site-uri care ti-au facut backlink) si multe altele. 

Starea profilului tau de link-uri ajuta motoarele de cautare sa inteleaga cum relationeaza site-ul tau cu alte site-uri de pe internet. Pentru a descoperi ce backlink-uri ai si cum te influenteaza, exista o multime de tool-uri care sa te ajute, cum ar fi Moz sau Ahrefs. 

4.5 Care sunt calitatile unui profil de link sanatos?

La inceputuri, dupa ce oamenii au inceput sa-si dea seama cum ii influenteaza backlink-urile, au inceput sa le manipuleze in beneficiul lor. Ei au gasit diferite metode pentru a-si crea legaturi artificiale doar pentru a-si creste pozitia in motoarele de cautare. 

Desi aceste tactici periculoase pot functiona uneori, sunt impotriva regulilor Google, iar site-urile care le practica, ar putea fi penalizate sau chiar eliminate din index-ul Google. 

Tocmai de aceea, ar trebui ca intotdeauna sa incerci sa mentii un profil de link sanatos

Strategie linkbuildiing SEO

Un profil de link sanatos este unul care indica motoarelor de cautare ca iti castigi backlink-urile si autoritatea in mod corect. La fel cum in viata de zi cu zi nu ar trebui sa furi sau sa minti, si in mediul virtual ar trebui sa asiguri site-ului tau un profil de link-uri cinstit si bine meritat. 

Stim ca poate suna de moda veche, insa, din punct de vedere SEO, aceasta este reteta pe care noi o consideram corecta. 

4.6 Text ancora

Textul ancora ajuta Google sa afiseze subiectul paginii tale. Daca zeci de linkuri indica o pagina cu o varianta a unui cuvant sau a unei fraze, pagina are mai multe sanse de a se clasifica bine pentru acele tipuri de fraze. 

Cu toate acestea, trebuie sa fii prudent, fiindca prea multe backlink-uri cu acelasi text ancora  ar putea indica motoarelor de cautare ca incerci sa manipulezi clasarea site-ului in rezultatele cautarii.

cuvant ancora text seo

 

Gandeste in felul urmator: Iti intrebi toti membrii familiei ce au facut astazi, iar ei iti spun: “Am fost la munca, apoi m-am intors acasa si am gatit, apoi mi-am vizionat emisiunea preferata la televizor.”

Ar parea ciudat si probabil ca te-ai arata foarte suspicios fata de familia ta. Acelasi lucru este valabil si pentru Google. Descriind continutul paginii tinta cu textul de ancorare, ajuti motoarele de cautare sa inteleaga care este subiectul paginii. Totusi, aceeasi descriere pentru surse multiple incepe sa para suspecta. Pentru a te pastra relevant, trebuie sa eviti spamul. 

4.7 Backlink-urile pot aduce trafic de calitate pe site-ul tau

Crearea legaturilor nu influenteaza doar pozitia ta in motoarele de cautare, ci si volumul de trafic de pe site. Liderul strateg in crearea legaturilor, Eric Ward, obisnuia sa spuna ca ar trebui sa construiesti legaturile ca si cum Google ar putea sa dispara maine. 

Care este ideea care sta in spatele acestei afirmatii? Ideea este ca ar trebui sa te concentrezi asupra obtinerii de linkuri care vor aduce trafic calificat pe site-ul tau. Afirmatia anterioara reprezinta un alt motiv pentru care este important sa obtii backlink-uri relevante pentru site-ul tau – publicul site-ului pe care ai obtinut legatura, ar putea avea valoare si pentru site-ul tau. 

4.8 De evitat cand creezi backlink-uri

Site-urile care au un profil de link-uri spam sunt doar site-uri care au obtinut backlink-uri in mod nenatural sau de calitate scazuta. Practici precum cumpararea de link-uri sau angajarea intr-un schimb de backlink-uri pot parea simple si accesibile. 

Totusi, aceste practici nu sunt indicate deloc. Apeland la o astfel de metoda de creare de backlink, ai putea ajunge sa-ti pui toata munca in pericol – realizarea site-ului, promovarea facuta pana in acel moment. 

Google penalizeaza site-urile cu profiluri de link-uri spam

Google doreste sa castigi legaturi, sa nu le construiesti, dar linia dintre cele doua este adesea mult prea subtire si neclara.

Ce este de evitat: 

1. Achizitionarea backlink-urilor

Google incearca sa reduca influenta legaturilor platite in rezultatele cautarii. In timp ce un motor de cautare nu poate sti care link-uri au fost castigate sau platite prin simpla vizualizare a link-ului in sine, exista indicii pe care le utilizeaza pentru a detecta daca link-ul a fost cumparat sau nu. 

Daca totusi vrei sa apelezi la o astfel de metoda, ar trebui sa te asiguri ca site-ul pe care iti cumperi backlink-ul este un site relevant subiectului si domeniului tau de activitate si ca nu este unul dintre site-urile de tip spam. 

Site-urile prinse prin cumpararea sau vanzarea de link-uri urmarite pot primi penalizari severe, care pot pune in pericol pozitia site-ului tau.

2. Legaturile reciproce

Legaturi recicproce SEO

Poate ca ai primit si tu la un moment dat un email de la cineva, cu care nu ai nici o afiliere, pentru o oferta de legaturi reciproce – adica un fel de schimb de backlink-uri. 

Regulile Google privind calitatea ne indeamna sa nu abuzam de aceasta metoda de obtinere de backlink-uri si sa nu o practicam in mod excesiv. 

Important in momentul in care faci un schimb de backlink-uri este ca site-urile sa aiba relevanta. Daca site-ul cu care faci schimb de backlink face acest lucru in mod constant, Google isi va da seama. 

Google accepta schimbul de legaturi intre site-uri afiliate – chiar ne indeamna sa facem acest lucru. 

3. Backlink-uri realizate de site-uri de calitate slaba 

Site-urile slabe au reprezentat o importanta sursa de manipulare. Pe internet exista o multime de directoare web, platite, pentru a-ti realiza legatura. Singura problema cu acest gen de site-uri este ca au o calitate extrem de scazuta. 

Directoarele web seamana destul de mult intre ele, aratand precum niste mari liste ce contin site-uri si descrierile acestora – in mod normal, drept ancora este folosit un cuvant cheie important pentru site. 

Exista mai multe tactici manipulante de construire a legaturilor pe care motoarele de cautare le-au identificat. In cele mai multe cazuri, au gasit metode algoritmice pentru reducerea impactului acestora. 

Google si celelalte motoare de cautare vor continua sa evolueze din acest punct de vedere, asa ca, indicat ar fi sa nu incerci sa obtii astfel de legaturi.

4.9 Recomandat cand creezi backlink-uri

– Backlink-urile trebuie sa fie castigate/meritate. Trebuie sa abordezi un subiect bun, sa scrii un articol consistent astfel incat site-urile sa-si doreasca o colaborare.

– Backlink-urile trebuie sa vina de la site-uri cu autoritate

– Backlink-urile trebuie sa creasca in timp. Profilul de link-uri trebuie construit treptat, nu creat dintr-o singura miscare. In astfel de situatii risti sa cresti o data apoi sa scazi si sa nu mai ajungi niciodata sus. 

Linkbuilding pentru strategia de SEO

– Backlink-urile trebuie sa vina de la surse relevante din punct de vedere al subiectului abordat. Am spus asta de nenumarate ori si mai sus si o vom repeta, pentru ca este unul dintre cei mai importanti factori in construirea unui profil de backlink sanatos. 

– In obtinerea unui backlink trebuie sa utilizezi un text ancora natural, relevant. 

– In momentul in care te gandesti la obtinerea unui backlink, trebuie sa te gandesti ca cel mai probabil, prin intermediul backlink-ului in cauza vei aduce trafic pe site. De ce sa nu alegi un site care iti poate aduce trafic de calitate? 

– In procesul realizarii unui profil de link-uri ar trebui sa obtii atat legaturi follow cat si nofollow. Amestecul ar trebui sa fie unul echilibrat si “sanatos”, daca-l putem numi astfel.

– In creare unui profil de link-uri trebuie ori sa fii orientat strategic ori sa castigi backlink-uri in mod natural – ceea ce ar consta in realizarea constanta de continut, pe care alte site-uri din nisa ta l-ar folosi pe propriile site-uri si ar preciza sursa. 

4.10 Cum se construiesc backlink-urile de inalta calitate

Construirea de backlink-uri se poate face prin mai multe metode. Inainte de a incepe o campanie de construire a legaturilor ar trebui sa iti stabilesti obiectivele. Pe baza obiectivelor iti vei construi campania. 

Cu toate acestea, exista cateva metode populare care tind sa functioneze bine pentru majoritatea campaniilor. 

1. Construieste backlink-uri prin intermediul clientilor si al partenerilor

Daca ai parteneri cu care lucrezi in mod regulat si clienti fideli care iti iubesc brand-ul poti obtine link-uri prin intermediul lor. 

Partenerii pot pune bannere cu legatura directa catre site-ul tau sau amandoi puteti pune pictograme grafice care semnifica respect reciproc. 

2. Construieste-ti un blog

Acest continut si strategia de construire a legaturilor este atat de populara si de valoroasa incat este una dintre putinele recomandari pe care cei de la Google le ofera. 

Blogurile au capacitatea unica de a contribui consecvent la materiale proaspete, de a genera conversatii (prin intermediul comentariilor) si de a obtine inregistrari si linkuri de la alte bloguri.

In acest demers ar trebui sa ai grija. Ar trebui sa eviti guest posting-urile de proasta calitate. Chiar daca este un cliseu “Calitate nu cantitate” este cat se poate de rezonabil in aceasta situatie. 

Este mai important sa ai putine backlink-uri, dar bune, decat multe si de proasta calitate. In plus, din pricina celor de proasta calitate risti sa pierzi si valoarea celor de calitate mai buna. 

3. Creeaza resurse unice

Crearea de resurse unice, de inalta calitate nu este o sarcina usoara, dar merita efortul. Continutul de inalta calitate, care este promovat pe caile corecte, poate fi impartasit pe scara larga. 

Ce inseamna acest lucru? Ce ar trebui sa faca resursele pentru a fi unice? 

Ei bine, ar trebui sa ajute oamenii sa elibereze anumite emotii puternice (bucurie, tristete etc.). Ar trebui sa comunice ceva nou sau intr-un mod inedit. Ar trebui sa satisfaca o nevoie sau un interes in timp util. 

Crearea unei astfel de resurse este o modalitate excelenta de a atrage o multime de legaturi cu o singura pagina. Poti crea, de asemenea, o resursa foarte specifica, care vizeaza o multime de website-uri. 

Utilizatorii care vad acest tip de continut unic doresc sa le impartaseasca frecvent cu prietenii, iar blogerii/webmasterii cu tehnologie inteligenta care o vad vor face adesea prin link-uri. 

Aceste voturi de inalta calitate sunt de nepretuit pentru a construi potentialul de incredere, autoritate si clasament.

4. Actualizeaza-ti continutul de top

Probabil stii deja care din continutul site-ului tau castiga cel mai mult trafic, converteste majoritatea clientilor sau pastreaza vizitatorii pentru cea mai lunga perioada de timp.

Ia continutul in cauza si reimprospateaza-l pentru alte platforme (Youtube, Instagram, Quora) pentru a-ti extinde canalul de achizitie dincolo de Google. 

De asemenea, puteti imprastia, actualiza si pur si simplu republica continutul mai vechi pe aceeasi platforma. 

5. Ofera ceva nou

A castiga atentia celor din industria ta este un mod eficient de a castiga backlink-uri. Uneori, acest lucru este la fel de simplu ca si daruirea unui produs gratuit, lansarea unui nou produs pe piata sau afirmarea a ceva controversat. 

In mare parte, SEO consta in a-ti crea o prezenta online pentru brandul tau din lumea reala. Pentru a reusi in SEO trebuie sa fii un brand cu adevarat grozav. 

6. Fii personal si autentic

Cea mai comuna greseala pe care o fac cei noi in SEO este ca nu isi iau timp de la inceput pentru a-si personaliza un email. Stii cat este de enervant sa primesti email-uri de tip spam, asa ca, asigura-te ca nu-i faci pe oameni sa-si dea ochii peste cap in momentul in care iti citesc email-ul. 

Obiectivul tau principal in momentul in care trimiti un email este sa primesti un raspuns. Pentru a redacta un email cat mai relevant asigura-te ca

– Mentionezi ceva personal despre persoana careia i se adreseaza email-ul (ceva la care lucreaza, de exemplu). 

– Oferi valoare. Vorbeste despre un link rupt de pe site-ul lor sau o pagina care nu functioneaza pe mobil.

– Il pastrezi cat mai scurt.  

– Pentru o intrebare simpla. Nu cere din prima un link pe site-ul lor. 

SEO Offpage

Prin aceasta strategie iti asiguri cresterea vizibilitatii prin dezvoltarea unor colectii de link-uri de calitate, mentiuni pe retele de socializare si alte link-uri care fac referire la site-ul tau.
Stabilirea strategiei de backlink

Stabilirea strategiei de backlink

Anul trecut au fost analizate 1 milion de rezultate Google. S-a constatat ca link-urile au influentat clasamentele mai mult decat orice alt factor.De fapt, Google a iesit recent si a spus ca backlink-urile sunt unul dintre primele 3 semnale in clasament.

STABILIREA STRATEGIEI DE BACKLINK
Cum crestem autoritatea domeniului

Cum crestem autoritatea domeniului

Rulezi un nou site web cu auoritate redusă? Daca da, vei intampina dificultati in clasarea cuvintelor cheie competitive.

CUM CRESTEM AUTORITATEA DOMENIULUI
Analiza backlink-uri competitori

Analiza backlink-uri competitori

“Furtul legaturilor concurente” este o sintagma care se foloseste destul de putin, dar in acest caz este adevarata.Gaseste link-uri intrerupte care indica mutarea sau stergerea continutului de pe site-ul concurentului.

ANALIZA BACKLINK-URI COMPETITORI
Analiza scoruri de SPAM

Analiza scoruri de SPAM

In acest moment, poti gasi scorul spam în Open Explorer, atat in topul metricilor (chiar sub autoritatea de domeniu / pagina), cat si in fila proprie, denumita 'Analiza spam'.

ANALIZA SCORURI DE SPAM
Obtinere de backlink-uri de calitate

Obtinere de backlink-uri de calitate

In timp ce link-urile dofollow sunt mai bune pentru clasamente, este in general acceptat faptul ca link-urile nofollow au o anumita influenta asupra SEO. In orice caz, este natural sa ai un amestec de ambele tipuri de link-uri in profilul tau.

OBTINERE DE BACKLINK-URI DE CALITATE
Realizare de comunicate de presa

Realizare de comunicate de presa

Comunicatul de presa este, poate, cea mai buna modalitate de comunicare pe internet. Oamenii s-au cam saturat de reclame. Le putem vedea peste tot. Comunicatul de presa nu este perceput ca o reclama.

REALIZARE DE COMUNICATE DE PRESA
 Gestionare buget advertoriale

Gestionare buget advertoriale

Advertorialele prin intermediul blogurilor te ajuta sa iti faci cunoscuta afacerea si sa o promovezi. Advertorialele sunt un element vital in procesul de optimizare SEO.

GESTIONARE BUGET ADVERTORIALE
Guest posting

Guest posting

Cand vine vorba de postarea oaspetilor, multi dintre ei sustin doar scrierea pentru site-urile de top si cele mai importante companii din domeniu. Prin urmare, de multe ori, este mult mai usor sa postezi un articol de oaspeti pe site-uri noi.

GUEST POSTING
Stergere link-uri daunatoare

Stergere link-uri daunatoare

Daca esti serios in legatura cu afacerea ta, nu iti pierde timpul construind legaturi spam. Ele pur si simplu nu functioneaza. In orice caz, merita sa verifici link-ul profilului tau pentru orice link de calitate slaba sau suspecta

STERGERE LINK-URI DAUNATOARE
Obtinere copyright pentru continut

Obtinere copyright pentru continut

Daca cineva foloseste una dintre imaginile tale fara permisiune, atunci poti sa le ceri sa le stearga.

OBTINERE COPYRIGHT PENTRU CONTINUT

5. Masoara, prioritizeaza si executa SEO

Se spune ca daca poti masura ceva, poti sa-l imbunatatesti. Acest lucru se aplica si in SEO. Profesionistii SEO urmaresc totul, de la clasamente si conversii la link-uri pierdute. De fapt, profesionistii SEO urmaresc tot ceea ce tine de SEO pentru a creste valoarea SEO clientilor lor. 

Masurarea campaniei de SEO

Masurarea impactului muncii tale si perfectionarea continua este esentiala pentru succesul tau din punct de vedere SEO si pentru pastrarea clientilor. 

De asemenea, masurarea succesului campaniei tale SEO te ajuta sa iti prioritizezi sarcinile in momentul in care ceva nu merge. 

5.1 Incepi cu gandul final

Desi este obisnuit sa existe mai multe obiective, stabilirea unui obiectiv final principal este esential

Singura modalitate de a sti care ar trebui sa fie scopul principal al unui website este de a intelege in mod clar obiectivele site-ului si / sau nevoile clientului

Sfaturi pentru stabilirea obiectivelor:

  1. Masurabilitate – Daca nu poti masura, nu poti imbunatati. 
  2. Fii specific! 
  3. Impartaseste-ti obiectivele: Studiile au aratat ca scrierea si impartasirea obiectivelor tale cu altii sporesc sansele de a le atinge. 

5.2 Masurare

Acum, cand ti-ai stabilit obiectivul principal, evalueaza care dintre valorile suplimentare te-ar putea ajuta sa-ti atingi scopul final. Masurarea unor criterii de referinta suplimentare te poate ajuta sa pastrezi un impuls mai bun asupra sanatatii si progresului actual al site-ului.

5.3 Valorile de urmarit

Analiza progres SEO

Cum se comporta vizitatorii site-ului tau? Petrec mult timp pe site? Il parasesc rapid? Care sunt cele mai accesate pagini de la nivelul site-ului tau? Acestea sunt unele dintre intrebarile pe care trebuie sa ti le pui in procesul de masurare a campaniei tale SEO

1. Rata de conversie

Numarul de conversii (pentru o singura actiune / obiectiv dorit) impartit la numarul de vizite unice. Rata de conversie poate fi aplicata la orice – de la inregistrarea unui e-mail la o achizitie pana la crearea unui cont. Stiind rata de conversie te poate ajuta sa masori rentabilitatea investitiei. 

2. Timpul petrecut pe site

Cat timp au petrecut oamenii pe site-ul tau? Daca ai o postare de 2000 de cuvinte pe blog, iar oamenii o parcurg in doar 10 secunde, sansele sunt scazute ca acest continut sa fie consumat. E normal ca anumite pagini sa nu aiba un timp lung de parcurs, insa trebuie sa le oferi vizitatorilor site-ului tau un motiv pentru care sa ramana. 

3. Cele mai vizitate pagini

Trebuie sa stii care sunt cele mai vizitate pagini din site-ul tau. E important sa stii ce i-a atras pe vizitatori. Este foarte posibil ca pe acele pagini sa fi petrecut mai mult timp. Cunoasterea celor mai accesate pagini este extrem de utila si in realizarea construirea link-urilor interne. 

4. Rata de respingere

Sesiunile “bounced” indica faptul ca un utilizator a vizitat pagina si a plecat fara a mai naviga pe site-ul tau. Multi oameni incearca sa scada aceasta valoare, deoarece cred ca este legata de calitatea website-ului, dar de fapt ne spune foarte putin despre experienta utilizatorilor. Un indicator mai bun pentru a masura calitatea paginii / site-ului este scroll depth.

5. Scroll depth

Acest indice ne arata cat de mult au derulat vizitatorii site-ului pe o anumita pagina. Vizitatorii ajung la continutul important de pe site-ul tau? Daca nu, incearca diferite modalitati de a furniza cel mai important continut de pe pagina ta, cum ar fi multimedia, formulare de contact si asa mai departe. De asemenea, ia in considerare calitatea continutului tau. 

Omiti cuvinte importante? Continutul este suficient de bun incat vizitatorul sa navigheze pana in josul paginii, ca sa citeasca pana la sfarsit? Scroll depth poate fi setat in Google Analytics. 

5.4 Utilizeaza Google Analytics pentru descoperi informatii despre trafic

Google Analytics este plin de informatii si cateodata te poate pune in dificultate, fiindca nu stii unde sa cauti.

Noi am realizat pentru tine un mic ghid care sa te ajute sa te orientezi mai usor. Totusi, tine cont ca nu este o lista completa. 

1. Isolate organic traffic

Ce inseamna acest lucru? Google Analytics permite sa vizualizezi traficul de pe site-ul tau in functie de canal. Acest lucru va atenua eventualele perturbari cauzate de modificarile aduse unui alt canal (de ex. Traficul total a scazut din cauza ca o campanie platita a fost oprita, dar traficul organic a ramas constant).

2. Traficul de pe site-ul tau de-a lungul timpului

Analiza traficului pe website

Google Analytics iti permite sa vezi numarul total de sesiuni/utilizatori/afisari pe pagina de pe site-ul tau intr-un interval de date specificat de tine. De asemenea, Google Analytics iti permite sa compari datele din doua intervale separate.

3. Cate vizite a primit o anumita pagina

Rapoartele privind continutul site-urilor din Google Analytics sunt excelente pentru evaluarea performantei unei anumite pagini – de exemplu, cati vizitatori unici au primit intr-un anumit interval de date.

4. Traficul dintr-o anumita campanie

Poti utiliza codurile UTM pentru o mai buna atribuire. Desemnezi sursa, mediul si campania,  apoi adaugi codurile la sfarsitul adreselor URL. Cand utilizatorii incep sa dea click pe link-urile din codul UTM, aceste date vor incepe sa fie populate in raportul “campanii” al Google Analytics.

5. Rata de click (CTR)

CTR-ul de la rezultatele cautarii catre o anumita pagina (adica procentul de persoane care au dat click pe pagina ta din rezultatele cautarii)  poate oferi informatii despre cat de optimizate sunt (sau nu) titlurile si meta descrierile tale. Poti gasi aceste date in Google Search Console, un instrument Google gratuit.

5.5 Evaluarea sanatatii unui site cu un audit-ul SEO

SEO Audit

Prin intelegerea anumitor aspecte ale site-ului tau – pozitia sa actuala in motoarele de cautare, modul in care utilizatorii interactioneaza cu site-ul, performanta acestuia, calitatea continutului sau, structura sa globala si asa mai departe – vei putea descoperi mai usor oportunitati de optimizare SEO. 

Folosirea instrumentelor puse la dispozitie de Google pot ajuta la depistarea acestor oportunitati de optimizare precum si la depistarea potentialelor probleme. 

1. Google Search Console – Daca inca nu ai un cont pe Google Search Console, ar trebui sa iti faci unul si sa iti verifici toate website-urile. Google Search Console este plin de rapoarte care pot fi utilizate pentru a detecta erorile, oportunitatile si implicarea utilizatorilor.

2. PageSpeed ​​Insights – Ofera informatii despre performanta site-urilor folosind datele despre rapoarte privind experienta utilizatorilor Google, din masuratori reale ale utilizatorilor, atunci cand acestea sunt disponibile.

3. Mobile-Friendly Test – stabileste cat de usor poate un utilizator sa navigheze pe site-ul tau de pe un smartphone. 

Pe langa tool-urile care te ajuta sa pui bazele unui audit, exista o multime de alte site-uri care realizeaza un audit complex pentru tine. Astfel de site-uri sunt Ahrefs si Moz. La ce trebuie sa fii atent in momentul in care realizezi un audit SEO

1. Crawlability – Paginile tale principale sunt accesibile crawlerelor motoarelor de cautare sau blochezi accidental Googlebot prin fisierul robots.txt? Website-ul are un fisier sitemap.xml pentru a ajuta directionarea crawlerelor catre paginile tale principale?

2. Paginile indexate – Paginile tale principale pot fi gasite prin cautarile Google? Daca scrii pe Google – site:yoursite.com sau site:yoursite.com/o-pagina-anume, ti-ar putea raspunde la intrebare. Daca observi ca ai pagini care lipsesc, verifica daca paginile au cumva eticheta meta robots=noindex. Daca eticheta exista, atunci, ar trebui scoasa. 

3. Titluri si meta descrieri – Titlurile si meta descrierile tale fac o treaba buna din a rezuma continutul care poate fi regasit la nivelul paginii? Cum sunt CTR-urile lor in rezultatele cautarii in functie de Google Search Console? Sunt scrise intr-un mod care ii face pe utilizatorii Google sa aleaga sa dea click pe site-ul tau in detrimentul celorlalte rezultate? Ce pagini ar putea fi imbunatatite? 

4. Viteza paginii – Cum functioneaza site-ul tau pe dispozitivele mobile? Ce imagini ar putea fi comprimate pentru a imbunatati timpul de incarcare?

5. Calitatea continutului – Cat de bine acopera continutul actual al site-ului nevoile si interesele pietei tinta? Continutul este de 10X mai bun decat cel al celorlalte site-uri din rezultatele Google? Daca nu, ce ai putea face mai bine? Gandeste-te la lucruri precum scrierea unui continut mai bogat si mai cuprinzator, inserarea de imagini sau video, PDF-uri, ghiduri etc. 

5.6 Prioritizarea remedierilor SEO

Pentru a prioritiza solutiile SEO in mod eficient, este esential sa iti stabilesti atat obiectivele tale cat si pe ale clientului. 

Desi exista extrem de multe moduri in care iti poti prioritiza actiunile SEO, iti sugeram sa le separi in functie de importanta si urgenta. Cum? 

UrgentNu-i urgent
ImportantUrgent și importantEste important, dar nu urgent
NeimportantUrgent, dar neimportantNu este nici urgent și nici important

Consideram ca aceasta este cea mai buna solutie, fiindca adesea ne stabilim niste prioritati urgente pe care le rezolvam, iar acest lucru ne poate face sa ne simtim bine. Totusi, este pe termen scurt, daca nu le clasificam si dupa importanta.

In plus, e posibil sa sari peste actiunile care nu sunt urgente in prezent, dar importante si apoi sa uiti de ele si sa nu mai revii asupra lor. 

5.7 Planificarea si executia SEO

Planificarea si executia SEO

O mare parte din succesul tau depinde de eficienta si programarea sarcinilor tale SEO. Instrumentele Google gratuite, precum Google Sheets, te pot ajuta sa planifici executia. Posibil ca totusi sa preferi sa scrii de mana. Nu conteaza, iti poti nota sarcinile oricum doresti, atata timp cat le notezi. 

Gaseste ceea ce functioneaza pentru tine si respecta-ti planul! 

Masurarea progresului tau de-a lungul drumului prin intermediul masuratorilor mentionate mai sus te va ajuta sa monitorizezi eficienta campaniei tale SEO si sa iti concentrezi toate eforturile in momentul in care ceva nu merge bine. 

Sa spunem, ca de exemplu, ai modificat titlul si meta descrierea unei pagini doar pentru a vedea daca CTR-ul ei creste. Totusi, se intampla ca pagina sa scada. Poate ca ai pus detalii prea vagi si nu suficient de clare pentru utilizatorii Google. Ar trebui sa incerci o alta abordare.

Daca urmaresti pozitia ta in motoarele de cautare, CTR-ul, traficul organic si conversiile te va ajuta sa gestionezi problemele mici inainte ca acestea sa devina probleme mari. 

5.8 Comunicarea cu clientii este esentiala 

Comunicarea cu clientii este esentiala oricum, insa, din punct de vedere SEO, comunicarea cu clientii poate influenta succesul campaniei tale.  

Multe revizuiri si reparatii SEO sunt implementate fara a fi vizibile pentru client. Acesta este motivul pentru care este esential sa folosesti bune abilitati de comunicare in jurul planului tau SEO.

Intervalul de timp in care lucrezi si valorile tale de referinta, precum si check-in-urile si rapoartele sunt elemente esentiale in comunicarea dintre tine si clientii tai.

Ei bine, cam acesta a fost ghidul nostru pentru incepatori. Abia acum urmeaza partea amuzanta: punerea in aplicare. Intru acest demers, mai avem cateva sfaturi de care am vrea sa tii cont. 

Multa practica

Cel mai bun lucru pe care il poti face pentru a-ti construia increderea in tine insuti si pentru a-ti dezvolta abilitatile este sa te arunci in noroi si sa te murdaresti. Daca esti serios in ceea ce priveste SEO si speri ca poate intr-o zi sa ajungi un profesionist, incepe practica chiar de acum. 

Nu exista alt mod mai usor de a patrunde in tainele SEO decat prin exersarea si experimentarea pe propriul site. Cine stie, poate in viitor vei ajunge sa faci SEO pentru altii. 

Inainte de toate, credem ca ar trebui sa-ti intocmesti o lista cu ceea ai de facut – to-do list

1. Imagineaza-ti arhitectura informatiilor tale, design, UX si toate celelalte considerente necesare anterioare inceperii unui nou proiect.  

2. Urmareste pasii acestui ghid pe tot parcursul campaniei tale SEO – ca o atentionare, o campanie SEO nu este niciodata gata, trebuie sa muncesti constant pentru ca site-ul tau sa creasca. 

  • Intelege-ti obiectivele si regulile SEO de baza. 
  • Asigura-te ca site-ul tau este indexat si ca poate fi accesat cu crawlere.
  • Efectueaza o analiza complexa a cuvintelor cheie. 
  • Asigura-te ca iti optimizezi site-ul. 
  • Efectuati optimizarile sau auditurile tehnice necesare SEO. 
  • Castiga backlink-uri si stabileste autoritate pentru site-ul tau. 
  • Prioritizeaza-ti treburile in mod eficient si masoara valorile corecte. 

3. Testeaza, testeaza si iar testeaza! Cei care activeaza in domeniul SEO au site-uri special concepute pentru a servi drept experimente. Este adevarat ca trebuie sa te inspiri din munca celor impotriva carora concurezi pentru prima pozitie, insa trebuie sa aduci lucruri noi,  lucruri care provoaca normele SEO, noi tipuri de optimizare. Incearca sa faci acest lucru de astazi. Pune bazele unui site, ia-l de la zero, alege cuvintele cheie si optimizeaza pentru fiecare cuvant in parte. Ai sa vezi cum ii creste rankul cu cat te straduiesti mai mult. In SEO este foarte mult despre a incerca, a testa, a experimenta. 

4. Accepta task-uri mai dificile, testeaza refacerea continutului vechi, seteaza-ti obiectivele pe termen lung si concureaza impotriva celor mai puternici.

5. Ia in considerare noile provocari si ambitioneaza-te sa inveti SEO tehnic.

6. Gaseste o sursa care sa te ajute in procesul tau de educare SEO si care sa iti furnizeze toate detaliile si dedesubturile SEO. De asemenea, gaseste o sursa care sa te tina informat cu privire la noutatile din domeniu.

7. Ia-ti timp pentru a evalua ce ai facut si ce nu ai facut pentru un proiect. Ce poti face diferit in viitor pentru a-ti imbunatati performanta?

Avansat

Aceste servicii SEO sunt pentru afacerile ce doresc sa-si extinda afacerea prin instrumente de monitorizare si dezvoltare mult mai complexe
Crowdsourcing

Crowdsourcing

Crowdsourcing-ul presupune apelarea la o comunitate mai larga a carei consiliere si opinii conteaza cel mai mult. Campaniile pot lua forma unui post tematic a unei pagini de destinatie personalizata sau a oricarui tip de continut unic.

CROWDSOURCING
Heatmap

Heatmap

Heatmap-ul este un instrument extrem de vizibil, atata timp cat sti ce cauti. Afiseaza unde vizitatorii dau click de pe computer si unde apasa cu degetul cand sunt de pe mobil.

HEATMAP
Visitor recording

Visitor recording

Urmareste cum oamenii navigheaza pe pagini, parcurg continutul, dau click pe butoane, completeaza formulare etc.

VISITOR RECORDING
Conversion Funnels

Conversion Funnels

Crearea unui raport de canal este o modalitate excelenta de a identifica cele mai mari obstacole in calea conversiilor pe site-ul tau si de a descoperi oportunitati de imbunatatire a fluxului pentru vizitatorii tai.

CONVERSION FUNNELS
Form analytics

Form analytics

Informatii despre sectiunile din form analytics.

FORM ANALYTICS
Feedback Pools

Feedback Pools

Sondajele lui Hotjar iti permit sa adresezi vizitatorilor site-ului tau un numar nelimitat de intrebari. De asemenea, poti pune intrebari vizitatorilor tai pe anumite pagini si pe baza unui comportament.

FEEDBACK POOLS
Surveys

Surveys

Sondajele sunt gazduite pe site-ul Hotjar. Cand creezi un nou sondaj, ti se va oferi o adresa URL pe care o poti da direct utilizatorilor, cum ar fi includerea acestuia intr-un e-mail cu buletine informative trimise.

SURVEYS

Glosar SEO

GLosar termeni explicatie

1. SEO 101 

10 blue links (link-uri albastre) = motoarele de cautare formatate pentru a afisa rezultatele cautarii; zece rezultate organice care apar in acelasi format

black hat (palarie neagra) = practici de optimizare pentru motoarele de cautare care incalca regulamentul Google privind calitatea. 

crawling = procesul prin care motoarele de cautare descopera paginile tale web

de-indexed (dezindexare) = eliminarea unei pagini sau a unui grup de pagini din indexul Google

featured snippets (fragmente recomandate) = casete cu raspunsuri organice afisate in partea de sus a paginilor cu rezultate, pentru unele cautari

Google My Business listing (inregistrarea companiei mele pe Google) = o lista gratuita disponibila pentru companiile locale 

indexing (indexarea) = stocarea si organizarea continutului gasit in timpul accesarii cu crawlere

intent (intentie) = intentia reprezinta motivul real pentru care utilizatorii folosesc un anumit cheie intr-o cautare pe Google

KPI (indicator cheie de performanta) = e o valoare masurabila care indica cat de aproape este o activitate de a-si atinge obiectivul 

local pack (pachet local) = de regula, este un pachet cu trei inregistrari de afaceri locale care apar pentru cautari de interes local

organic = pozitia castigata in motoarele de cautare prin propriile forte, nu prin campanii platite

People Also Ask boxes = caseta cu alte intrebari puse de utilizatori, care apare in rezultatele Google 

query (interogare) = cuvintele introduse in bara de cautare

optimizare seo

ranking (clasament) = ordonarea rezultatelor pentru o interogare dupa relevanta

search engine (motorul de cautare) = un program de redare a informatiilor care cauta elemente dintr-o baza de date care corespund solicitarii introduse de utilizator. Exemple: Google, Bing si Yahoo. 

caracteristici SERP = rezultatele afisate intr-un format non-standard

SERP = pagina cu rezultate, returnata de un motor de cautare in functie de cuvintele cheie si expresiile cautate pe internet

trafic = vizitele unui website

URL (identificator uniform de resurse) =  URL-urile sunt locatiile sau adresele pentru fiecare bucata de continut de pe web

regulile pentru webmasteri = regulile publicate de motoarele de cautare precum Google si Bing, in scopul de a ajuta proprietarii de site-uri sa creeze continut care sa fie gasit, indexat si sa functioneze bine in rezultatele cautarii

white hat (palarie alba) = practici de optimizare pentru motoarele de cautare care respecta regulamentul Google privind calitatea

2. Cum functioneaza motoarele de cautare – crawling, indexarea si clasarea

Website optimizat seo

codurile de raspuns 2xx = o clasa de coduri de stare care indica faptul ca cererea pentru o pagina a reusit

codurile de raspuns 4xx = o clasa de coduri de stare care indica faptul ca cererea pentru o pagina a dus la eroare

codurile de raspuns 5xx = o clasa de coduri de stare care indica incapacitatea serverului de a efectua solicitarea

operatori cautare avansata = caracterele speciale si comenzile pe care le poti introduce in bara de cautare pentru a specifica in continuare interogarea

algoritmi = un proces sau o formula prin care informatiile stocate sunt preluate si aranjate 

backlink-uri = sau “link-uri inbound” sunt linkuri de la alte site-uri care trimit spre site-ul tau

bots = sunt de asemenea cunoscuti sub numele de crawlere” sau “spiders” si se ocupa de cautarea de continut pe internet 

caching = o versiune salvata a paginii tale 

caffeine (cofeina) = cofeina este indexul sau colectia de continut web, in timp ce Googlebot este crawlerul care cauta si gaseste continutul

citari = de asemenea, cunoscut sub numele de “inregistrare de afaceri”, o citare este o referinta bazata pe web pe numele, adresa si numarul de telefon al unei companii locale   

cloaking = afisarea de continut diferit pentru motoarele de cautare fata de continutul afisat pentru vizitatorii umani 

crawl budget = numarul mediu de pagini pe care un bot de motoare de cautare le va accesa cu crawlere pe site-ul tau

crawler directives = instructiuni cu privire la ceea ce doresti sa fie accesat cu crawlere si sa fie indexat de pe site-ul tau

distanta = in contextul pachetului local, distanta se refera la proximitatea sau la locatia cautatorului sau la locatia specificata in interogare

angajament = date care reprezinta modul in care utilizatorii Google interactioneaza cu site-ul tau din rezultatele cautarii

regulile Google privind calitatea = instructiuni oferite de Google cu privire la tacticile ce pot fi daunatoare site-ului tau si penalizate ca atare

Google Search Console = un instrument gratuit oferit de Google, care permite proprietarilor de site-uri sa monitorizeze modul in care site-ul lor se comporta 

HTML = un limbaj de marcare folosit pentru a crea pagini web 

index coverage report = un raport in Google Search Console care va arata starea de indexare a paginilor site-ului tau

index = o baza de date uriasa cu tot ceea ce crawlere motoarelor de cautare au descoperit si considera suficient de bun pentru a servi interogarilor

internal links (link-uri interne) = link-uri de pe site-ul tau care indica celelalte pagini ale aceluiasi site 

JavaScript = un limbaj de programare care adauga elemente dinamice paginilor web statice

login forms (formule de conectare) = se refera la paginile pentru care un utilizator trebuie sa se conecteze inainte de a vedea continutul 

manual penalty (penalizare manuala) = se refera la o “actiune manuala” Google, in care un examinator uman a stabilit ca anumite pagini de pe site-ul tau incalca regulamentul Google privind calitatea

meta robots tag (meta etichete pentru roboti) = bucati de cod care furnizeaza instructiuni pentru modul de accesare cu crawlere sau indexarea continutului paginii web

navigare = o lista de link-uri care ajuta vizitatorii sa navigheze catre alte pagini de pe site-ul tau; adesea apar intr-o bara de meniu, in partea de sus sau intr-o bara laterala

indicele NoIndex = o eticheta meta care instruieste un motor de cautare sa nu indexeze pagina pe care este inserata

PageRank = o componenta a algoritmului principal Google; un program de analiza a legaturii care estimeaza importanta unei pagini web prin masurarea calitatii si a cantitatii de linkuri care o indica

personalization (personalizare) = se refera la modul in care un motor de cautare va modifica rezultatele unei persoane in functie de factori unici pentru ei, cum ar fi locatia si istoricul cautarilor

prominence (proeminenta) = in contextul pachetului local, proeminenta se refera la intreprinderi bine cunoscute si placute in lumea reala

RankBrain = programul de inteligenta artificiala (AI) dezvoltat de inginerii de la Google special pentru a functiona ca un factor de ranking, care acum este folosit pentru a procesa o parte semnificativa din numarul total al cautarilor zilnice

relevance (relevanta) =  in contextul pachetului local, relevanta este cat de bine o afacere locala se potriveste cu ceea cauta utilizatorii Google

robots.txt = fisiere care sugereaza crawlerelor caror parti din site-ul tau ar trebui sau nu sa li se faca crawl

search forms (formele de cautare) = se refera la functiile de cautare sau barele de cautare de pe un site web care ajuta utilizatorii sa gaseasca pagini de pe site-ul respectiv

search quality rater guidelines = instructiuni pentru evaluatorii umani care lucreaza pentru Google pentru a determina calitatea paginilor web 

sitemap = o lista de adrese URL de pe site-ul tau pe care crawlerele le pot utiliza pentru a descoperi si indexa continutul 

spammy tactics (strategii de spam) = la fel ca “palaria neagra”, tacticile spam sunt cele care incalca liniile directoare privind calitatea motorului de cautare

foldere URL = sectiuni ale unui site care apar dupa TLD (“.ro”), separate de bare (“/”). De exemplu, in “unicweb.ro/seo” am putea spune ca “/ seo” este un folder

parametri URL = informatiile care urmeaza unui semn de intrebare care este atasat la o adresa URL pentru a modifica continutul paginii (parametrul activ) 

x-robots-tag = ca etichetele meta robots, aceasta eticheta ofera instructiuni de crawlere pentru modul in care poti accesa cu crawlere sau indexa continutul paginii web

3. Optimizarea On-Site

text alt =  textul din codul HTML care descrie imaginile de pe paginile web

text ancora = textul cu care te conectezi la alte pagini 

continut generat automat = continut care nu este scris de oameni

continut duplicat =  continut care este distribuit intre domenii sau intre mai multe pagini ale unui singur domeniu

etichete antet = un element HTML folosit pentru a desemna titluri pe pagina ta

comprimarea imaginilor = actul de accelerare a paginilor web prin diminuarea dimensiunilor fisierelor de imagine fara a degrada calitatea imaginii

sitemap image = sitemap care contine numai adresele URL de imagini de pe un website

accesibilitatea link-ului = usurinta cu care un link poate fi gasit de catre vizitatori sau crawlere 

calitatea link-ului =  valoarea sau autoritatea unui link pe care o poate trece la destinatia sa

volumul de link-uri = cantitatea de link-uri de pe o pagina

redirectare = cand o adresa URL este mutata dintr-o locatie in alta; cel mai adesea, redirectionarea este permanenta (redirectionarea 301)

Concluzie 

Rezultate SEO

Daca esti serios in ceea ce priveste cresterea traficului de pe site-ul tau, insa nu esti familiarizat cu optimizarea SEO si ceea ce presupune, iti recomandam sa recitesti acest ghid integral, cap-coada. 

Am incercat sa punem la punct un ghid cat mai concis si mai usor de inteles, iar invatarea bazelor SEO este un prim pas vital in atingerea obiectivelor tale de afaceri online. 

Esti incantat? Daca nu, ar trebui sa fii, caci SEO nu presupune doar munca. SEO poate fi la fel de bine si despre distractie. Tot ce trebuie sa faci este sa gasesti formula care sa ti se para distractiva. 

Daca te confrunti cu probleme, nu renunta! Care este partea buna a acestui ghid? Te poti intoarce la el ori de cate ori ai nevoie sa recitesti un capitol sau o idee. La un moment dat vei ajunge sa-l stii pe de rost si vei fi un expert. Probabil ca nici nu vei mai avea nevoie de el.