Din punct de vedere SEO este foarte important sa ai un continut optimizat

Optimizare SEO basic in 4 pasi simpli

Scopul unei optimizari SEO este de a favoriza actiunile motoarelor de cautare sa-ti ia in considerare site-ul ca rezultat pe care-l ofera utilizatorilor, sa-ti indexeze paginile si sa clasifice relevanta site-ului ta, astfel incat sa fii redat pe una dintre primele sale pozitii.

Procesul de intretinere nu este unul unic. Nu este suficient sa te ocupi doar o data de acest demers, ci sa o faci periodic. Necesita intretinere, reglare, si teste continue si monitorizare.

Pasul 1: Targetarea publicului tinta

Analiza site-ului: Analiza meta descrierilor, meta titlurilor si a cuvintelor cheie, analiza textului si a codului vizibil pentru a determina cat de bine esti pozitionat pentru motoarele de cautare. De exemplu: Ca de mult cod ai pe pagina comparativ cu textul?

Analiza competitorilor: Analiza cuvintelor cheie si prezentarea clasamentului motorului de cautare pentru a determina o strategie eficienta de pozitionare. Alege primele cinci rezultate oferite de Google pe cuvintele cheie care te intereseaza si poti incepe acest proces. Extinde dupa cum este necesar.

Stabilrea initiala a cuvintelor cheie: Eleborarea unei liste prioritare de termeni de cautare pentru cautarea carora care ai vrea sa fii gasit in functie de segmentul de piata si de publicul caruia vrei sa i te adresezi. Poti incepe prin a te intreba ce ai introduce tu insuti in motoarele de cautare pentru a gasi o companie ca a ta.

Pasul 2: Cerceteaza si dezvolta lista de cuvinte cheie

Analiza cuvintelor cheie: De la stabilirea intiala a acestora, identifica in continuare o lista vizata de cuvinte cheie si fraze. Revezi lista competitorilor si alte surse relevante din domeniul tau de activitate. Utilizeaza lista preliminara pentru a determina un numar indicativ de interogari recente din motorul de cautare si cate site-uri web concureaza pentru fiecare cuvant cheie. Prioritizeaza cuvintele cheie si frazele, vezi cate cautari au la plural, la singular, greselile. In unele situatii este in regula sa folosim si cuvinte gresite. Chiar daca-s gresite, daca utilizatorii il cauta frecvent, este bun. Trebuie sa tinem cont ca Google va incerca sa il corecteze in momentul cautarii, asa ca nu este nici o problema.

Evalueaza-ti pozitia Google si clasamentul: Trebuie sa intelegi unde te afli acum pentru a evalua cu exactitate clasamentele viitoare. Trece tot clasamentul intr-un Excel. Poti verifica in ce mod se schimba clasamentul o data la 30-45 de zile. Ar trebui sa vezi imbunatatiri in traficul site-ului tau, un indicator cheie al progresului pentru cuvinte cheie. Traficul si conversiile sunt intr-adevar mai importante, dar clasametele pot fi un prim indicator.

Obiective: Cu siguranta trebuie sa-ti definesti obiectivele in avans astfel incat sa poti masura meritele investitie in optimizarea SEO. Nu trebuie sa fie un pas prea complicat. Poti decide ca obiectiv cresterea traficului de pe site: de la 100 de vizite la 200 de vizite, in urmtoarele 30 de zile. Sau poate ca doresti sa-ti imbuntatesti rata actuala de conversie de la un procent la altul, intr-o anumita perioada.

Pasul 3: Optimizare continului si modul in care este prezentat

Creeaza titluri pentru fiecare pagina: Titlurile bazate pe cuvinte cheie ajuta la stabilirea temei si subiectului paginii.

Creeaza etichete meta: Tag-urile de meta descriere pot influenta numarul accesarilor pe site, dar nu influenteaza in mod direct clasamentele.

Plaseaza fraze strategice de cautare pe pagina: Integreaza cuvintele cheie selectate in codul sursa al site-ului si in continutul existent pe paginile desemnate. Asigura-te ca aceste cuvinte sunt relevante continutului paginii. Ajuta motoarele de cautare sa determine rapid despre ce este vorba in pagina. O abordare naturala a acestui lucru functioneaza cel mai bine. In trecut, au fost recomandate 100 pana la 300 de cuvinte pe o pagina. Multe teste arata ca paginile cu 800 pana la 2000 de cuvinte sunt mai bune din punct de vedere calitativ decat cele cu un continut textual redus. In final, utilizatorii, piata, continutul si legaturile iti vor determina notorietatea si pozitia in cautarile Google.

Dezvolta sitemap pentru Google: Fa indexarea site-ului mai usoara pentru motoarele de cautare. Creeaza atat versiunea HTML cat si versiunea XML. Versiunea HTML este primul pas. Sitemap-urile XML pot fi trimise cu usurinta prin intermediul instrumentelor pentru webmasteri Google.

Pasul 4: Testarea continua si masurarea

Testeaza si masoara: Analizeaza clasamentele motorului de cautare traficul web pentru a determina eficacitatea programelor pe care le-ai implementat, inclusiv evaluarea performantei individuale a cuvintelor cheie. Testeaza rezultatele modificarilor si pastreaza modificarile urmarite, astfel incat sa ai statistica eficientei lor.

Mentenanta: Adaugarea continutului nou pe site si fructificarea cuvintelor cheie sunt necesare pentru a dobandi pozitia Google dorita si pentru a o pastra. Cresterea n-ar trebui sa stagneze si nici sa incepi sa scazi in pozitiile Google din neglijenta. De asemenea, trebuie sa te asiguri constant ca furnizezi informatii relevante si de interes pentru vizitatorii site-ului tau. Un blog iti poate aduce multe beneficii, in special din punct de vedere SEO, pentru ca poti prelucra mereu articolele de care ai nevoie si sa le impartasesti cu vizitatorii site-ului. In plus, e important pentru Google, fiindca vede ca esti fidel site-ului tau, ca furnizezi continut relevant si ca nu stagnezi pur si simplu.