Previziune SEO 2019

Cum influenteaza noua structura Google viitorul SEO

Sa mai poate obtine trafic organic pe website? Mai sunt oameni interesati sa iti viziteze website-ul, fara campanii serioase de Ad Words si Ad Sense? Ei bine, da. 

Din fericire raspunsul este unul afirmativ, atat timp cat tii pasul cu schimbarile Google. Nu este usor, insa se poate. 

Algoritmul Google este unul complex si acest lucru nu mai este o noutate pentru nimeni. Totodata, influentarea pozitiei organice in afisarile Google include factori pe care suntem siguri ca deja ii intuiesti: viteza de incarcare a paginilor, intreaga prezenta online a brandului, frecventa adaugarii de continut relevant, nou, original… si lista poate continua. 

Dar asta este doar o parte a povestii. Mai sunt cateva aspecte pe care am vrea sa ti le prezentam pentru a intelege mai bine ce ai de facut pentru a ajunge la mult ravnitul trafic organic

Algoritmul Google – dinamism & schimbare continua

Ceea ce putini au observat este faptul ca Google a facut schimbari de layout, finute, dar cu un impact mare in ceea ce priveste afisarea. 

Iar cei care au urmarit aceste schimbari sunt cei de la Orbit Media, asa cum se poate vedea si in imaginea de mai jos. 

Comparatie 2014 vs 2019

Pornind de la acest fapt, iti poti da seama ca

  • Afisarea organica a website-urilor este impinsa tot mai in jos, primele pozitii find ocupate, desigur, de cei care invesc in campanii Ad Words. 
  • Reclamele obisnuiau sa fie mai usor de identificat odinioara, pe cand acum, se pierd in peisaj, reusind sa pacaleasca ochiul cititorului. 

Prin aceste pozitionari, Google nu a facut altceva decat sa se adapteze stilului omului modern, mereu aflat in criza de tip. 

Probabilitatea ca cineva sa dea click pe un Ad este mult mai mare acum, decat era inainte. Acest fapt se datoreaza setei de a obtine cat mai repede informatia. 

Iar daca nu ne crezi pe cuvant, iti mai aratam o data. De aceasta data, asa cum reiese din print screenul de mai jos, avem o comparatie intre 2014 si 2019. Si deducem acelasi lucru. 

Google Layout

Cand Google stabileste ordinea afisarii, acesta tine cont de mai multe aspecte: harti, imagini, videoclipuri sau orice alt continut, in afara de cel grafic, care ar putea fi de folos cititorilor. 

Pana la urma, scopul Google este acelasi: sa fie cat mai relevant in cautari, satisfacand nevoia de informatie. Cand vine vorba de acest lucru, vizualul are un rol foarte important.

Sa testam teoria mai sus enuntata…

Incearca sa cauti pe Google informatii despre cel mai inalt copac din lume, folosind keywords in limba engleza. Adica asa: „the largest tree in the world”. 

Ce obtii in rezultate? Fix o imagine cu cel mai inalt copac. Insotita de text informativ, desigur. Asa cum se vede si in print screenul nostru. 

Cel mai inalt copac din lume

Dincolo de asta, observam ca Google ofera raspuns la aceasta cautare, fara ca utilizatorul sa mai fie nevoit sa dea click pe un link anume. Pur si simplu raspunsul cautarilor se poate obtine la o aruncare de… privire. 

Un alt aspect demn de luat in calcul este faptul ca Google a scazut cu 5,5% traficul organic de pe prima pagina. Iar acum ne adresam intrebarea… cate pozitii organice mai sunt disponibile pe prima pagina? Dupa cum stii, de obicei, erau 10. Acum insa… depinde. 

Si iata un grafic care iti arata cate pagini au mai putin de 10 rezultate organice in afisare. 

Grafic cu rezultate pe prima pagina

Da, am ajuns la 18% ceea ce, zicem noi, este enorm. Mai ales ca obisnuiau sa fie doar 2%. 

Incotro se indreapta viitorul SEO? 

Daca ne concentram putin, putem intui usor cateva aspecte care vor domina in viitorul apropiat. Si o sa ti le prezentam rapid. 

  1. Fragmente mai bogate (snippets). La o simpla cautare, utilizatorul va obtine mai multa informatie valoroasa decat inainte, datorita dorintei celor de la Google de a oferi rapid raspunsuri. 
  2. Mai putine click-uri catre website-uri din cauza sau datorita cautarilor vocale (Voice Search). Se preconizeaza ca pana in 2020, Voice Search-urile vor creste cu pana la 50% fata de momentul prezent. Sau cel putin asa sustin cei de la Comscore. 
  3. Oamenii vor continua sa ignore anunturile si pozitiile platite. Nu conteaza cat de mult se straduieste Google sa impinga afisarile organice in jos, tot vor exista adepti care sa le caute dincolo de Ads. 
  4. Accesul la Internet inca nu s-a realizat pe deplin. Doar 56,1% din populatia lumii are acces la Internet deocamdata. Insa numarul acestora va creste, si odata cu acest lucru va creste si traficul organic. 
  5. SEO continua sa genereze mai mult de jumatate din trafic. Asa ca speranta nu a murit inca. 

Capcanele SEO: Airbnb vs VRBO

Cine nu a auzit de Airbnb? Dar de VRBO? Se pare ca VRBO a venit cu acelasi concept precum Airbnb, cu 13 ani inainte ca Airbnb sa apara si sa domine piata. 

Ba mai mult, VRBO a urmat cu strictete reguli SEO, ajungand sa stea mai bine in cautari pentru cuvinte cheie foarte importante precum: hilton head rentals, ocean city maryland rentals, cape cod rental etc. Cu toate astea, nu putem nega ca Airbnb este mai popular si mai apreciat. De ce? In ciuda eforturilor SEO, acesta a oferit un produs mai bun!

Iar asta nu mai reprezinta o problema venita de la Google. 

Tu nu te poti baza doar pe SEO. Si nu din cauza dinamismului motoarelor de cautare, ci pentru ca pur si simplu nu poti controla comportamentul consumatorilor, acesta fiind si el foarte instabil. 

In ceea ce-l priveste pe Google, un lucru este cert: trebuie sa te astepteti in continuare la schimbari de layout, care sa iti influenteze traficul. Si de ce face Google asta? 

Este simplu de intuit: pentru ca au nevoie de bani. Insa, este oare conducerea Google de blamat pentru o astfel de decizie? Cu siguranta, nu. 

Pana la urma, Google, ca orice altul, este doar un business. Unul mare, cu mii de angajati si o politica orientata spre dezvoltare, investire continua si profit. 

Desigur, aceste schimbari implementate in afisari nu se fac orbeste si nejustificat

Google este recunoscut pentru faptul ca testeaza diverse teorii. Si cauta mereu sa nu-si piarda concentrarea de la un aspect deosebit de important atat pentru el, cat si pentru tine: utilizatorii. 

El ofera oamenilor continutul pe care il cauta, platit sau neplatit. In caz contrar… nu ar mai fi la fel de folosit.