Invata sa optimizezi seo in 2019

Ghid SEO pentru 2019

Din punct de vedere al marketing-ului si mai ales din punct de vedere SEO, schimbarile apar constant. Se intelege de la sine ca si anul 2019 este un an al schimbarilor.

O prima mare schimbare? Google a anuntat ca RankBrain a fost al treilea cel mai important factor de clasificare: “In cele cateva luni in care a fost desfasurat, RankBrain a devenit al treilea semnal cel mai important care a contribuit la rezultatele motoarelor de cautare.”

Intrebarea este: Ce este RankBrain mai exact? Cum iti poti optimiza site-ul pentru RankBrain?

Google ne da o explicatie

RankBrain este un sistem de invatare mecanica care ajuta Google sa sorteze rezultatele cautarii.

Poate parea dificil acum, dar te asiguram ca nu este.

RankBrain masoara pur si simplu modul in care utilizatorii interactioneaza cu rezultatele cautarii, iar apoi le clasifica in consecinta.

De exemplu, sa presupunem ca vom cauta “tiramisu” pe Google.

Rezultatul #3 arata mai bine decat celelalte.

Si cand intri si citesti articolul vei avea impresia ca este cel mai bun articol despre tiramisu pe care l-ai citit vreodata.

Google va lua acest lucru in considerare si probabil va da un boost rezultatului #3.

Pe de alta parte, sa spunem ca executi aceeasi cautare, dar de data aceasta dai click pe primul rezultat.

Iar continutul nu iti place deloc. Asa ca, vei parasi site-ul dupa cateva secunde. Astfel vei ajunge tot la continutul din al treilea rezultat Google, unde vei gasi ceea ce cauti.

Google va observa si acest lucru si, daca sunt suficienti oameni care sa faca aceeasi schimbare ca si tine, rezultatul al treilea va ajunge de indata pe prima pozitie.

Dupa cum poti vedea, RankBrain se concentreaza pe 2 lucruri:
1 Cat timp petrece cineva pe pagina ta.
2Procentul persoanelor care dau click pe rezultatul tau.

RankBrain si dwell time

Dwell Time = durata pe care un utilizator Google o petrece pe site-ul tau

Din cate se poate observa, RankBrain acorda foarte multa atentie timpului pe care utilizatorii il petrec pe site

De fapt, seful Google Brain din Canada a confirmat ca Google utilizeaza timpul de asteptare ca semnal de clasare.

Timpul pe care vizitatorii il petrec pe site este important

El a declarat ca RankBrain masoara cand cineva da click pe o pagina si ramane pe acea pagina, cand apasa butonul “back” (“someone clicks on a page and stays on that page, when they go back”).

Un studiu recent realizat de SearchMetrics sustine aceasta afirmatie. Au constatat ca timpul mediu pentru ca un rezultat Google sa ajunga printre primele este de 3 minute si 10 secunde.

Daca te-ai uitat vreodata in Google Analytics si ai vazut durata de timp medie petrecuta pe site, ai inteles ca aceste 3+ minute reprezinta o valoare corecta.

 

Timpul pe care vizitatorii il petrec pe site este important
Sursa: https://backlinko.com

 

Si nu este o coincidenta faptul ca paginile cu o durata de timp petrecuta pe site tind sa fie cele mai bune. De fapt, RankBrain se razbuna pe paginile care nu starnesc intr-atat interesul vizitatorilor cat sa petreaca mai mult timp pe site.

Toata ideea acestui dwell time este ca daca oamenii petrec mai mult timp pe site, inseamna ca le place ce gasesc acolo. Astfel ca, Google va ajuta acele pagini sa creasca in clasamentele lui.

Rating-ul RankBrain si CTR

Un inginer Google, Paul Haahr a starnit agitatia multimii la o conferinta, in momentul in care a pus acest slide:

Ce trebuie sa aiba pagina ta pentru a creste CTR
Sursa: https://backlinko.com

 

Acest slide spune in principiu ca RankBrain clasifica uneori paginile mai sus decat acestea ar trebui sa se pozitioneze. Si daca aceste pagini obtin un CTR mai mare, se va considera ca e un semn ca pagina ar trebui sa obtina o rata de crestere permanenta in clasament.

Acest lucru nu ar trebui sa fie o surpriza. La urma urmei, daca nimeni nu da click pe rezultatul tau, de ce l-ar pastra Google pe prima pagina? Si, daca site-ul tau primeste site-uri de la oameni, de ca si cum nu ar mai exista alt site, de ce sa-l pastreze Google blocat pe a noua pozitie?

Devino un Jedi CTR

Daca doresti sa devii un maestru CTR in 2019, ar trebui sa devii un Jedi CTR.

Da, exact, este necesar acest lucru pentru RankBrain.

Dar si din cauza:

Iti poti creste traficul de pe site prin intermediul Google Ads.

Si:

Imagini cu carti aparute in 2018

Si, cel mai bun dintre toate – fragmentul recomandat:

Fragment recomandat la rezultatele Google - element important in 2019

De fapt, un studiu al industriei a constatat ca CTR-ul organic pe cautare mobila este in scadere cu 41,4% din 2015.

Trafic organic vs. trafic platit
Sursa: https://sparktoro.com

Explicatia este simpla: Google ia mai in serios rezultatele cautarilor organice pe baza de casete cu raspuns, Google ads., caruseluri etc., ca in exemplele anterioare.

Asadar, pentru a iesi in evidenta in SERP, rezultatul tau trebuie sa transmita “Da click pe mine, trebuie sa vezi acest lucru!”. Altfel, risti ca pagina si site-ul tau sa fie ignorate.

Creste calitatea continutului prin fragmentul recomandat (Featured Snippet)

Am stabilit deja cum arata un fragment recomandat, anume:

Cum arata un fragment recomandat sau featured snippet

Fragmentul recomandat castiga mult mai multe click-uri fata de site-ul care se afla pe prima pozitie. Site-ul din care se extrage fragmentul recomandat este un fel de pozitie 0, dar intr-un sens bun.

Cum faci sa apara si continutul tau in fragmentul recomandat?

1. Inainte de toate, gaseste o oportunitate

Primul pas este sa gasesti:
1 Cuivnte cheie pe care deja ranchezi
2 Cuvinte cheie pentru care Google face fragmente recomandate

De ce este important sa te concentrezi asupra cuvintelor cheie pe care ranchezi deja?

99,58% din toate fragmentele recomandate sunt din paginile care se clasifica pe prima pagina pentru respectivul termen.

Deci, daca nu te clasezi pe prima pagina, nu ai nici o sansa sa apari la Featured Snippet.

Cum gasesti o oportunitate de featured snippet?

Ahrefs iti pune la dispozitie un raport ce contine cuvintele cheie organice.

Iti afiseaza cuvintele cheie pe care ranchezi, iar acestea sunt cuvinte cheie pe care ai putea miza in momentul in care te gandesti la un Featured Snippet.

Cuvinte cheie organice din ahrefs

2. Apoi, creeaza un “Snippet Bait”

“Snippet Bait” este o bucata de continut de 40-60 de cuvinte conceput special pentru a se clasifica in pozitia Featured Snippet.

De ce 40-60 de cuvinte?

Ei bine, SEMrush a analizat aproape 7 milioane de fragmente recomandate. Ei au descoperit ca marea majoritate dintre aceste fragmente contin intre 40 si 60 de cuvinte.

Cate cuvinte ar trebui sa aiba un fragment recomandat

Aceste Featured Snippet nu sunt prea des intalnite la noi in tara inca si sunt potrivite pentru companiile ce mizeaza pe promovare internationala.

Totusi, lucrurile se schimba de la luna la luna si este cat se poate de posibil ca acestea sa fie introduse si la noi in tara. Si sa fie vazute cat mai des.

Continutul cuprinzator castiga

In trecut, Google analiza HTML-ul paginilor tale, pentru a vedea de cate ori si folosit un cuvant cheie.

Cu alte cuvinte, Google se concentra 100% pe continutul paginilor tale. Asadar, Google verifica fiecare pagina in parte, pentru a vedea daca ai folosit cuvantul cheie cand ai construit:
– Tag-ul Meta titlului;
– URL;
– Tag-ul alt al imaginilor;
– Meta descrierea;
– Tagul H1.

Ca sa fim sinceri, Google inca se concentreaza pe aceste lucruri si in 2019. Totusi, Google de astazi ia in considerare mult mai multe lucruri.

Asadar, in loc sa masoare doar continutul, Google se concentreaza acum si pe context. Cum adica?

Trebuie sa retii ca: Scopul principal al lui Google este de a arata utilizatorilor cel mai bun rezultat. In cele mai multe cazuri, rezultatul cel mai bun nu presupune doar o bucata de continut formata din mai multe cuvinte cheie puse impreuna.

In schimb, cele mai bune rezultate Google sunt, de obicei, pagini care abordeaza in profunzime un anumit subiect.

Astfel ca, daca pagina pe care o returneaza Google abordeaza un subiect in profunzime, utilizatorul Google isi gaseste toate raspunsurile intr-un singur loc.

Te poti folosi de https://www.marketmuse.com pentru a vedea unde te clasezi in Google cu articolul tau, pe un anumit topic.

Analizand articolul – Influenteaza hashtagurile din punct de vedere SEO – acesta a fost rezultatul:

In 2019 continua sa scrii continut de calitate

Asadar, continutul ar trebui optimizat.

Cum sa iti redactezi continutul

Asadar, cum ar trebui sa iti redactezi continutul astfel incat sa aprofundezi cat mai bine un topic si sa fie cat mai cuprinzator? Si, mai mult, cum sa redactezi un articol care sa fie apreciat de Google?

Mai inainte de toate, articolul tau ar trebui sa contina nu mai putin de 2000 de cuvinte. Intr-un articol de minim 2000 de cuvinte, poti acoperi toate neclaritatile unui utilizator Google.

Intr-un studiu recent, s-a descoperit ca articolele mai lungi, precum ghidurile, depasesc cu mult articolele scurte in Google.

 

Numarul de cuvinte recomandat pentru un articol
Sursa: coolsiteoftheday.com

Ai nevoie de continut autoritar de tip Evergreen

La inceputul lui 2018, BuzzSumo a analizat 100 de milioane de articole.

Care au fost trendurile si rezultatele in ceea ce priveste contentul in 2018

Ce au gasit? Ei bine, haide sa incepem cu vestile proaste:

– Traficul de pe Facebook este in scadere cu 50% incepand cu anul 2015;
– 70% din tot continutul online primeste zero backlink;
– Postarile cu un continut mediu din punct de vedere cantitativ, primesc aproximativ 4 share-uri pe retelele social.

Iar acum, partea buna:

Anumite tipuri de continut sunt in trend anul acesta. Surpriza si mai mare consta in faptul ca articolele despre SEO si optimizare sunt la mare cautare anul acesta.

Steva Rayon, fondatorul BuzzSumo, a concluzionat din cercetarile sale:

De ce este bine sa scrii continut desi nu obtii backlink

Adauga cuvinte cheie LSI in continutul tau

O data ce atingi pragul de 2000 de cuvinte cheie pentru articolul tau, adauga si cuvinte LSI in el.

Cuvintele cheie LSI sunt cuvinte si fraze care sunt puternic asociate cu subiectul paginii tale. De exemplu, daca publici un articol despre o dieta, poti foarte usor asocia continutul textului tau cu cuvinte precum:
– nutritie
– pierdere in greutate
– cereale
– retete

Acestea sunt cuvinte LSI pentru un astfel de continut.

In momentul in care Google vede aceste cuvinte LSI pe pagina ta, va considera ca ai acoperit foarte bine subiectul in cauza si te va recompensa.

Cum iti poti da seama ce cuvinte LSI se potrivesc afacerii tale sau temei articolului pe care urmeaza sa-l scrii?

In primul rand, ne putem folosi de un tool gratuit, numit LSI Graph.

Un tool ce poate fi folosit pentru gasirea cuvintelor LSI pe care sa le incluzi in contentul tau

Acest instrument nu este inca disponibil pentru limba romana, dar pentru cei care scriu content in engleza, este ideal.

O alta varianta este sa te uiti foarte bine la recomandarile pe care ti le da Google in momentul in care cauti ceva.

Cuvinte cheie LSI de la Google

Cuvintele cheie bolduite sunt cuvinte cheie LSI.

In cele din urma, te poti folosi de Google Keyword Planner. Singura problema pentru aceasta optiune este ca trebuie sa ai o campanie Google pentru a cauta cuvinte cheie noi si cuvinte cheie LSI.

Cuvinte cheie LSI din anunt Google

Singurul lucru pe care trebuie sa-l faci este sa il activezi, sa te conectezi cu adresa de e-mail cu care ti-ai facut campania Google si apoi cauti ceea ce te intereseaza.

Multe dintre rezultatele oferite prin intermediul acestui tool vor fi cuvinte cheie LSI.

Cateva cuvinte LSI

Tot ce trebuie sa faci este sa introduci aceste cuvinte in continutul tau.

Optimizeaza-ti continutul pentru Google’s Mobile-First Index

Google considera acum versiunea mobila a site-ului tau drept “versiunea reala”. Acest lucru este valabil chiar si in cazul utilizatorilor Google ce cauta de pe desktop. Acest lucru are sens. Astazi, 60% din cautarile Google provin de pe smartphone. In plus, ceste cautari sunt in continua crestere.

Chiar indexarea Mobile First nu este inca live pentru toata lumea, este lansata inca in timp ce tu citesti acest lucru. Asadar, indiferent daca ai primit sau nu notificare de la Google, ar trebuie sa te pregatesti.

Cum sa iti optimizezi site-ul pentru indexarea Mobile First?

1. Asigura-te ca ai acelasi continut afisat si pe mobil si pe desktop

Stii cum uneori oamenii ascund continutul de pe versiunea mobila a paginii lor? Aceasta este o mare problema pentru indexarea Mobile First.

Acest lucru se intampla deoarece Google considera sau va considera in curand, versiunea mobila a site-ului tau, versiunea adevarata. Ceea ce inseamna ca daca ai continut ascuns pe versiunea pentru mobil a site-ului, acesta va fi ignorat 100%.

Printr-un studiu recent facut de cei de la dejanseo.com.au s-a constatat ca “continutul ascuns pare sa fie devalorizat pentru indexarea Mobile First.

Despre continutul ascuns de pe site

2. Alege designul receptiv (responsive design) in detrimentul variantei “m.”

Ai o versiune “m.” a site-ului pentru varianta mobila? Google recomanda trecerea la un design receptiv. La fel recomandam si noi.

3. Asigura buna utilizare a site-ului tau de pe mobil

O multime de site-uri functioneaza bine din punct de vedere tehnic pe smartphone sau pe tableta. Totusi, acestea pot crea dificultati vizitatorilor, daca nu sunt optimizate cum trebuie – daca se incarca greu, spre exemplu.

Dupa cum am mentionat anterior, RankBrain masoara indeaproape modul in care utilizatorii Google interactioneaza cu site-ul tau. Daca oamenii vor considera ca site-ul tau nu se potriveste dorintelor lor, vor apasa optiunea “back” fara sa stea prea mult pe ganduri.

Cum iti pot da seama daca site-ul tau este optimizat pentru mobil? Si cum iti poti da seama daca vizitatorii sunt multumiti de calitatea site-ului tau in versiunea pentru mobil?

Este simplu! Poti opta pentru un test de verificare – Mobile-Friendly Test tool – de la Google. Tot ce trebuie sa faci este sa intri pe https://search.google.com/test/mobile-friendly.

Verifica daca paginile de la nivelul website-ului tau sunt optimizate pentru mobil

Acest tool iti va arata daca site-ul tau este sau nu prietenos cu dispozitivele mobile.

Rezultatul de la testul pentru paginile web

Te vor ajuta chiar si cu niste recomandari pentru optimizarea site-ului.

Recomandari pentru optimizarea paginii pentru mobil

De asemenea, poti sa consulti raportul privind gradul de utilizare mobila in Google Search Console:

Google Search Console si gradul de uzabilitate de pe mobil

De asemenea, te informeaza despre paginile din site care sunt mai putin prietenoase de pe mobil si iti lasa optiunea de a le remedia.

Opteaza pentru continut video

Videoclipurile sunt in trend chiar acum. De fapt, potrivit Cisco, videoclipul online va reprezenta pana in 2021 80% din traficul online.

Cu alte cuvinte, daca videoclipurile nu se numara printre planurile tale de marketing de anul acesta, vei pierde. Asadar, ar trebui sa-ti revizuiesti obiectivele pe anul acesta.

Promoveaza-te pe YouTube

YouTube este deja cel de-al doilea motor de cautare din lume. De fapt, potrivit unui studiu realizat de JumpShot si fondatorul Moz, Rand Fishkin, motorul de cautare YouTube este de doua ori mai popular decat Bing.

Ca orice platforma de video online, YouTube este in continua crestere. The Huffington Post raporteaza ca timpul pe care oamenii il petrec pe YouTube a crescut cu 60% fata de anul trecut.

Pe scurt, din ce in ce mai multi oameni cauta lucruri pe YouTube. Asadar, daca vrei sa obtii mai mult trafic prin SEO in 2019, recomandam sa creezi continut pe YouTube si sa il optimizezi pe cel deja existent.

Este un motor de cautare mult prea mare pentru a-l ignora.

Cea mai buna parte? Majoritatea oamenilor care lucreaza in marketing sunt de obicei suficient de lenesi incat sa nu se ocupe de continutul video. Asadar, va fi destul de simplu sa te promovezi prin intermediul continutului video.

Cat de mult trafic vine pe site de pe Youtube
Sursa: sparktoro.com

Trebuie sa stii ca 55% dintre toate rezultatele cautarii Google contin cel putin un video. Tocmai de aceea trebuie sa te numeri

Si, avand in vedere ca Google detine YouTube, asteapta-te la si mai multe videoclipuri YouTube in rezultatele cautarii in 2019.

De fapt, Google a inceput sa combine rezultatele YouTube in Cautarea de imagini Google:

Imagini si video de pe Youtube

Incorporeaza continutul video in articolele de pe blog

Daca oamenii vor sa vada mai multe videoclipuri, de ce sa nu le arati mai multe videoclipuri? De aceea, iti recomand sa incorporezi continutul video in postarile de pe blog. Ai grija insa ca tema videoclipului si tema articolului sa fie in concordanta.

Optimizeaza continutul pentru cautarea vocala

Este cautarea vocala un viitor element esential SEO? Ei bine, asa se pare.

Iata cateva statistici pe care ne bazam afirmatia:
– 41% dintre adulti efectueaza cel putin o cautare vocala in fiecare zi;
– Cautarile vocale efectuate pe Google au crescut de 35 ori din 2008;
– 20% din toate cautarile pe mobil sunt cautarile vocale.

Cautari vocale, de pe desktop si de pe telefonul mobil
Sursa: searchenginewatch.com

Iar apoi, tine cont de faptul ca aceasta informatie este posibil sa fi ajuns deja la urechile concurentilor tai, iar ei sa fi inceput deja sa isi optimizeze continutul pentru cautarile vocale.

Cum iti optimizezi continutul pentru cautarile vocale?

1. Continutul tau trebuie sa aiba un rang inalt in rezultatele cautarilor

Google are tendinta de a furniza raspunsuri la cautarea vocala din continutul clasat pe primele 3 pozitii in rezultatele cautarii.

2. Ne intoarcem la Featured Snippet

Am vorbit deja despre Featured Snippet si cat este de important ca articolul tau sa se afle acolo. Asadar, este important ca articolul tau sa apara la fragmentul recomandat si din punct de vedere al cautarii.

La noi inca nu exista acest fragment recomandat. Totusi, la cum decurg lucrurile, este posibil sa fie introdus cat de curand. Este bine sa fii pregatit.

3. O intrebare si un raspuns

Marea majoritate a intrebarilor vocale sunt bazate pe intrebari. Spre exemplu, cine a jucat intr-un anumit film sau cum poti face un anumit lucru.

In momentul in care cineva efectueaza o cautare vocala ce contine acea intrebare, Google alege un rezultat care contine intrebarea cu pricina si raspunsul.

Pentru aceste intrebari sunt ideale paginile de intrebari frecvente.

Nu uita: Continutul si link-urile sunt cheia

Chiar si cu toate tendintele SEO importante pe care le-am acoperit in acest ghid, pentru a face SEO de calitate in 2019 ramane in continuare important sa redactezi continut (tot de calitate) si sa obtii backlink-uri. Cum probabil te gandeai, backlink-urile trebuie sa fie si ele tot de calitate.

Daca nu realizezi continut interesant, nu ai sa obtii niciodata aceste backlink-uri. Fara obtinerea de backlink-uri nu vei ajunge niciodata fruntas in rezultatele Google. Asadar, redactarea de continut ramane la fel de importanta ca si pana acum.

De fapt chiar Google a declarat ca articolele si contentul, in general, dar si link-urile raman factorii lor de rang #1 si #2.

Factori dupa care Google isi face clasificarile

Pe scurt, continutul si legaturile de calitate vor fi in continuare baza optimizarii SEO in 2019.

Sfaturi rapide pentru SEO in 2019:

Pe 1 august, Google a lansat o noua actualizare a algoritmului. Aceasta actualizare a fost chiar una importanta.

Actualizarea algoritmului Google

Sunt doua lucruri interesante in legatura cu aceasta actualizare

1 Aceasta actualizare a facut loc unor site-uri ce se adreseaza publicului interesat de sanatate.
2 Google si-a actualizat regulamentul in ceea ce priveste calitatea chiar inainte de acest update al algoritmului.

Regulament Google pentru calitate 2018

Poti accesa acest regulament aici: General Guidelines

Este aproape la fel ca si cel de anul trecut. Exista totusi o mica diferenta, dar foarte importanta.

Google va pune mai mult accent pe E-A-T. Pe romaneste: Expertiza-Autoritate-Incredere. Acesta reprezenta deja un factor de clasificare Google, dar incepand de anul acesta, se va pune mai mult accent pe acest aspect.

Cum sa rezolvi acest factor E-A-T?

In primul rand, trebuie sa fii un expert in realizarea de continut. Daca angajezi un freelancer despre care nu stii foarte multe si iti va realiza continut slab din punct de vedere calitativ, nu te vei afla intr-o pozitie prea buna.

Google vrea continut scris de experti. La punctul 2.6 al acelui regulament vei gasi “Reputation of the Website or Creator of the Main Content”.

Despre reputatia site-ului din regulamentul Google

De fapt, Google ar putea folosi o forma a autoritatii sale pentru a afla daca un autor este sau nu un expert.

Alt sfat important: Fii transparent. Google se concentreaza probabil si pe elemente din afara site-ului tau pentru a stabili E-A-T.

Google a declarat:
“We expect most websites to have some information about who (e.g., what individual, company, business, foundation etc.) is responsible for the website and who created the [content], as well as some contact information.”

Ceea ce in traducere ar insemna ca Google se asteapta ca site-ul sa prezinta anumite informatii referitoare la cei care creeaza continutul.

Ceea ce inseamna ca ar trebui sa iti pui la punct si:

– Mai multe informatii pe pagina;
– Pagina de contact trebuie sa fie usor de gasit;
– In content trebuie sa incluzi referinte si link-uri externe catre surse;
– Site-ul trebuie sa prezinte politica de confidentialitate si conditii de utilizare.

Creeaza continut vizual si insereaza imagini in text

La fel ca si videoclipurile, continutul vizual creste rapid.

Dintr-un sondaj din 2018 s-a constatat ca marketingul vizual a fost cea mai importanta forma de continut pentru afacerea lor. Aceasta a fost declaratia a 37% de marketeri.

Si multumita retelelor de socializare, precum Pinterest si Instagram, continutul vizual ar trebui sa continue sa creasca in 2019.

Cum sa profiti de aceasta tendinta? Creeaza mai mult continut vizual. Creste numarul imaginilor de la nivelul site-ului tau.

Incearca sa incluzi imagini tip “Embeddable” sau infografice in continutul tau. In general, oamenii chiar apreciaza astfel de imagini.

Cei de la backlinko.com au realizat un astfel de exemplu de imagine si anume:

Creeaza continut vizual pentru vizitatorii site-ului tau

Publica date unice

Bloggerii si jurnalistii adora datele unice. Acestea sunt cu atat mai apreciate cu cat vin insotite de studii si cercetari care pot atesta afirmatiile existente in continutul tau.

In momentul in care tu furnizezi pe site-ul tau informatii pe care oamenii nu le mai gasesc pe alte site-uri, creste sansa de a obtine backlink-uri fara ca tu sa faci ceva. Oamenii vor lua informatiile de pe site-ul tau si te vor cita.

Incurajeaza scrierea de comentarii pe site-ul tau

Comentariile pe blog ajuta la imbunatatirea pozitiei tale in clasamentul Google? Ei bine, se pare ca raspunsul este “Da”.

De fapt, chiar Google a declarat ca prin comentarii reusesti practic sa-ti creezi o comunitate si astfel, contribui la imbunatatirea pozitiei tale in clasamente.

Comentariile de pe blog iti influenteaza pozitia in clasament

In plus, anul trecut, Gary Illyes de la Google a afirmat: “Comments are better on-site for engagement signals for SEO than moving to social.”

Cu alte cuvinte, permitand oamenilor sa lase comentarii la postarile noastre de pe blog, le oferim sansa de a se angaja intr-o conversatie. Comentariile de la nivelul site-ului sunt mai influente pentru rank-ul nostru decat cele din social media. Asadar, Google chiar isi doreste ca tu sa ai o comunitate activa pe site-ul tau in 2019.

Concluzie

In 2019 nu s-au schimbat foarte multe din punct de vedere SEO. Totusi, schimbarile care au aparut sunt foarte importante. Inainte de toate, optimizeaza-ti site-ul pentru mobil, caci acesta ar fi cel mai important pas si cea mai importanta schimbare dintre toate. Apoi concentreaza-te pe continut, atat din punct de vedere al calitatii cat si din punct de vedere al cantitatii. Nu uita sa oferi vizitatorilor site-ului tau informatii noi si interesante!