update google bert

Sa facem cunostinta cu Mr. BERT – noul update Google

Dragi cititori, atentia noastra din acest articol se indreapta catre BERT.

Cine este BERT?

Este mai degraba un ce, decat un cine.

BERT este acronimul de la Bidirectional Encoder Representations from Transformers.

Nu stim cum se face, insa toamna aceasta se numara update-urile Google.

Foarte… „clar”. Stim. Dar hai sa-ti explicam exact cum stau lucrurile.

Prin acest concept, BERT, Google a facut ajustari algoritmului sau, astfel incat sa inteleaga mai bine procesarea limbajului natural. Cu alte cuvinte, update-ul merge in directia optimizarii relatiei cu utilizatorul.

Google cauta sa inteleaga ce au oamenii nevoie, pentru ca apoi sa te detemine pe tine, posesorul de website/ magazin/ blog, sa iti optimizezi continutul in functie de cautari si sa vii mereu in intampinarea nevoilor utilizatorilor, cu un continut fresh, actualizat, de calitate.

Dincolo de asta, se fac eforturi pentru a se intelege nuanta si contextul in care sunt folosite cuvintele din cautari, astfel incat rezultatele sa fie pertinente si relevante.

Expertii Google spun ca prepozitiile precum „for” sau „to” pot avea o multime de intelesuri, fapt care pana acum il inducea pe Google in eroare.

Asa ca BERT are misiunea clara de a le descifra, de a cauta sa vada intreg contextul si de a analiza toate intelesurile pe care cuvintele din limbajul natural le pot capata.

Si este firesc.

Google exista pentru ca oamenii il folosesc ca sa afle informatii, ca sa se distreze si relaxeze, ca sa socializeze sau sa munceasca. Asa ca el cauta din rasputeri sa-i recompenseze cu ceea ce au nevoie: informatie corecta si relevanta.

Si acum sa revenim la Mr. BERT.

Ce trebuie sa stii despre BERT?

  • Acest update Google este important, deoarece el afecteaza una din 10 interogari de cautare.

Ai putea crede ca nu este o proportie mare, insa este important sa tii cont de fiecare modificare adusa pentru a-ti updata continutul si stilul de redactare, daca vrei sa tii cont de „capriciile” Google.

Dincolo de asta, este una dintre cele mai importante schimbari realizate la nivelul cautarilor de la RankBrain incoace.

Iar RankBrain a fost introdus de Google in 2015… So, long time no big update.

  • Modificarile, ca de obicei, se vor aplica mai intai pentru cautarile efectuate in limba engleza.

Insa, expertii spun ca nu va trece mult pana cand Google va extinde update-ul si catre celelalte limbi de circulatie.

  • BERT va afecta si fragmentele de prezentare cunoscute drept snippets.

Quick Reminder: snippets – incercarea lui Google de a raspunde pe scurt la intrebarile/ interogarile realizate de utilizator prin intermediul unui fragment de text pe care il afiseaza sub link-ul celui care l-a furnizat.

Practic, prin intermediul acestor fragmente de continut, Google afiseaza o parte dintre raspunsurile pe care le considera relevante pentru cautarile efectuate.

Un snippet ajuta la o pozitionare mai buna, aducand trafic si vizibilitate mai mare.

Dincolo de asta, website-urile ale caror snippets sunt afisate primesc o rata de incredere mai mare din parte Google.

Prin afisarea acestor fragmente, Google considera ca website-ul, datorita continutului pe care il are, este unul relevant pentru cei care efectueaza cautari.

  • Din punct de vedere SEO, expertii recomanda folosirea unor termeni clari in exprimare si reducerea, pe cat posibil, a metaforelor dificil de inteles.

In felul acesta, atat Google, cat si cititorii vor receptiona corect mesajul pe care intentionezi sa-l transmiti pe blogul sau website-ul tau.

Dincolo de asta, inainte de a crea o strategie SEO, gandeste-te ca tu scrii pentru cititori. Ei sunt cei care primesc informatia, asa ca ea trebuie sa le fie de folos.

  • RankBrain nu a disparut definitiv.

Prima metoda de inteligenta artificiala prin care Google a reusit sa inteleaga cautarile efectuate prin intermediul sau nu a disparut in neant. Iar BERT este doar o completare a sa.

  • Verifica atent traficul pentru a stii cat de bine stai la capitolul cautari.

Nu este suficient sa-i oferi lui Google continut, insa trebuie sa stii ce ii intereseaza pe cititorii tai.

Urmareste si monitorizeaza traficul. Updateaza mereu sectiunile de Q&A. Daca nu ai inca o astfel de sectiune, asigura-te ca o vei introduce in website.

Nu conteaza ca ai un magazin care vinde alune. Sau sosete. Sau lenjerii de pat.

Important este ca oamenii sa gaseasca informatii pretioase despre produsele pe care le vinzi. Iar asta inseamna continut relevant, adica descrieri, sectiuni bine puse la punct (despre noi, istoric, contact, etc.), imagini si video.

Daca vizitatorul intelege cu ce te ocupi si ce promoveaza website-ul tau, cu siguranta intelege si Google.

  • Nu te preocupa atat de tare in legatura cu densitatea keywordurilor.

Iar asta pentru ca BERT este atat de smart, incat isi da seama imediat despre ce este vorba in materialele pe care le postezi.

Este ok sa ai in continuare cuvinte-cheie. Insa, asa cum iti arata si plugin-urile pentru platforma pe care postezi, uneori este suficient sa le folosesti de doua-trei ori.

La inceputuri, intr-adevar, se recomanda o densitate mai mare. Iar asta pentru ca batranul Google avea nevoie de indicii mai clare despre ceea ce folosesti.

Intre timp, a devenit mai intelept. Si se prinde din context.

Ai observat, probabil, ca si atunci cand scrii ceva gresit (spelling mistakes), Google isi cam da seama despre ce este vorba si te ghideaza catre informatiile de care ai nevoie.

Un exemplu concludent pentru a-l intelege pe BERT

Spuneam anterior ca unele cuvinte pot avea mai multe intelesuri.

Dincolo de asta, foarte multe persoane cand efectueaza o cautare pe Google o fac intr-o maniera grabita.

Asa ca nu ofera foarte multe detalii despre ce au nevoie, asteptandu-se, in schimb, ca inteligenta artificiala sa fi avansat atat de mult, incat sa prinda din zbor contextul.

Si cam asta isi propune BERT sa realizeze.

Pentru a ilustra „perspicacitatea” sa venim cu un exemplu in engleza.

Cazul 1 – Before BERT

Vrei sa afli daca poti cumpara medicamente pentru o persoana apropiata de la farmacie.

Si scrii: „Can you get medicine for someone pharmacy”.

Ei bine, in epoca dinainte de BERT rezultatele ar fi fost foarte putin relevante, Google returnand informatii despre retete, farmacii, ca in exemplul de mai jos.

Cazul 2 – AFTER BERT

Rezultatele devin cu mult intuitive. Google nu mai separa cuvintele de context. Si intelege ce vrei tu de fapt sa obtii.

bert algoritm

Imagine preluata de pe: https://searchengineland.com/welcome-bert-google-artificial-intelligence-for-understanding-search-queries-323976

Si iata, deci, cat de repede evolueaza Google in materie de algoritmi. Si daca nu ne era clar pana acum, prin BERT ne dam seama ca lucrurile au parte de un progres formidabil.

Iar tu, ca un adevarat maestru, va trebui sa inveti sa jonglezi cu aceste modificari.

Te vei imprieteni cu BERT si vei ajunge inevitabil sa-l indragesti.

Pentru ca este istet, pentru ca invata repede, pentru ca este orientat spre progres.

Dincolo de asta, sa nu crezi ca am terminat cu BERT. Ce ti-am povestit mai sus, este doar o mica parte. Vom reveni cu informatii proaspete, imediat ce vom afla mai multe despre acest update important.

Pentru ca da, se pare ca nu doar BERT trebuie sa ne inteleaga pe noi, ci si noi pe el.