Vrei sa afli daca campania ta SEO da roade? Afla cum

Cum sa masori succesul campaniei tale SEO

Campaniile SEO sunt cheia in a-ti creste traficul de pe website si a creste site-ul in rezultatele Google. Totusi, in SEO, rezultatele pot aparea mai greu. Pot dura luni de zile pana ce rezultatele sa inceapa sa apara.

Asa ca, uneori esti nevoit sa improvizezi. Pentru a improviza, trebuie sa vezi cat de bine decurge pana in acel punct campania ta. Rezultatele nu intarzie cu desavarsire sa apara. Doar ca, munca SEO este o munca ce necesita timp.

Pentru a masura succesul muncii tale SEO, trebuie sa realizezi o analiza aprofundata a mai multor indicatori. De la cuvintele cheie la traficul organic si backlink-uri, exista multe de urmarit.

In ahrefs poti vedea care sunt cele mai accesate pagini ale tale
Sursa: sistrix.com

Noi iti vom da 5 sfaturi care sa te ajute sa iti dai seama daca esti pe drumul cel bun cu campania ta SEO sau daca ar trebui sa abordezi alta tactica.

1. Verifica clasamentul cuvintelor cheie

Atunci cand un utilizator introduce un cuvant cheie, motoarele de cautare redau rezultatele care au legaturi relevante care au legatura cu cuvantul cheie. Daca site-ul tau se clasifica bine pe un anumit cuvant cheie, acesta va ajuta site-ul sa se pozitioneze mai sus in rezultatele motoarelor de cautare.

Acest lucru va ajuta la constientizarea marcii si iti ofera chiar si mai multa vizibilitate, ceea ce va duce la cresterea traficului organic.

In ahrefs poti vedea care sunt cele mai accesate pagini ale tale

Obtinerea unei pozitii mai bune sau chiar prima pozitie in rezultatele motoarelor de cautare reprezinta o prioritate pentru site-ul tau web. De asemenea, reprezinta o prioritate si din punct de vedere SEO. La urma urmei, acesta este scopul, nu?

Daca site-ul tau se pozitioneaza bine, traficul va creste automat. Un site care se afla pe prima pozitie, pe prima pagina, denota mult mai multa credibiltiate decat un site care se afla pe ultima pozitie, chiar daca este tot pe prima pagina.

Tocmai de aceea, tu trebuie sa investesti tmp in a-ti verifica in mod constant clasamentul cuvintelor cheie. Trebuie sa verifici pe ce cuvinte cheie scazi, pe ce cuvinte cheie cresti si sa gasesti solutii pentru a-ti creste pozitia pe toate cuvinte cheie relevante pentru site-ul tau.

Daca pozitia ta scade in clasament intr-o anumita perioada de timp, acest lucru se va vedea in trafic, care probabil va scadea si el. Trebuie sa tii cont totusi ca doar verificarea clasamentului nu va scoate in evidenta problemele cu strategia ta SEO. Cu toate acestea, pozitia pe care o ai pe anumite cuvinte cheie te poate ajuta sa iti dai seama daca ceva nu este in regula. Asadar, este important sa iti perfectionezi acest “joc” cu cuvintele cheie.

Daca ai un site bine optimizat SEO, dar scazi pe anumite cuvinte cheie, inseamna ca trebuie mai lucrezi la redactarea de continut.

2. Verifica rata de conversie

Cresterea vizibilitatii asupra site-ului este minunata, dar in cele din urma, convertirea vizitatorilor in clienti este cel mai important aspect. Conversiile iti arata cati vizitatori ai site-ului tau si-au incheiat vizita cu o comanda, devenind astfel clientii tai.

De asemenea, tot conversie poate fi si in cazul decizie lor de a se abona la newsletter-ul tau. Sau, in cazul nostru, conversie poate fi numita si cererea unui audit SEO gratuit.

Important e ca vizitatorii sa faca mai mult si sa isi doreasca mai mult decat sa vizioneze produsele sau serviciile si atat.

Alt factor important intr-o strategie SEO consta in conversii
Sursa: imagexmedia.com

Cu cat este mai mare rata de conversie pe care o poti realiza cu atat este mai bine. Daca reusesti sa atingi rata de conversie pe care ti-o propui, inseamna ca practicile de optimizare a ratei de conversie au avut succes.

Rata de conversie poate fi urmarita din Google Analytics.

Rata de conversie in Google Analytics

3. Verifica backlink-urile

Backlink-urile reprezinta un alt factor important de clasificare. Daca site-ul tau este inclus in continutul altui website, este posibil sa te ajuta destul de mult in demersul tau de a te pozitiona cat mai sus in motoarele de cautare. Evident, site-ul care include link-ul site-ului tau trebuie sa fie relevant si sa aiba autoritate mare.

Pentru acest demers, cel de a verifica si analiza backlink-urile, poti folosi ahrefs. Tot ce trebuie sa faci este sa iti introduci site-ul in sectiunea de site explorer.

Ahrefs te ajuta sa vezi ce backlink-uri

In stanga vei avea mai multe optiuni, printre care cea de a viziona de backlink-urile. Poti vedea ce backlink-uri noi are site-ul tau, dar si pe cele care au fost sterse.

Verifica-ti backlink-urile in ahrefs

De asemenea, folosindu-te de acest tool, poti vedea ce backlink-uri au concurentii tai si cum ai putea obtine si tu backlink-uri pe site-urile respective.

Daca ai un numar mare de backlink-uri pe mai multe site-uri cu autoritate, sansele ca tu sa cresti in detrimentul concurentilor cresc.

Chiar si site-urile fara autoritate, dar in numar mare, iti pot asigura o crestere. Bineinteles, cresterea va fi mult mai lenta decat in cazul site-urilor mari, cu autoritate.

Asadar, trebuie sa te asiguri ca realizezi pentru site-ul tau backlink-uri constante. O buna modalitate de obtinere a backlink-urilor este realizarea unui continut bun si relevant, care atrage nu doar atentia vizitatorilor, ci si pe a altor site-uri care ti-ar putea prelua textul si ar putea include link-ul site-ului tau pe site-urile lor.

Pentru a-ti eficientiza munca de realizare a textelor si contentului, ar trebui sa iti stabilesti niste strategii de content marketing – Vezi ce articole ai pe site, care ar trebui optimizate, ce ai putea scrie in viitor.

De asemenea,

4. Verifica-ti scorul de spam

Scorul de spam al site-ului tau poate afecta drastic autoritatea domeniului tau. Iar acest lucru poate afecta drastic pozitia ta in clasamentele Google. Scorul de spam al site-ului tau poate defini cat de credibil este site-ul tau.

Verifica-ti scorul de spam

Scorul tau de spam creste daca ai backlink-uri pe mai multe site-uri cu autoritate redusa. Daca site-uri cu un scor mare de spam realizeaza backlink pentru site-ul tau, risti sa iti afectezi portofoliul de backlink-uri. De asemenea, risti sa fii penalizat de Google.

Un scor mare de spam afecteaza site-ul, dupa cum am stabilit. Asa ca, daca inca nu stii ce scor de spam ai, poti verifica acest lucru cu un tool al celor de la Moz si anume https://analytics.moz.com/pro/link-explorer/home.

Si daca rezultatul iti indica un scor mare in ceea ce priveste spam-ul, ar trebui sa lucrezi la scaderea acestuia. Incepe prin a elimina toate link-urile fara autoritate.

Acest lucru este important, deoarece legaturile necorespunzatoare pot submina autoritatea site-ului tau.

5. Analizeaza calitatea traficului

Nu analiza doar cresterea si schimbarea numarului de vizitatori ai site-ului. Incearca sa patrunzi mai in profunzimea subiectului pentru a intelege mai bine cum stau lucrurile in SEO. Calitatea traficului te poate ajuta sa iti dai seama cat de bine merg lucrurile in campania ta SEO.

Cauta sa vezi care sunt cele mai accesate pagini din site-ul tau. De asemenea, foarte importanta este si de timp pe care utilizatorul o petrece pe site-ul tau. In 2019 durata medie de timp pe care utilizatorul o petrece pe site ar trebui sa fie de 3 minute si 10 secunde.

Daca site-ul tau obtine trafic, dar rata de respingere este prea mare, inseamna ca exista o problema pe undeva.

In ahrefs poti vedea care sunt cele mai accesate pagini ale tale

In mod similar, daca cele mai vizitate pagini anterior nu mai obtin acelasi trafic, inseamna ca nu obtii trafic de calitate. De asemenea, ar putea insemna nu vizezi pe cuvinte cheie potrivite.

6. Verifica activitatea social media

Promovarea pe social media este un mod foarte bun de a-ti creste afacerea si a-ti forma o comunitate. Facebook, spre exemplu, reprezinta un mod excelent de a comunica publicului tau, de a le multumi pentru comenzi sau pentru recenzii. Trebuie sa vezi cum evolueaza activitatea pe retelele tale de socializare si sa gasesti noi modalitati de a-ti imbunatati vizibilitatea in mediul social.

In ceea ce priveste Instagram, despre care credem ca stii ca devine din ce in ce mai popular si creste de la o zi la alta, am redactat un articol menit sa te ajute: Cum sa te folosesti de Instagram pentru a-ti promova afacerea.

Retelele sociale sunt, de asemenea, o foarte buna modalitate de a genera trafic. Poti da share continutului si poti pune link-uri directe catre site-ul tau.

7. Audit SEO

Asigura-te ca faci periodic cate o analiza SEO site-ului tau. Am realizat un articol pe aceasta tema, despre cum iti poti realiza singur un audit SEO rapid.

De ce trebuie sa faci acest lucru? Ei bine, daca nu vezi nici o evolutie in ceea ce priveste site-ul tau, iar strategia ta de promovare nu da randament, e clar ca ceva nu merge. Un audit SEO te poate ajuta sa iti dai seama ce anume gresesti si, de asemenea, poate fi de ajutor in stabilirea strategiei SEO viitoare.

Concluzie

Daca urmaresti constant acesti indicatori, iti poti schimba strategiile ori de cate ori este necesar. In timp ce lucrezi la campaniile tale SEO, trebuie sa fii in permanenta atent la cum decurg lucrurile. Este un proces in continua evolutie si trebuie sa fii constient de faptul ca esti intr-o continua testare. Vei continua sa testezi cautand sa afli ce functioneaza si ce nu.

Pentru a-ti verifica evolutia din punct de vedere SEO este foarte important sa profiti cat de mult poti de Google Analytics si de Google Search Console. La urma urmei, sunt niste tool-uri gratuite pe care Google ti le ofera pentru a te ajuta.

Google Analytics este cat se poate de util si in analizarea evolutiei Google Adwords. Anunturile Google ar trebui verificate periodic si optimizate. Analizarea felului in care ele evolueaza este esential in realizarea unei campanii reusite. Pentru evolutia magazinelor online Google Adwords este cat se poate de util. In ceea ce priveste etapele de promovare, Google Ads. ar putea fi una dintre cele mai importante pentru comertul online.

Cel mai bun lucru la urmarirea evolutiei este ca iti dai seama cum ar trebui sa procodezi cu viitoarele campanii de promovare pe care le vei construi.