Promovare SEO

De ce as avea nevoie de promovare SEO?

In era noastra digitala, aproape fiecare site web este nevoie de optimizare pentru o clasare mai buna. Dar daca citesti aceasta pagina, este clar ca esti interesat de ceea ce inseamna promovare SEO.

Gandeste-te la procesul de cautare al unui nou furnzior sau o afacere cu care sa lucrezi. Inainte de a alege pur si simplu unul din agenda telefonica, probabil faci putina cercetare. S-ar putea sa te bazezi pe alti prieteni sau alti oameni de afaceri si sa-i intrebi cu cine colaboareaza pentru serviciile SEO respective.

Pe baza recomandarilor acestora, poti restrange lista la cateva companii. Poti efectua apoi cercetari online, vizezi afacerea in persoana sau cauti recenzii. Pe baza tuturor acestor criterii, vet avea incredere in alegerea companiei de top cu care sa lucrezi.

Crezi sau nu, acest proces este foarte asemanator cu modul in care motoarele de cautare decid care website-uri vor fi afisate in partea de sus a paginii cu rezultate pentru termenii de cautare specifici.

Ele iau in considerare mai multi factori, inclusiv calitatea site-ului web, popularitatea si satisfactia utilizatorilor. Fara factorii enumerati mai sus, ai avea probleme in a alege o afacere cu care ai lucra.

La fel si Google care nu poate determina daca site-ul tau este cea mai buna alegere pentru un utilizator. Fara promovare SEO, Google ar avea probleme in a alege site web tau pentru  rank-ul # 1.

Cu ce iti incepi promovarea SEO? Ei bine, haide sa vedem care-s primii pasi.

Audit SEO

Instrumentul de audit SEO este un instrument extrem de eficient pentru pagina ta de SEO. In cateva minute, aceasta genereaza informatii cheie pentru a te ajuta sa faci site-ul mai bun. Unele dintre cele cateva lucruri pe care le masoara includ:

SEO Friendly Teste
Google Pagespeed
Etichete HTML
Calitatea continutului
Statistici de text

Acestea sunt valorile de baza care te vor ajuta sa intelegi cat de bine functioneaza site-ul tau si in ce domenii in special trebuie sa vizezi.

SEO Friendly Test

Ce inseamna pentru un site sa fie prietenos din punct de vedere SEO? Aceasta depaseste doar postarea de continut de calitate (desi este o parte foarte importanta!). Exista tot felul de modalitati mari si mici, care pot impiedica afisarea site-ului de catre motoarele de cautare si, prin urmare, de catre utilizatori. Instrumentul de auditare incepe prin a privi cateva dintre cele mai importante aspecte ale site-ului tau pe care probabil nu le cunosti.

Ai primit vreodata un avertisment de la Google Chrome pentru a nu accesa o pagina? Aceasta va bloca pagina si te va impiedica sa mergi acolo din cauza unei probleme de securitate. Asadar, asta inseamna ca ai certitudinea ca site-ul tau trece printr-o verificare a valabilitatii certificatului SSL. Acest aspect presupune o intreaga gama de protocoale de securitate care ar trebui sa fie incluse in codarea site-ului tau sau incorporate in domeniu. Ceea ce atesta increderea absoluta in site-ul pe care il administrez.

Google Pagespeed

Cat de repede se incarca site-ul tau este o alta metrica cheie pentru SEO. Este important sa retii ca, clasamentele ridicate ale motorului de cautare nu presupun doar o gramada de trucuri. Paginile cu rang inalt sunt cele care furnizeaza continut de calitate pe o platforma care se incarca rapid, este atat interconectata, cat si conectata la alte site-uri web si este in general usor de utilizat.

Cu cat este mai mare indicele de utilizare a site-ului dumneavoastra, cu atat mai mare va fi clasarea paginii. Exista multe lucruri pe care le puteti face pentru a imbunatati acest lucru, cum ar fi scurtarea etichetelor URL, conectarea la retelele sociale si crearea unei sitemap indexat.

Calitatea continutului

Este foarte comuna pentru multe site-uri web, intrucat la ora actuala adesea, tind sa se copieze mai mult sau mai putin reciproc. Chiar daca nu exista aceasta intentie, s-a dovedit ca multe site-uri au pagini cu mult continut suprapus. Google are in esenta ceea ce oamenii numesc o pedeapsa “duplicat continut”. Nu este asa de severa cum spun unii oameni, dar ceea ce face este sa scada clasamentul site-urilor care fac acest lucru.

Asadar, cu un audit SEO vei avea ocazia sa observi portiunile de continut dublu, precum si cele de continut unic. Acest lucru te poate ajuta sa reconfigurezi aceste pagini astfel incat sa nu fie afectate de pedeapsa cu continut dublu.

Concluzii

La sfarsit, se vor rezuma toate aceste informatii pentru a te ajuta sa intelegi exact ce trebuie sa faci. Acest proces va indica lucruri cum ar fi: lipsa anteturilor H1, duplicate meta descrieri, lipsa termenilor de utilizare/politica de confidentialitate si asa mai departe.

FAQ despre SEO

SEO reprezinta optimizarea pentru motorul de cautare. SEO este o industrie care a fost creata din necesitate si a fost intr-adevar populara ca rezultat al motorului de cautare Google, desi oamenii faceau SEO cu mult inainte de Google. In acest context, un motor de cautare poate insemna ceva de la Google, Yahoo, Bing sau chiar alte motoare de cautare, cum ar fi cautare Amazon sau chiar cautare pe Facebook. In majoritatea cazurilor, motorul de cautare la care ne referim este Google.

Definitia optimizarii este “un act, un proces sau o metodologie de a face ceva cat de perfect, functional sau eficient posibil”. In contextul SEO, exact ceea ce se intampla, incercam sa transformam site-ul dvs. ca fiind perfect si functional posibil.

Cum faci SEO?

Exista doua aspecte principale ale SEO: SEO on-page si off-page SEO.

SEO on-page este practica optimizarii elementelor de pe site-ul tau pentru motoarele de cautare. Aceasta include, dar nu se limiteaza la continut de pe site-urile web, imagini pe site-ul tau web, bloguri si HTML. SEO on-page include multe discipline diferite, cum ar fi viteza site-ului, blogging-ul, continutul, experienta utilizatorului si multe altele. Orice zona a site-ului pe care Google o “vede” este supusa optimizarii pe pagina.

SEO off-page este practica de optimizare a elementelor din afara site-ului tau pentru motoarele de cautare. Probabil cel mai bun exemplu de off-page SEO sunt backlink-urile, cu toate acestea exista o multime de alte elemente, cum ar fi mass-media sociale, blog-uri externe si multi alti factori care ar putea intra in joc.

Cand “facem” SEO pe un site web, pur si simplu imbunatatim factorii de pe pagini si pe cei de pe site, astfel incat Google sa pozitioneze site-ul intr-o pozitie mai favorabila.

Cat de important este continutul textual pentru un site?

Google realizeaza rezultatele cautarii pe baza continutului textual, un procent foarte mic al imaginilor (imagini Google). Continutul este inca Regele si va ramane asa.

Cand scrii un text pentru site-ul tau investeste suficient timp pentru a-l face informativ si calitativ. Se va plati.

Pot copia continutul textual de pe alte site-uri?

Google a dezvoltat un algoritm si poate detecta foarte usor aceasta neregula. Daca copiezi continutul de pe un alt site care poate provoca pagube enorme site-ului tau. Google poate penaliza cu usurinta un site care are un continut duplicat si il pune intr-o pozitie proasta.

Utilizeaza un text unic, titluri puternice sau lasa totul pe mana profesionistilor.

Cum pot urmari rezultatele SEO si sa vad ce se intampla?

Rezultatele SEO sunt foarte usor de urmarit prin schimbarea pozitiei tale in motorul de cautare, cresterea numarului de interogari / cuvinte cheie, cresterea vizitelor. Rapoartele lunare de la specialistii SEO vor afisa in mod transparent toate activitatile de marketing.

Ce este un backlink?

Un backlink reprezinta o legatura (link) pe care un site o furnizeaza unui alt site. Cu alte cuvinte, backlinkurile sunt o unealta SEO foarte importanta. Numarul si calitatea acestora face parte din criteriile dupa care motoarele de cautare organizeaza lista de rezultate. Astfel, cu cat exista mai multe backlink-uri de calitate, site-ul pe care il administrezi va fi mai bine pozitionat.

Keywords research

Cercetarea cuvintelor cheie este o practica de optimizare a motoarelor de cautare (SEO) pe care profesionistii o folosesc pentru a gasi si a cerceta termeni alternativi de cautare care intra in motoarele de cautare in timp ce cauta un subiect similar. Expertii in optimizareapentru motoarele de cautare cauta cuvinte cheie suplimentare, pe care le folosesc pentru a obtine o clasare mai buna in motoarele de cautare.

Odata ce gasesc un cuvant cheie de nisa, se extind pe el pentru a gasi cuvinte cheie similare. Instrumentele de sugerare a cuvintelor cheie ajuta de obicei procesul, cum ar fi Google Keyword Planner pentru anunturi Google, care ofera sugestii de tezaur si alternative de cuvinte cheie sau cautand in Google Suggest.

De obicei, diferitele motoare de cautare ofera propriile instrumente de sugestii de cuvinte cheie, care includ si numarul de cautari pentru fiecare dintre aceste cuvinte cheie. Cercetatorul de cuvinte cheie utilizeaza aceste informatii pentru a selecta cuvantul cheie corect, in functie de obiectivele SEO ale site-ului web. Aproximativ 20-25% din cautari sunt cuvinte cheie cu coada lunga foarte specifica introduse in Google in fiecare zi.

Este usor sa clasezi cuvintele cheie atunci cand exista cantitatea potrivita de continut si backlink pentru a se potrivi. Cercetarea cuvintelor cheie este o activitate valoroasa si de inalta rentabilitate in domeniul marketingului de cautare.

Analiza cuvintelor cheie

Obiectivul cercetarii de cuvinte cheie este de a genera, cu buna precizie si rechemare, un numar mare de termeni care sunt extrem de relevanti, dar nu sunt evidenti pentru cuvantul cheie de intrare dat. Procesul de analiza de cuvinte cheie implica brainstorming si utilizarea instrumentelor de cercetare de cuvinte cheie.

Pentru a obtine cele mai bune rezultate SEO, este important sa optimizezi un site web, precum si backlink-urile pentru cele mai relevante cuvinte cheie. Este o buna practica sa cauti cuvinte cheie similare care sa aiba o concurenta scazuta si inca un numar mare de cautari. Acest lucru face mai usor sa se obtina un rang mai ridicat in motoarele de cautare, care de obicei conduc la trafic web mai mare.

Planificatorul de cuvinte cheie pentru anunturi Google

Google ofera instrumente gratuite pentru a face o analiza de baza a cuvintelor cheie. Toate rezultatele se bazeaza pe date ale motorului de cautare Google.

Google a lansat recent o actualizare a planificatorului de cuvinte cheie si a modificat o parte din politica sa prin care trebuie sa fie setata prima campanie pentru a reveni la planificatorul de cuvinte cheie. Acesta este un tip de cont Google Ads, care este utilizat de agentii si consultanti pentru a gestiona multe conturi de publicitate diferite.

Caracteristicile Planificatorului de cuvinte cheie pentru anunturi Google:

Obtii estimari privind volumul de cautare pentru cuvantul cheie.
Genereaza cuvinte cheie noi combinand diferite liste de cuvinte cheie.
Creezi noi variante de cuvinte cheie bazate pe cuvantul cheie primar.
Ofera cuvinte cheie utilizate pentru website-uri – util pentru analiza competitiva.

Limitarile Planificatorului de cuvinte cheie pentru anunturile Google:

○ Ascunde datele de lunga durata a cuvintelor cheie, deoarece instrumentul este creat pentru anunturile Google si nu pentru scopuri SEO.
○ Cuvintele cheie generate de dispozitiv pot sa nu produca rezultate bune, deoarece instrumentul este directionat spre agentii de publicitate si nu SEO.

Link-building

In domeniul optimizarii motoarelor de cautare (SEO), link building descrie actiuni menite sa creasca numarul si calitatea legaturilor de intrare catre o pagina web cu scopul de a creste clasamentul motorului de cautare al acelei pagini sau website-uri. Pe scurt, crearea de legaturi este procesul de stabilire a unor hyperlink-uri relevante (de obicei numite linkuri) catre un site web de la site-uri externe.

Creearea legaturilor poate creste numarul de linkuri de inalta calitate care duc la un site web, sporind probabilitatea pozitionarii site-ului intr-un mod extrem de ridicat in rezultatele motorului de cautare. Link building-ul este, de asemenea, o tactica de marketing dovedita pentru cresterea gradului de constientizare a brandului.

Legatura editoriala

Link-urile editoriale sunt link-urile care nu sunt achizitionate de la plata, solicitarea, tranzactionarea sau schimbul. Aceste legaturi sunt atrase datorita continutului bun si a strategiilor de marketing ale unui website. Acestea sunt legaturile pe care proprietarul site-ului nu trebuie sa le solicite, deoarece acestea sunt in mod natural date de proprietarii altor site-uri web.

Linkul de resurse

Legaturile de resurse reprezinta o categorie de linkuri, care pot fi obtinute prin una sau doua cai, de obicei numite ca “Resurse” sau “Informatii” dar, uneori, mai ales in anii anteriori, mai putin compartimentati ai web-ului „link – uri“. Practic, acestea sunt legaturi catre un website sau o pagina web specifica care are continut considerat a fi benefic, util si relevant pentru vizitatorii site-ului care stabilesc linkul.

In ultimii ani, legaturile cu resursele au devenit mai importante, deoarece majoritatea motoarelor de cautare au aratat clar ca in cuvintele Google – cantitatea, calitatea si relevanta link-urilor sunt luate in considerare pentru evaluare.

Legaturi obtinute

Acestea sunt legaturile achizitionate de proprietarul site-ului prin plata sau distribuire. Ele sunt de asemenea cunoscute ca legaturi obtinute organic. Astfel de link-uri includ anunturi de link-uri, link-uri platite, distributie de articole, linkuri de directoare si comentarii pe forumuri, bloguri si alte forme interactive de social media.

Legatura obtinuta

Acestea sunt legaturile achizitionate de proprietarul site-ului prin plata sau distribuire. Ele sunt de asemenea cunoscute ca legaturi obtinute organic. Astfel de link-uri includ anunturi de link-uri, link-uri platite, distributie de articole, linkuri de directoare si comentarii pe forumuri, bloguri si alte forme interactive de social media.

Link-urile directoare

Directoarele de site-uri web sunt liste de linkuri catre site-uri care sunt sortate in categorii. Proprietarii site-urilor pot trimite site-ul lor la multe dintre aceste directoare. Unele directoare accepta plata pentru listare in directorul lor, in timp ce altele sunt gratuite.

Marcare sociala

Marcajul social este o modalitate de salvare si clasificare a paginilor web intr-o locatie publica de pe web. Deoarece marcajele au text de ancorare si sunt partajate si stocate in mod public, acestea sunt scanate de crawlerele motorului de cautare si au o valoare de optimizare pentru motoarele de cautare.

Conectarea imaginilor

Legarea imaginilor este o modalitate de a trimite imagini, cum ar fi infografice, la directoarele de imagini si de a le lega inapoi la o anumita adresa URL.

Optimizare SEO

Optimizarea pentru motorul de cautare reprezinta o parte esentiala a marketingului online, deoarece cautarea este una dintre principalele cai prin care utilizatorii navigheaza pe web. In 2014, au fost efectuate peste 2,5 mii de cautari la nivel mondial in toate motoarele de cautare, cum ar fi Google, Bing, Yahoo, Baidu si Yandex. Pentru majoritatea site-urilor web, traficul care provine de la motoarele de cautare (cunoscut ca traficul “natural” sau “organic”) reprezinta o mare parte a traficului total.

Rezultatele cautarii sunt prezentate intr-o lista ordonata, iar cu cat este mai mare pe lista pe care o poate obtine un site, cu atat mai mult trafic va avea tendinta de a primi. De exemplu, pentru o interogare tipica de cautare, rezultatul cu numarul unu va primi 40-60% din traficul total pentru interogarea respectiva, numarul doi si trei inregistrand un trafic semnificativ mai mic. Doar 2-3% din utilizatori dau click pe prima pagina a rezultatelor cautarii.

Din acest motiv, multe companii si proprietari de site-uri vor incerca sa manipuleze rezultatele cautarii, astfel incat site-ul lor sa apara mai sus pe pagina cu rezultatele cautarii (SERP) decat concurentii lor. Aici intra SEO.

Cum functioneaza optimizarea pentru motorul de cautare

Motoarele de cautare, cum ar fi Google, utilizeaza un algoritm sau set de reguli pentru a determina ce pagini sa fie afisate pentru orice interogare data. Algoritmii au evoluat au evoluat ajungand a fi extrem de complecsi si au in vedere sute sau chiar mii de factori pentru determinarea clasamentelor SERP-urilor lor.

Cu toate acestea, exista trei valori esentiale pe care motoarele de cautare le evalueaza pentru a determina calitatea unui site si cum ar trebui sa se situeze:

Linkuri – legaturile de la alte site-uri web joaca un rol cheie in stabilirea clasamentului unui site in Google si alte motoare de cautare.
Continut – Pe langa faptul ca te uiti la linkuri, motoarele de cautare analizeaza, de asemenea, continutul unei pagini web pentru a determina daca ar fi relevant pentru o anumita interogare de cautare data.
Structura paginii – A treia componenta principala a SEO este structura paginii.

Optimizarea traficului de cautare: de la clickuri la conversii

Prin optimizarea SEO iti poti creste numarul de clienti. Optimizarea motorului de cautare facuta in mod corespunzator poate avea potentialul de a creste substantial cantitatea de trafic pe care o primeste un website, dar tot acest trafic nu te ajuta la dezvoltarea unei afaceri decat daca se transforma in clienti platitori. Aici intra optimizarea ratei de conversie (CRO).

Sa-ti optimizezi rata de conversie presupune utilizarea unor metode precum testarea A / B pentru a face modificari pe website-uri si pentru a masura impactul pe care il au asupra ratei de conversie a site-ului. Cercetatorii de succes in domeniul cautarii stiu ca nu este suficient sa obtii trafic pe un site, ceea ce face traficul odata ce ajunge pe site sa fie la fel de important.

CRO a fost odata un proces dificil si extrem de tehnic, dar datorita software-ului precum Optimizely, rularea testelor pentru imbunatatirea conversiilor pe site este la fel de usor ca introducerea unei singure linii de Javascript. Cel mai bun dintre toate, editorul vizual al Optimizely iti permite sa faci modificari la un site fara a trebui sa scrii nici macar o singura linie de cod.

Social Media Marketing

Marketingul social media este o modalitate puternica pentru companiile de toate dimensiunile de a ajunge la perspective si clienti. Clientii tai interactioneaza deja cu marcile prin intermediul retelelor sociale si daca nu vorbesti direct cu publicul prin intermediul unor platforme sociale precum Facebook, Twitter, Instagram si Pinterest, ii vei pierde!

Marketingul de mare amploare pe social media poate aduce un succes remarcabil afacerii tale, creand avocati de brand devotati care vor ajunge sa conduca detasat vanzarile.

Ce este marketingul social media?

Marketingul social media, sau SMM, este o forma de marketing pe internet care implica crearea si partajarea continutului pe retelele de social media pentru a-ti atinge obiectivele de marketing si branding. Marketingul social media include activitati cum ar fi postarea de actualizari de text si imagine, videoclipuri si alte tipuri de continut care determina implicarea publicului, precum si publicitatea media platita.

Am creat acest ghid pentru a-ti oferi o introducere in marketingul social media si cateva sugestii si sfaturi de marketing social media pentru incepatori, pentru a-ti imbunatati prezenta sociala a afacerii tale.

Social Media si marketing: incepe cu un plan

Inainte de a incepe sa creezi campanii de marketing social media, ia in considerare obiectivele afacerii tale. Incepand o campanie de marketing social media fara o strategie sociala in minte este ca si cum ai ratacit in jurul unei paduri fara o harta – te-ai putea distra, insa probabil vei ajunge sa te ratacesti.

Iata cateva aspecte de care trebuie sa tii cont atunci cand definesti obiectivele tale de marketing social media:

o Ce speri sa realizezi prin intermediul marketingului social media?
o Cine este publicul tinta?
o Unde ar fi audienta ta tinta si cum ar folosi media sociala?
o Ce mesaj doresti sa trimiti publicului tau prin intermediul marketingului social media?

Marketingul socail media te poate ajuta cu un numar de obiective, cum ar fi:

o Cresterea traficului pe site;
o Constructia de conversii;
o Sensibilizarea brandului;
o Crearea identitatii unei marci si asocierea marcii positive;
o Imbunatatirea comunicarii si interactiunii cu publicul-cheie.

Cu cat publicul tau este mai mare si mai angajat pe retelele de social media, cu atat mai usor va fi sa atingi orice alt scop de marketing pe lista ta!

Cele mai bune sfaturi de Marketing Social Media

Esti gata sa incepi cu marketing-ul pe social media? Iata cateva sfaturi despre marketingul social media pentru a-ti lansa campaniile social media.

Planificarea continutului social media – Dupa cum s-a discutat anterior, construirea unui plan de marketing social media este esentiala. Gandeste-te la cercetarea cuvintelor cheie si la cercetarea competitiva pentru a ajuta ideile de continut care vor interesa publicul tinta. Ce fac alte companii din industria ta pentru a conduce angajamentul in mediile sociale?

Continut social mare – In concordanta cu alte domenii ale marketingului online, continutul domneste suprem atunci cand vine vorba de marketingul social media.

Social Media pentru promovarea continutului – Social media marketing este un canal perfect pentru a-ti impartasi cel mai bun site si continut de blog cu cititorii.