SEO - Search Engine Optimization - ce lucruri fac SEO sa functioneze

Cum sa obtii backlink-uri de calitate

Probabil ca atunci cand vine vorba de backlink-uri inca mai exista nedumeriri. Spre exemplu:

Conteaza calitatea backlink-urilor in SEO?

Link-urile au fost intotdeauna un factor important in modul in care motoarele de cautare, cum ar fi Google, clasifica site-urile web in rezultatele lor si acest lucru este valabil si astazi.

Motoarele de cautare vad in mod esential fiecare legatura catre site-ul tau ca un vot de incredere in calitatea continutului pe care il furnizezi.

La urma urmei, daca link-ul catre site-ul tau apare pe un site bine vazut de Google inseamna ca furnizezi informatii de calitate si relevante. Cu cat ai mai multe backlink-uri, cu atat motorul de cautare te va pozitiona mai bine in rezultatele sale.

Din nefericire, Google nu a facut prea multe declaratii cu privire la numarul minim de backlink-ul pe care ar trebui sa il ai sau despre cum calitatea acestora influenteaza pozitia site-ului tau. Totusi, exista o multime de instrumente care te pot ajuta sa iti faci o idee despre gradul de incredere al site-ului tau.

Multe dintre aceste instrumente se concentreaza pe autoritatea domeniului. Aceasta valoare se bazeaza pe date legate de site, varsta, popularitate, dimensiune si indicatori legati de incredere si este marcat pe o scara de la unu la 100.

Cu cat autoritatea de domeniu a site-ului tau este mai mare, cu atat iti va fi mai usor sa iti cresti pozitia in rezultatele motorului de cautare.

Un bun exemplu de astfel de instrument este https://www.seoreviewtools.com/website-authority-checker/.

Tot ce trebuie sa faci este sa introduci link-ul website-ului tau. Daca nu ai un site, da click pe: creare site si vezi ce ofera cei de la Amigio.ro!

Ulterior, vei vedea scorul de autoritate al site-ului tau, precum si numarul de backlink-uri pe care site-ul tau le are in prezent.

Pe masura ce obtii mai multe legaturi catre site-ul tau, poti verifica periodic aceasta valoare si astfel iti poti da seama cum influenteaza noile backlink-uri autoritatea site-ului.

Si, pe masura ce autoritatea site-ului tau creste, poti sa ai incredere ca va creste si capacitatea site-ului tau de a se clasifica mai bine in rezultatele motoarelor de cautare.

In urmatorul grafic, realizat de Backlinko, poti observa cat de stransa este legatura intre autoritate si pozitia din clasament.

Acum ca am lamurit aceste lucruri esentiale, esti gata sa construiesti cateva backlink-uri de calitate pentru a-ti creste pozitia in motoarele de cautare? Minunat!

Am adunat pentru tine cateva strategii menite sa te ajute sa-ti construiesti backlink-uri solide.

1. Scala tehnica Skyscraper

Ce inseamna acest lucru? Ei bine, inseamna ca te folosesti de continutul concurentilor tai pentru a-ti creste propriul site.

Cea mai buna parte? Aceasta abordare este foarte simpla. De fapt, este atat de simpla incat poate fi realizata in 3 pasi:

1. Gaseste o bucata populara de continut in nisa. Prin “popular” intelegem o bucata de continut care a obtinut multe backlink-uri.
2. Fa ceva mai bun decat acea bucata de continut. Foloseste-te de ea si dezvolt-o, adauga mai multe informatii, adauga imagini etc.
3. Dupa ce ai terminat cu redactarea, ocupa-te de promovare!

Iata niste sfaturi care sa te ajute sa pui in pratica aceasta strategie:

Gaseste continut popular

Primul punct de apel este Google. Cauta un cuvant cheie popular in nisa si cu siguranta ca cei care se afla pe prima pozitie detin si cel mai mare numar de backlink-uri.

Nu esti sigur ce tema sa abordezi pentru a obtine legaturile si te intrebi daca exista vreo metoda care sa te ajute sa te decizi asupra unei teme? Ei bine, da, exista.

Totusi, pentru acest pas, vei avea nevoie de un cont Ahrefs sau Moz.

Ahrefs si alte instrumente de analiza a legaturilor au un raport numit “Best by links” (Cel mai bun in ceea ce priveste link-urile). Aceasta iti va arata care sunt paginile cu cele mai multe backlink-uri dintr-un site.

Asadar, introdu in Ahrefs sau Moz site-ul unuia dintre concurentii tai, gaseste paginile cu cel mai mare numar de backlink-uri si esti ca si pregatit.

Fa ceva mai bun decat au facut altii

Ai gasit la unul dintre concurentii tai o pagina care a obtinut un numar imens de backlink-uri? Foarte bine! Urmatorul pas este sa creezi ceva si mai bun.

Totusi, realizand o pagina putin mai buna, nu este suficient. Daca doresti cu adevarat sa obtii mai multe backlink-uri decat concurentul tau, va trebui sa faci ceva cu mult mai bun.

Continutul tau ar trebui sa fie de 5-10 ori mai bun decat continutul concurentului pe care incerci sa-l depasesti din punct de vedere al numarului de backlink-uri.

Cum faci acest lucru? Nu este greu. Trebuie sa iti dai seama ce lipseste continutului concurentului tau si sa completezi aceste lacune.

Iata cateva sfaturi pe baza experientei noastre personale:

1. Pagina care ocupa pozitia intai contine informatii detaliate pe subiect? Daca nu, trebuie sa ne asiguram ca acoperim toate golurile care exista.
2. Textul paginii pare dificil de parcurs? Daca da, atunci trebuie ca noi sa includem o multime de imagini care sa ajute cititorii sa parcurga textul mai usor si sa aiba mai multe exemple vizuale de care sa se poata lega.
3. Pagina concurentilor contine videoclip-uri? Daca nu, a ta trebuie sa contina.
4. Pagina concurentilor contine 10 sfaturi? A ta trebuie sa contina 20 de sfaturi. Dublarea este un bun punct de plecare.
5. Pagina concurentilor include link-uri catre resursele conexe? Daca nu, asigura-te ca a ta contine!

Promoveaza, promoveaza si iar promoveaza!

Continutul pe care l-ai realizat trebuie promovat pentru ca altfel nu va ajunge niciodata la publicul tinta.

In plus, iata cateva sfaturi:

1. Adreseaza-te persoanelor care au legatura cu pagina concurentului tau.
2. Adreseaza-te celor care au comentat pe pagina concurentului tau.
3. Ajungi la cei care au dat share paginii concurentului tau.
4. Ajungi la oamenii care au interactionat cu tema abordata pe pagina ta. Cu alte cuvinte, intra pe toate cele 10 din prima pagina Google si vezi cine sunt cei care au comentat, au dat share etc. Apoi, asigura-te ca pagina ta ajunge la ei!

2. Metoda Moving Man 2.0

In ce consta aceasta metoda? Ei bine, iata cel mai simplu exemplu.

Sa presupunem ca am avut o pagina care a clasat cele mai populare website-uri din lume.
Ei bine, YouTube a depasit recent Facebook ca al doilea site cel mai vizitat de pe planeta .

Si ghici ce s-a intamplat? Dintr-o data, exista o multime de pagini care contin informatii invechite.

Ce poti face tu?

1. Gaseste site-urile care contin informatii vechi.
2. Informeaza-i ca s-au schimbat anumite lucruri.
3. Indreapta-i catre pagina ta!

3. Categorisirea formelor de continutul eficient

Continutul este de mai multe forme. Este important ca atunci cand realizam continut, sa nu ne bazam pe presupuneri. Exista cateva forme ale continutului cu care utilizatorii adora sa interactioneze.

– Liste
– Teste si intrebari
– Postari de tipul “De ce?”
– Postari “Cum sa”
– Infografice
– Videoclipuri

Acestea fiind spuse, fiecare industrie este diferita. In domeniul tau clipurile video pot functiona cel mai bine. Pentru altii s-ar putea ca listele sa fie cea mai buna optiune.

Asadar, iti recomandam sa incerci cateva formate diferite si sa vezi care anume functioneaza cel mai bine pentru tine si afacerea ta. Apoi, axeaza-te pe acel format.

Sfat: Combina doua sau mai multe dintre aceste formate intr-o singura bucata. Spre exemplu, intr-un articol “Cum sa” poti realiza o lista.

4. Mentiuni legate de brand

Daca cineva iti mentioneaza site-ul intr-un articol, dar nu include un link, aceasta este o oportunitate imensa.

Tot ce trebuie sa faci este sa gasesti site-urile care te-au mentionat in continutul lor, dar care n-au creat o legatura directa.

Concluzie

Bineinteles ca acestea nu sunt toate metodele prin care sa obtii backlink-uri. Totusi, reprezinta un punct de plecare, in cazul in care nu ai mai facut acest lucru pana acum. Asadar, incepi prin a te orienta catre continutul actual al concurentilor tai, dar si catre continutul vechi. Dupa aceea, asigura-te ca faci un research serios si ca tu vei oferi vizitatorilor site-ului tau un continut mai interesant si mult mai multe informatii decat cele oferite de concurentii tai.