Optimizare SEO

Optimizarea pentru motorul de cautare sau, mai pe scurt, optimizare seo  este ceva ce ar trebui sa faca oricine detine un website.

Cand iti optimizezi website-ul pentru motoarele de cautare, iti cresteti sansele de a te clasifica cat mai sus pe principalele cuvinte cheie, ceea ce inseamna ca vei obtine mai mult trafic pe site-ul tau.

Cand iti optimizezi website-ul din punct de vedere SEO, trebuie sa intelegi ca exista o granita foarte mica intre SEO “white hat” si SEO ”black hat”

White hat, in SEO, se refera la optimizarea site-ului  utilizand practicile aprobate de Google.

Pe cealalta parte, black hat, in SEO, presupune utilizarea unor tehnici care incalca regulile Google Webmaster. Nu este ceva ce ar trebui sa faci daca iti pasa de website.

In continuarea iti vom da mai multe detalii despre optimizarea SEO.

Stii exact ce SEO este in marketing?

Pentru inceput, SEO reprezinta optimizarea pentru motoarele de cautare si este procesul de imbunatatire a site-ului in moduri care ii ajuta sa se incadreze in rezultatele cautarii cand utilizatorii cauta cuvinte si expresii specifice.

Daca nu esti sigur de ce este important acest lucru, gandeste-te cum gasesti in mod normal informatiile de care ai nevoie in timpul vietii de zi cu zi.

Ce ai face daca ai fi nevoit sa inlocuiesti televizorul si nu stii ce model sa cumperi? De unde te-ai putea informa in cazul in care esti in vacanta si ai nevoie de un restaurant pentru cina? Cum ai putea sa intri in posesia unor cursuri in vederea invatarii unei noi limbi intr-un timp relative scurt?

De exemplu, ai cautat “cel mai bun televizor de 55 inch”, “restaurante din apropierea mea” sau “cum sa invatati spaniola”. Apoi, vei parcurge rezultatele si da click pe cel care parea cel mai potrivit pentru nevoile tale.

4 Avantaje si beneficii de SEO pentru site-ul tau

1 SEO vizeaza traficul de calitate

Unul dintre cele mai mari avantaje SEO este ca reprezinta strategie de marketing inbound. Spre deosebire de canalele publicitare traditionale “outbound”, care implica contactarea consumatorilor indiferent daca doresc sa auda de la tine sau nu, metodele de intrare se concentreaza pe facilitarea ca audienta sa acceseze site-ul tau cand sunt in cautare de anumite informatii.

2 Nu trebuie sa platesti pentru anunturi in SEO

Clasamentele Google organice se bazeaza in intregime pe ceea ce algoritmul lor determina a fi cele mai bune rezultate pentru orice interogare data. Asta inseamna ca, odata ce ai creat o pagina pe care motorul de cautare o considera demna de a-si indruma utilizatorii, aceasta poate continua sa atraga traficul pe site-ul tau timp de luni (sau chiar ani) dupa ce il publici.

3 SEO obtine mai multe click-uri decat PPC

Desi anunturile PPC apar peste clasamentele organice, 71,33% din cautari duc la un click pe un rezultat organic pe prima pagina. Este greu de clarificat intreaga situatie, desi concluzia cea mai logica este ca utilizatorii au incredere in algoritmul Google. Ei stiu care sunt spoturile pe care agentii de publicitate le platesc si aleg sa viziteze paginile pe care motorul de cautare le-a determinat sa fie cele mai bune.

4 SEO ajuta PR

Desi SEO si PR pot parea strategii de marketing complet diferite, le poti folosi impreuna pentru a maximiza rezultatele pe care le vezi de la fiecare. Cea mai mare legatura dintre cele doua se afla in construirea de legaturi. Castigarea legaturilor de la site-urile web reputate este o componenta principala a oricarei strategii SEO. Ceea ce inseamna ca una dintre cele mai importante parti din treaba unui profesionist SEO este de a identifica oportunitati de plasare sau de acoperire pe bloguri din industrie, publicatii de stiri si alte site-uri relevante. Si avand in vedere ca o strategie PR se invarte in jurul unor publicatii proeminente si a unor influentatori care sa vorbeasca despre compania ta, optimizarea SEO ofera oportunitati imense.

Content Marketing

Marketingul de continut este crearea si distribuirea de continut online destinat atragerii si implicarii unui public.

Spre deosebire de marketingul traditional, marketingul de continut nu are un pas de vanzari. Nu incearca sa faca publicitate sau sa vanda in mod direct o anumita marca, produs sau serviciu. Mai degraba, obiectivul este de a capta mintea cu informatii valoroase si relevante, care sunt educative, distractive si / sau satisfacatoare din punct de vedere emotional. In acest fel, marketingul de continut reuseste sa creeze interes si constientizare asupra marcii si ofertelor sale.

Cel mai bun tip de marketing de continut conduce usor audienta pentru a-si transforma interesul intr-o forma de actiune online – fie printr-un click pe un link catre site, descarcand o foaie alba sau o brosura, solicitand o demonstratie sau contactand un reprezentant de vanzari.

Odata cu cresterea digitala, comerciantii au vazut din ce in ce mai mult potentialul si atractia marketingului de continut. La inceput, a fost o abordare noua si interesanta pentru marketingul inbound si o modalitate eficienta de a conduce traficul online.

Acum, odata cu instrumentele din ce in ce mai sofisticate de automatizare a marketingului si de analiza, marketerii de performanta folosesc marketingul de continut ca o metoda avansata pentru atragerea de potentiali clienti calificati, cultivand angajamentul lor in jos si transformand-o in clienti.

In ultimii ani, marketingul de continut a explodat, in timp ce 89% dintre comerciantii B2B folosesc in prezent marketingul de continut. Motivul? Internetul. Trecerea la mass-media online si, mai recent, la mobil, inseamna ca publicul consuma continut in moduri noi. Acest lucru a dus la dezvoltarea unor strategii cuprinzatoare de continut cuprinzand strategii de continut cuprinzatoare, cu bugete de marketing alocate.

Alt motiv? Oamenii nu sunt doar in anunturi, oamenii au incredere in anunturile text mai putin decat orice alt mediu de continut, in special pe telefonul mobil. Mai mult, pe lista mediilor de incredere, continutul editorial a depasit anunturile pe toate canalele traditionale, inclusiv pe televiziune, pe radio, pe panouri, pe ziare si pe reviste.

Linia de fund: continutul editorial, informativ, de divertisment functioneaza cel mai bine.

Ce face o bucata de continut eficienta?

Fiecare bucata de continut este diferita, cu scopul, stilul si mesajul propriu. In cazul in care continutul tau atinge una sau mai multe dintre caracteristicile de mai jos, acesta va ajuta publicul sa se angajeze in continuare online cu marca da. Si asta duce la conversii.

Informational / Educational

Continutul spune ceva nou? Ofera o perspectiva interesanta, originala sau utila? Ofera informatii utile?

Distractiv

Este continutul distractiv, actualizat si lizibil? Capteaza imaginatia si lasa cititorul sa mai vrea?

Emotional satisfacator

Continutul face cititorul sa rada, sa planga, sa se gandeasca sau sa simta ceva? Poate cititorul sa se conecteze cu el la un nivel personal mai profund?

Social valoros

Este un continut pe care cititorii tai ar dori sa il impartaseasca? Este un continut relativ? Ar putea deveni chiar si viral? Ei bine, asta inseamna marketing prin continut sau content marketing.

Off-page SEO

Ce este off-page SEO?

“SEO Off-Page” (denumita si “off-site SEO”) se refera la actiunile intreprinse in afara propriului dumneavoastra site web pentru a influenta clasamentul dumneavoastra in paginile cu rezultatele motorului de cautare (SERP).

Optimizarea pentru factorii de clasificare off-site presupune imbunatatirea perceperii motorului de cautare si a perceptiei de catre utilizator a: popularitatii, relevantei, credibilitatii si autoritatii site-ului. Acest lucru este realizat de alte locuri de renume pe Internet (pagini, site-uri, persoane, etc.) care leaga sau promoveaza site-ul dumneavoastra web si in mod eficient “vouching” pentru calitatea continutului dumneavoastra.

Importanta SEO off-page

In timp ce algoritmii de cautare si factorii de clasificare se modifica in mod constant, consensul general in cadrul comunitatii SEO este ca relevanta, increderea si autoritatea pe care o ofera SEO Off-Page intr-un mod extrem de eficient, le ofera un site web care la ora actuala inca joaca un rol major in capacitatea paginii de a se clasifica.

Desi nu cunoastem algoritmul complet pe care Google il utilizeaza pentru a clasifica continutul, datele din studiul Factorilor de cautare al Motorului de cautare indica faptul ca factorii legati de site-uri de pe site-ul web poseda probabil mai mult de 50% din greutatea factorului de clasificare.

Link-uri si off-page SEO

Construirea backlink-urilor se afla in centrul SEO-ului off-page. Motoarele de cautare utilizeaza backlink-uri ca indicatii ale calitatii continutului legate de continut, astfel incat un site cu multe backlink de valoare ridicata va fi, de obicei, mai bun decat un site altfel egal cu mai putine backlink.

Exista trei tipuri principale de legaturi, definite prin modul in care au fost obtinute:

○ Legaturi naturale;
○ Legaturi construite manual;
○ Sau link-uri create automat.
○ Legaturile naturale sunt oferite in mod editorial fara nicio actiune din partea unui proprietar al paginii. De exemplu, un blogger alimentar care adauga un link catre un post care indica spre fermele de productie preferate este o legatura naturala.
○ Legaturile construite manual sunt achizitionate prin activitati deliberate de construire a legaturilor. Acestea includ lucruri cum ar fi obtinerea de clienti pentru a face legatura cu site-ul tau sau de a solicita influentilor sa va impartaseasca continutul.|
○ Link-urile create automat sunt create prin practici cum ar fi adaugarea unui backlink intr-un director online, un forum, o semnatura de comentariu pe blog sau un comunicat de presa cu text de ancorare optimizat. Unele tactici de construire a link-urilor proprii tind spre SEO si sunt monitorizare de motoarele de cautare, asadar, in acest caz trebuie acordata o atentie deosebita aspectelor importante.

Indiferent de modul in care au fost obtinute de link-uri, cele care ofera cea mai mare contributie la eforturile de SEO sunt, in general, cele care trec cele mai echitate.

Cum se face Off-Page SEO

La un nivel ridicat, imbunatatirea “off-page SEO” a unui website implica imbunatatirea motorului de cautare si perceptia utilizatorului asupra calitatii site-ului. Acest lucru se intampla prin obtinerea de linkuri de la alte site-uri (in special cele care sunt reputate si de incredere in sine), mentiuni despre marca ta, actiuni ale continutului tau si “voturi de incredere” din surse din afara propriului tau website.

Optimizare SEO On-Page

SEO On-Page este practica de optimizare a paginilor web individuale, pentru a se pozitiona mai bine si pentru a castiga mai mult trafic relevant in motoarele de cautare. On-page se refera atat la continutul cat si la codul sursa HTML al unei pagini care poate fi optimizata, spre deosebire de off-page SEO care se refera la linkuri si alte semnale externe.

SEO on-page se refera la practica optimizarii paginilor web pentru a le ajuta sa se pozitioneze mai bine in motoarele de cautare. Scopul final este de a creste traficul organic pe site-ul tau.

Dar ce anume implica acest proces de “optimizare”?

Majoritatea on-page SEO consiliere pare sa se concentreze aproape exclusiv pe plasarea strategica a cuvintelor cheie cu potrivire exacta in pagina de cuvinte cheie in titlu, cuvantul cheie in meta descriere, cuvinte cheie in H1.

Din pacate, acest tip de sfat este MASIV invechit.

In 2018, Google este suficient de inteligent pentru a intelege sinonimele si cuvintele cheie asociate semantic (mai multe despre cele ulterioare!), ceea ce inseamna ca nu mai trebuie sa observi  plasarea strategica a cuvintelor cheie cu potrivire exacta pe paginile tale.

Prima regula in optimizarea motorului de cautare este de a oferi valoare, dar care este supusa la sentimente si emotii, de aceea – este intotdeauna partinitoare. Pentru a te pozitiona bine in motoarele de cautare – trebuie sa furnizezi semnale clare ca paginile tale sunt mai bune decat cele ale concurentilor tai.

Exista o multime de strategii, tactici si cele mai bune practici despre cum sa realizezi acest lucru, dar cel mai important lucru pe care il poti face este sa optimizezi continutul tau si sa te asiguri ca tot ceea ce detii si controlezi este pur si simplu excelent.

De asemenea, retine ca motoarele de cautare vor clasifica cele mai importante pagini relevante. Aceasta inseamna ca, pentru o interogare de cautare, ei vor lua mai intai un set de pagini relevante si apoi le vor afisa in paginile de rezultate in functie de importanta si notorietatea lor.

Cercetarea cuvintelor cheie

Inainte de a incepe sa scrii orice continut (inclusiv titlul, descrierea meta, numele imaginii etc.), ar trebui sa stii care este problema pe care incerci sa o rezolvi, adica ceea ce sunt oamenii care cauta intr-adevar si ce expresii au cel mai mare volum de cautare. De asemenea, trebuie sa tii cont de concurenta si sa alegi echilibrul perfect intre cele mai cautate cuvinte cheie si cele cu concurenta mai redusa.

Poti face aceasta cercetare utilizand o multime de instrumente, dar cele mai populare sunt oferite de Google (Cautare, Google Analytics, Instrumente pentru webmasteri, Google AdWords, Tendinte etc.). Atunci cand analizezi competitia – incepei cu googling pentru super-cuvant cheie si acorda o atentie deosebita titlulul lor, meta descrierii, URL-uri si apoi asigurata-te ca tu creezi o versiune mai buna. Este extrem de important sa ai mari adrese URL, titluri si descrieri, deoarece acestea sunt lucrurile care fac un fragment de rezultate al motorului de cautare.

Pay Per Click Marketing

PPC sau plata pe click este modalitatea de publicitate pe care se bazeaza majoritatea campaniilor online, cum ar fi publicitatea Google. Pentru agentii de publicitate, acest model a reprezentat o adevarata revolutie, deoarece pana atunci au trebuit sa “traga orbeste”, investind bugetele lor in campanii ale caror rezultate nu aveau o masura cantitativa.

Pe scurt, modelul PPC este un concept de baza pentru a intelege marketingul digital. Dar stii exact cum functioneaza, ce avantaje detine si cum se aplica?

Cum functioneaza PPC?

PPC sau plata pe click este un model de publicitate digitala in care agentul de publicitate plateste o suma (fixa sau determinata prin licitatie) de fiecare data cand un utilizator da click pe unul dintre anunturile sale pentru a-si vizita websit-eul. Ideea unei campanii pay per click este de a “cumpara vizite” pentru un anumit site. Scopul este, in general, de a genera un anumit tip de actiune a utilizatorilor, cum ar fi inregistrarea sau cumpararea unui produs, de exemplu.

Desi PPC este o optiune foarte comuna, nu este singurul model de plata pentru campaniile online. Prin urmare, este relevant sa o deosebesti de celelalte, inclusiv:

○ PPM (plata pe mie): agentul de publicitate plateste o suma fixa ​​pentru fiecare mie de afisari, adica de fiecare data cand anuntul este afisat de o mie de ori utilizatorilor. Retine ca, cu acest model, nu stim cat de mult vom plati pentru fiecare vizita, din cauza dificultatilor in estimarea numarului de click-uri pe care le vor genera fiecare mii de afisari suplimentare.

○ PPA (plata pentru achizitie): agentul de publicitate plateste de fiecare data cand utilizatorul efectueaza o anumita actiune, de exemplu, de fiecare data cand utilizatorul descarca o aplicatie. Prin urmare, legatura dintre cost si obiective este si mai evidenta decat in ​​cazul PPC.

Unele concepte cheie pentru a intelege PPC:

CTR

CTR (rata de clic) reprezinta procentajul de utilizatori care dau clic pe un anunt cu privire la numarul total de utilizatori care l-au vazut. In general, cu cat este mai buna o reclama, cu atat va fi CTR mai mare. In unele sisteme PPC, valoarea CTR este o masura determinanta pentru stabilirea pretului unui anunt, deoarece sistemul “recompenseaza” anunturile care au o calitate superioara si, prin urmare, o valoare CTR mai mare.

Segmentarea

Cu publicitatea online, avem un mare control asupra publicului la care sunt directionate anunturile noastre. Putem segmenta publicul care va vedea campaniile PPC pe baza unor factori cum ar fi: varsta, sexul, locatia, interesele, comportamentele. Fiecare platforma pay-per-click ofera optiuni diferite pe care le putem combina pentru a obtine un nivel inalt de precizie. Astfel, ne asiguram ca platim numai pentru click-urile de la utilizatori care au sanse mari sa devina clientii nostri.

Conversie

Conversia este probabil cea mai importanta metrica intr-o campanie PPC, care masoara performanta anuntului in termeni economici. Dam numele “conversie” la fiecare achizitie efectuata de un utilizator dupa ce faceti click pe un anunt. Rata de conversie este procentajul utilizatorilor convertiti catre clienti in functie de numarul de utilizatori care au facut click pe anunt.

Promovare SEO

Subiectul pe care l-am ales este rezultatul unei brainstorming unde ideea castigatoare este cea evidenta. Da, ai dreptate perfecta – vom vorbi despre ceea ce este SEO si ce inseamna pentru afacerile online. Nu ne vom referi la modul in care principiile SEO sunt aplicate in practica sau care sunt avantajele si dezavantajele marketingului online.

Definitia SEO

In acel moment, profesionistii si-au dat seama de necesitatea unui control constient in cresterea vizibilitatii site-urilor web in paginile rezultatelor motorului de cautare, care au generat o noua stiinta: SEO – optimizarea pentru motorul de cautare, care vizeaza cresterea traficului calitativ al unui site web.

Aceasta “industrie” relativ noua implica un set de operatiuni efectuate de echipa de promovare pentru a creste clasarea unui site in rezultatele cautarii, pentru cuvinte cheie sau expresii specifice de cautare care sunt interesante si relevante din perspectiva afacerii.

Acest lucru are loc prin controlul si imbunatatirea “criteriilor de clasificare”, adica a factorilor care, luati in ansamblu – sunt analizati de algoritmul de cautare si contribuie la o mai buna pozitionare in paginile rezultate. Sub rezerva acestor criterii, SEO poate fi de doua tipuri:

Optimizarea la nivel intern (SEO on-site)

Eforturile promotionale sunt aplicate direct pe site-ul in cauza. Ele depind, dar mai important – pot fi influentate numai de echipa SEO.

De exemplu: scrierea cu atentie a exemplarului pentru titluri si descrieri, eliminarea erorilor, imbunatatirea vitezei de incarcare, prelucrarea imaginilor, optimizarea structurii adreselor URL si a legaturilor interne, utilizarea moderata a anunturilor etc.

In general – imbunatatirea experientei vizitatorilor.

Optimizare externa (SEO off-site)

In cazul in care promovarea nu este direct legata de echipa de SEO, ci mai degraba vointa colectiva a internetului. Aceasta inseamna ca, pe baza realitatii obiective privind calitatea unui site web – motoarele de cautare intotdeauna incearca sa gaseasca semnale masurabile cu privire la relevanta si importanta paginii web candidate in raport cu expresia de cautare analizata. Aceste semnale se refera la indicatorii de calitate, performanta si popularitate.

Printre exemple se numara: numarul si calitatea legaturilor care indica pagina analizata, numarul de interactiuni sociale (felicitari Facebook, actiuni, comentarii, tweeturi), contextul in care se mentioneaza mentiunile, credibilitatea si autoritatea surselor, volumul de cautare global si local pentru respectivele cuvinte cheie.

Cine are nevoie de SEO?

Acum, ca suntem clar despre ceea ce inseamna SEO si ce scop are, sa vedem cine are nevoie de aceste servicii. Practic – toate afacerile din mediul online! Dar exista o problema aici – este clar ca doua site-uri diferite nu pot fi pe primul loc in Google. Nici nu pot fi ambele pe al doilea sau al treilea loc. Nu simultan. Ce ar trebui facut in acest caz?

Takeaways: SEO mareste calitatea unui website

Din moment ce am explicat ce este optimizarea site-ului, sa vedem de ce nu putem trai fara SEO. Adevarul este ca lucrurile nu pot fi lasate sa scada, dar nici nu trebuie exagerate. Scopul final al optimizarii ar trebui sa fie acelasi pe tot parcursul ciclului de viata al proiectului sau al afacerii online – imbunatatind experienta vizitatorilor. Este singura modalitate prin care poti fi sigur ca site-ul va rezista climatului instabil pe continentul motoarelor de cautare.

Web Design

Designul este procesul de colectare a ideilor, de aranjare si punere in aplicare estetic, ghidate de anumite principii pentru un anumit scop. Web design-ul este un proces similar de creare, cu intentia de a prezenta continutul pe paginile web electronice, pe care utilizatorii finali le pot accesa prin intermediul internetului cu ajutorul unui browser web.

Elemente de Web Design

Designul web foloseste multe din elementele vizuale cheie ca toate tipurile de design, cum ar fi:

Layout: Acesta este modul in care graficul, anunturile si textul sunt aranjate. In lumea web-ului, un obiectiv cheie este de a ajuta punctul de vedere sa gaseasca dintr-o privire informatiile pe care le cauta. Aceasta include mentinerea echilibrului, coerentei si integritatii designului.

Culoare: Alegerea culorilor depinde de scop si de clientela; ar putea fi simplu de design alb-negru pana la mai multe culori, care sa transmita personalitatea unei persoane sau a unei marci a unei organizatii, utilizand culori sigure pentru web.

Grafica: Graficele pot include logo-uri, fotografii, clip-uri sau pictograme, toate imbunatatind designul web. Pentru a fi usor de utilizat, acestea trebuie sa fie plasate in mod corespunzator, lucrand cu culoarea si continutul paginii web, in ​​timp ce nu o face prea aglomerata sau incarcata lent.

Fonturi: Utilizarea diferitelor fonturi poate imbunatati designul site-ului web. Majoritatea browserelor web pot citi numai un numar selectat de fonturi, cunoscut sub numele de “fonturi sigure pentru web”, astfel incat webdesignerul tau va lucra in general in cadrul acestui grup larg acceptat.

Continut: Continutul si designul pot functiona impreuna pentru a imbunatati mesajul site-ului prin imagini si text. Textul scris ar trebui sa fie intotdeauna relevant si util, pentru a nu confunda cititorul si a le oferi ceea ce doresc, astfel incat acestea sa ramana pe site. Continutul trebuie sa fie optimizat pentru motoarele de cautare si sa aiba o latime adecvata, incorporand cuvinte cheie relevante.

Crearea unui design web prietenos

Pe langa elementele de baza ale designului web care fac un site frumos si vizibil convingator, un site web trebuie sa ia in considerare intotdeauna utilizatorul final. Usurinta la utilizatori poate fi realizata tinand cont de urmatorii factori.

Navigare: Arhitectura site-ului, meniurile si alte instrumente de navigare in designul web trebuie sa fie create cu luarea in considerare a modului in care utilizatorii navigheaza si cauta. Scopul este de a ajuta utilizatorul sa se deplaseze cu usurinta pe site, gasind eficient informatiile necesare.

Multimedia: Stimulii video si audio relevanti in proiectare pot ajuta utilizatorii sa inteleaga informatiile, dezvoltand intelegerea intr-un mod usor si rapid. Acest lucru poate incuraja vizitatorii sa petreaca mai mult timp pe pagina web.

Compatibilitate: Proiecteaza pagina web, pentru a efectua la fel de bine pe diferite browsere si sisteme de operare, pentru a creste vizionarea.

Tehnologie: Progresele in tehnologie dau designerilor libertatea de a adauga miscari si inovatii, permitand designul web care este intotdeauna proaspat, dinamic si profesional.

Interactiv: Creste participarea si implicarea activa a utilizatorilor, adaugand casete de comentarii si sondaje de opinie in proiect. Conversia utilizatorilor de la vizitatori la clienti cu formulare de e-mail si inscrieri la newsletter-uri.